Gå til innhold

E39 M50 turbo prosjekt. Vinterens oppgraderinger igang.

schtein
 Share

Anbefalte innlegg

Fått kjørt en times tid idag. Folk stopper å glaner og biler blinker med lysene, veldig trivelig..

Går jævli magert på mappen som de jobbet med, ikke i nærheten av det ladetrykket de hadde men går rett opp på 18-19 i afr, ikke så morsomt å kjøre da. Men fikk tatt et par svinger med kun et halt kilo og på 3-4000 rpm

Kom jo selvsagt på når jeg kom hjem at jeg hadde satt på ny map sensor og hadde ikke trykkt på ekstern map på haltechen :-P

th_B116DBD7-518F-4C68-BC81-60A1582A2551_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bra benkerunde over. Fornuft tok overhånd til slutt og vi sa stopp på 476hk og 604nm på hjul. Hadde nok kunne skremt opp trykket mer.

Spørs om det blir noe dekkrøyk fra denne på sommertreffet på acr imorgen!

BD9FB8D1-1C9C-42C7-B76A-332AB71DC8CB_zps

39F5503A-56F1-4F9F-8FC8-EFE26AED199D_zps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rått! :) Er jo bra tall da :) mye ladetrykk kjører du nå da? :)

Var litt flaut å si stopp på kun 476. Var vell et sted mellom 1,3 og 1,4

Åssen turbo har du syns den lada litt sent.

Er en turbobandit tb70-03. Kunne nok fått opp trykket på lavere turtall med et annet wastegate oppsett. Så er det jo grove rør på grenrør osv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt et middels bra sommertreff i helgen. Helt jævli oppmøte, kaos og biler overalt. Var fullt på lørdag så kunne bare kjøre fredag og søndag.

Fredag fikk jeg 1,5 runde før noe i bakstillingen ga seg.

5EC16953-F72C-4993-8059-CFC1C921571E_zps

Lørdag kjørte jeg kval til breisladd. Bilen er jævli brutal å kjøre, tok 5-6 runder før jeg ble kjendt med turbolaggen. Drar løs på 4 gir. Var også ganske bra vi sa stopp på benkingen, clutchen sluret et par ganger.

Men ellers funker alt bra. Lite kjøring og jævli varmt. Filmer kommer etter vært

Imponert over bremsene, låste opp slicksene under hard innbremsing.

64D60169-5E1E-499E-8480-B741FB7FF448_zps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gøy å se om det kommer noen bilder av bilen på bane da :)

Godt å høre at det fungerer nå! :D

Har et par spørsmål ang beltefestene, hvordan har du festet de? i skilleveggen bak og i setefestene? har du noen bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en turbobandit tb70-03. Kunne nok fått opp trykket på lavere turtall med et annet wastegate oppsett. Så er det jo grove rør på grenrør osv

Er nok turboen som er 'hovedproblemet' turboen er egentlig for stor. Ved bruk av en ganske så standard formel så ser man at turboen holder til ca 770hk, og når man stopper på 470. Så har man ''300hk-turbolag'', du kunne valgt en mindre turbo og fått tidligere ladd og en motor som har bedre respons osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gøy å se om det kommer noen bilder av bilen på bane da :)

Godt å høre at det fungerer nå! :D

Har et par spørsmål ang beltefestene, hvordan har du festet de? i skilleveggen bak og i setefestene? har du noen bilder?

Sele festene. Kan ta når jeg kommer fra ferie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok turboen som er 'hovedproblemet' turboen er egentlig for stor. Ved bruk av en ganske så standard formel så ser man at turboen holder til ca 770hk, og når man stopper på 470. Så har man ''300hk-turbolag'', du kunne valgt en mindre turbo og fått tidligere ladd og en motor som har bedre respons osv.

Joda den er grei. Planen var å hente mer men feiget litt ut siden vi skulle kjøre på direkten til mo i rana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...