Muztang289 Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2012 de sto på bilen når jeg kjøpte den.. har fått tak i katalysator no som jeg tenkte å settepå. skal på eukontroll no, samt jeg skal sikkert godkjenne senk, så da er katalysator kjekt å ha Daså.. Nei, jeg får prøvde å fjerne dem og sette på noen rør istedet for å se om problemet blir borte.. Om ikke får jeg prøve luftmengdemåleren selvom jeg tviler på det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Mars 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2012 Da har jeg vært i kontakt med flere mekanikere som gir forskjellig svar.. Alt ifra en vakumslange til hvor dum jeg som kjører bmw.. Blir oppgitt.. Har testet litt mer idag og fant ut at hver gang jeg kobler av luftmengdemåleren når motoren står og går, så dør den ut.. Kan luftmengdemåleren da være defekt når motoren slår seg av når den kobles bort..? Prøve å kjøre litt ikveld med bilen så finner sikkert ut noe mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mars 10, 2012 Share Skrevet Mars 10, 2012 M60en min dør også om jeg kobler av LMM mens den står på tomgang. Tror dog jeg får start på den igjen med LMM frakoblet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Mars 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2012 M60en min dør også om jeg kobler av LMM mens den står på tomgang. Tror dog jeg får start på den igjen med LMM frakoblet. Samme som min da.. Får start når den er frakoblet.. Får prøve å kjøpe lmm og krysse fingra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Mars 11, 2012 Share Skrevet Mars 11, 2012 min dør ikke når jeg plugger ut lmm. men den endrer gange en liten stund, også fungerer ikke antispinn sålenge den er utkoblet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Mars 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2012 min dør ikke når jeg plugger ut lmm. men den endrer gange en liten stund, også fungerer ikke antispinn sålenge den er utkoblet Hm.. Merklig at antispinn kobler ut også.. Fordi dette var typisk at min gjorde også etter motorvask.. Men antispinn fungerer om lmm min er koblet av hvertfall.. Lmm min feks, kan den fungere og gi signaler til bilen, men kanskje at den gir feil signaler siden den er defekt? Fordi motoren reagerer jo tydligvis på når jeg kobler den bort men går forsatt dårlig når den er koblet til eller ei..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Mars 11, 2012 Share Skrevet Mars 11, 2012 Har du sjekket lambdaene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Mars 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2012 Har du sjekket lambdaene? Nei, har ikke det.. Men har fått høre at lambda ikke er i bruk før etter lmm er koblet bort eller evnt. defekt.. Stemmer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mars 11, 2012 Share Skrevet Mars 11, 2012 O2 følerene er nok i drift hele tiden. Er det føler før og etter kat på din? Hadde du tatt diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Mars 12, 2012 Share Skrevet Mars 12, 2012 Jeg hadde lignende symptomer på min. Byttet alt mulig rart, men til slutt koblet jeg bare vekk lambdaene og da ble alt helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Mars 12, 2012 Share Skrevet Mars 12, 2012 Du har vell ikke røyk fra eksosen?oljeforbruk? Grunnen til at jeg spør er at veivhusventilasjonen var gåen til.meg i fjor. da gikk motoren sykt ujevnt på tomgang og det røyk blått. Søk på "bmw.e38 osv" på youtube. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2012 O2 følerene er nok i drift hele tiden. Er det føler før og etter kat på din?Hadde du tatt diagnose? Har som sagt tatt diagnose, feilmeldingene nevnte jeg lenger opp her.. Skal undersøke det med følere før og etter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2012 Jeg hadde lignende symptomer på min. Byttet alt mulig rart, men til slutt koblet jeg bare vekk lambdaene og da ble alt helt fint. Hm, kanskje prøve å koble bort å ta en test tur, er vel ikke mer ille enn som så.. Men OM det er dette som er problemet, er lambdaene defekte da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2012 Du har vell ikke røyk fra eksosen?oljeforbruk? Grunnen til at jeg spør er at veivhusventilasjonen var gåen til.meg i fjor. da gikk motoren sykt ujevnt på tomgang og det røyk blått. Søk på "bmw.e38 osv" på youtube. Har smått med røyk ifra eksos, men dette er kun når den har stått feks. en ukes tid uten å blitt fyrt opp, ellers så er det ikke noe røyk.. Lukter surt kassepiss samtidig med kanskje en smule for mye bensin i forbrenninga.. Motoren bruker litt olje ja, men ikke noe særlig mer enn normalt.. Motoren går rent og pent uten noen form for vibrasjoner så lenge den ikke er blitt dratt opp til mer enn 4000 rpm, slik er den på varm og kald motor ( vet det er feil å dra så langt på kald motor og jeg har lyst til å skyte meg selv for at jeg gjorde det, men måtte finne ut om problemet lå der ved kald og varm motor ) Med en gang jeg drar den mer enn 4000rpm så starter motoren og tulle.. Stopp og start igjen så er hun som normal igjen.. Stor jobb det å bytte veivhusventilasjonen? Dyrt med deler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Mars 12, 2012 Share Skrevet Mars 12, 2012 delene til veivhusventilen koster bare 500kr eller noe slikt. men det er litt småtrangt bakom der da. men det går. jeg brukte en liten skralle som man setter bits i, pluss en bitsforlenger så var det done deal de. den har sikkert aldri vært skiftet før hos deg heller? min var iallefall full av dritt etter 185k.km som du ser på videoen så kan man høre etter surkling i oljepåfyllinga/ peilerøret, samt vakum der. til meg var det så ille at hele motoren ulte. lakk litt olje fra toppdekslene også da, for den fikk vell ikke ut trykket. men det forsvant heldigvis når jeg ordnet det http://home.comcast.net/~vicent/osve38.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå