Gå til innhold

Jack adapter - hva brukes

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Bruker en ala ECS og den over.

Er i aluminium med gummiknotter i endene så den sitter fint på plass i jekkfestet. :)

Kjøpte på ebay.

Når jeg jekker ellers bruker jeg trekloss eller jack pad fra feiltema, litt etter hva som skal jekkes.

Skrevet
det er godt gjort å ødelegge jekkepunktet med de.. klarer man det bør man holde seg unne hele jekkinga og det å gjøre noe på bilen..

Ja, det er nok best jeg betaler noen hundrelapper og står litt i kø hver gang jeg skal skifte hjul. #-o Jeg bør jo tydeligvis legge planene mine for bilen på hylla også, kanskje jeg liksågodt skal kjøpe meg en Avensis?

Jeg har ikke ødelagt noen jekkepunkter, og har heller ikke planer om det.

Har selv en slik:

http://www.ebay.com/itm/BMW-Jack-Pad-Ad ... 3a6daaafe9

Kom på hele 222.98 NOK. Kom i brev i posten.

Takk for tipset, ser det er den rimeligste på eBay, så går nok for en slik selv.

Skrevet
det er godt gjort å ødelegge jekkepunktet med de.. klarer man det bør man holde seg unne hele jekkinga og det å gjøre noe på bilen..

Ja, det er nok best jeg betaler noen hundrelapper og står litt i kø hver gang jeg skal skifte hjul. #-o Jeg bør jo tydeligvis legge planene mine for bilen på hylla også, kanskje jeg liksågodt skal kjøpe meg en Avensis?

Jeg har ikke ødelagt noen jekkepunkter, og har heller ikke planer om det.

Har selv en slik:

http://www.ebay.com/itm/BMW-Jack-Pad-Ad ... 3a6daaafe9

Kom på hele 222.98 NOK. Kom i brev i posten.

Takk for tipset, ser det er den rimeligste på eBay, så går nok for en slik selv.

neida sa ikke DU hadde gjort det men mener at man jekker jekla feil hvis man ødelegger de originale med en jackpad fra tema..

så bare behold bilen du og jobb i vei...:)

Skrevet

Prøver å finne ut om BMW forhandlerne har denne adapteren og til hvilken pris, kan vel ikke koste all verden.

Trur jeg kjøper en slik dings.. :)

Skrevet

Beklager, BMW forstår ikke hva dette er, finnes ikke i deres system, men jeg gir ikke opp så lett.

Jeg skal enten få laget en eller få kjøpt i utlandet...

Skrevet

Jeg har alltid jekka rett på punktet med en jekk, uten mellomlegg. Det samme gjør alle verkstedene, så jeg ser ikke på det som problematisk.

Skrevet
Jeg har alltid jekka rett på punktet med en jekk, uten mellomlegg. Det samme gjør alle verkstedene, så jeg ser ikke på det som problematisk.

Det var stort sett det samme de sa hos min BMW forhandler som deg i dag. Jeg synes bare at denne plastdingsen som sitter under bilen virker noe svak med tynne vegger. Det firkantede hulle midt på er bare 12-14mm dyp så det er jo bare å fylle dette hullet ut med ett eller annet. Skal skifte dekk i helgen så skal jeg bruke en trebit som fyller ut hullet så får jeg se hva som skjer. Så får jeg ta en ny vurdering på dette etter testen.

Har bare vært litt morro å ha noe originalt, men ikke for en hver pris.

Takker for alle innlegg

Skrevet

Den plastknotten er latterlig enkel å bytte dersom du skader den. Den er bare klips fast på ett punkt midt under knotten. Mista en og tror jeg betalte en hundrings for den hos BMW.

Skrevet

Fikk laget meg en klosse (en bit av sterk kryssfinner) som gikk akkurat i hullet på plastklossen under bilen, den var 2-3mm lengre nede en feste i bilen, dette medførte at all tyngde kom på den klossen jeg laget. Brukte samtidlig en biltema jack pad mellom min klosse og jekken. Fungerte flott dette, men min garasjejekk var litt stor/høy da jeg fikk utfordringer med å få den under bilen med jack pad'n på, reultatet var at jeg måtte trille bilen oppe på ei fjøl bak for å få jekken under, det gikk greit fremme.

Se om jeg finner en lavere og hardere jack pad, da er jeg der.

Første gangen jeg kjører bilen på sommerdekk, utrulig kjøremaskin denne BMW'n.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...