fredrikoksnes Skrevet Februar 28, 2012 Share Skrevet Februar 28, 2012 hei, Jeg har en 316i E46 Touring (03-mod) som har hatt litt problemer med at motoren "fusker" på tomgang og ved gasspådrag. Etter mye feilsøking fikk jeg endelig tilgang til diagnose, og har funnet ut at kamaksel-sensoren må byttes. her er feilkoden: 2781 Camshaft sensor, intake motor: N42B18A Det store spørsmålet er: Hvor finner jeg denne fordømte sensoren på denne maskinen..? På forhånd takk for hjelpen Mvh Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rikard_ut Skrevet Februar 28, 2012 Share Skrevet Februar 28, 2012 den sitter framkant motor på insug siden. tar av store dekslet som sitter over forran. akkurat byttet samme på min. tar to min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bandit Skrevet Februar 28, 2012 Share Skrevet Februar 28, 2012 Er vel nummer 4 på denne tegningen... http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /22789.gif Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 28, 2012 Share Skrevet Februar 28, 2012 Gjort på 5 minutter. Inkludert å ta på deg jakka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredrikoksnes Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2012 takk for hjelpen folkens da skal den skiftes i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Februar 28, 2012 Share Skrevet Februar 28, 2012 om ikke noen har sagt det så anbefales det ny o-ring også.. er vel det at de kan bli morkne eller no.. ikke mange gryn ekstra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rikard_ut Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 tror det sitter ny o ring på den nye følern. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 Er vel nummer 4 på denne tegningen...http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /22789.gif Fra venstre eller høyre side? Sliter med det samme, siden det er to like sensorer ved siden av hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 Er vel nummer 4 på denne tegningen...http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /22789.gif Fra venstre eller høyre side? Sliter med det samme, siden det er to like sensorer ved siden av hverandre. tipper den til venstre er føler på eksos siden.. høyre er innsug.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 Er vel nummer 4 på denne tegningen...http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /22789.gif Fra venstre eller høyre side? Sliter med det samme, siden det er to like sensorer ved siden av hverandre. tipper den til venstre er føler på eksos siden.. høyre er innsug.. Hmmm, skal kanskje vente til fredrikoksnes får gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredrikoksnes Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2012 Jeg har desverre ikke fått byttet sensor i dag, ettersom det var en dags leveringstid på varen.. Så det skjer i morgen Men: Hvilket deksel er det store dekselet dere snakker om? Slik det ser ut på tegningen på GS, ser det ut som at denne sensoren ligger fritt tilgjengelig på fremsiden av motoren uten behov for å løsne noe deksel for å komme til. Eller er det jeg som tuller meg..? ( Er det "plastikken" som fører luft til luftfilterboksen dere snakker om? eller må jeg av med motordekselet over innsuget? ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Mars 1, 2012 Share Skrevet Mars 1, 2012 Den ligger vel helt fritt, må bare av med den fremre dekselen som går fra luftfilterboksen ( det er 2klipser den sitt på, trekk de opp forsiktig med en flat skrujern og ta den vekk) Legg ut bilder av måten du gjort det på, siden jeg skal gjøre det samme i helga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stor_snurra Skrevet Mars 1, 2012 Share Skrevet Mars 1, 2012 vilket OEM nummer är det? jag har en ny liggandes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Mars 1, 2012 Share Skrevet Mars 1, 2012 Jeg tror det er 12147518628, om du har den, hva er pris? Originalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Mars 4, 2012 Share Skrevet Mars 4, 2012 Men da har jeg byttet den, var helt jævlig å få skru bolten, men ellers just plug and play Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå