Gå til innhold

Tommy sin 1997 M3 3.2

Tommy
 Share

Anbefalte innlegg

noen grunn til at du bare bruker Koed og ikke GS?

Her er det fra både Koed, BMW, GS, Romnes, og Mekonomen, men Koed er billigere på deler en både BMW og GS, å jeg har varene på posten etter få dager, så da er valget enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldri lest tråden din før nå, må si jeg er sykt imponert! min er like dåli stelt under, og så ikke håp, men nå gikk jeg arbeidslyst! et par spørsmål bare.. Bakstelle plukket du det ned i atomer og lakkerte eller bare i sin helhet? hvordan gikk du fram før hammerrite? og hva slags lakk brukte du under hele bilen? bare vanlig lakk med lakkoden til bilen?? :)

Bøyer med i støvet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakstillingen ble plukket ned hel, så ble de 4 store foringene tatt ut, og stabstag fjernet. Pusset bort overflaterust med stålbørste på luftverktøy, grunnet med brunox, og penslet på hammerite. Det er ganske tidkrevende, da det er mangen kriker og kroker. Jeg brukte vel ca 3 timer på første av 2 strøk. Lakken under bilen, er en 1 komponent industrilakk, som jeg fikk blandet på bilens fargekode, kostet ca 400.- pr liter, å jeg brukte nesten 2 liter på 2 strøk.. Mellomakslingen er polert med en mild lakkrens, og så lagt en varmebestandig voks på. Delene i giroverføringen ble vasket rene, og polert med autosol, og en poleringsrondell på en drill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nå nermer det seg slutten, å klar for vår.

Skiftet reimer på motoren.

Ut med gamle

tn_IMG_1304_1.JPG

Inn med nye

tn_IMG_1305_1.JPG

Den gamle spylerveske tanken, var misfarget, å begynte å bli "sprø" i plasten, så det ble handlet inn en ny

tn_IMG_1306.JPG

På plass. (ser jeg nok må ta ekspansjonstanken også)

tn_IMG_1307.JPG

Så et par stemningsbilder.

tn_IMG_1308_1.JPG

tn_IMG_1309.JPG

Nå er det nesten bare en skikkelig polering, og litt innvendig vask, så er den klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en garasje til for kunde biler eller driver du ikke med det om vinteren når M3 en står inne. ?

Driver bare med bilpleie i sommerhalvåret (ca april-september) Dette pga vinterlagring av M3, og at det er for kaldt til å stå ute å vaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...