Gå til innhold

Hvor mye er bilen verdt?


Naitsirhc
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på hva jeg kan få for bilen min og jeg legger den ut nå.

Bilen er en e39 98 modell med manuell kasse. Bilen har gått 185k da fordelt 180k på den forrige eieren (litt gammel dame fra stavenger) og nå meg de siste 5k. Grunnen til at jeg selger bilen er for at jeg har lyst på bil med mer kraft i motoren.

Diverse ting som er gjort på bilen som jeg kommer på i farta:

Helt nye Continetal TL Viking Con 5 99T XL

Oljeskift for 2k kilometer siden

Hjullager høyre foran (muligens at venstre og må byttes om en stund, har det liggende)

Bremser bak

Byttet olje på girkasse og diff

Fikset to riper i lakken hos verksted

Bremsesko og wire til brekk

Viftereim strammer

AC reimdemper

Nedre foring venstre bak

Høyre øvre ytre bakre bærearmskule

bærearm h/bak

oljetrykksføler

Motor har blitt renset med innvendig motorens

Har fått kommentarer fra merkeverksted at motoren og drivverk i meget god stand.

Legger ved en utstyrliste :)

Close Vehicle information

Type

Value

VIN WBADD11060BN53473

Type code DD11

Type 520I (EUR)

E series E39 ()

Series 5

Type LIM

Steering LL

Doors 4

Engine M52

Displacement 2.00

Power 110

Drive HECK

Transmission MECH

Colour ARKTISSILBER METALLIC (309)

Upholstery STOFF FLOCK STREIFEN/ANTHRAZIT (D3AT)

Prod.date 1997-12-12

Close Options

Code

Description (interface)

Description (EPC)

S266A LT/ALY WHEELS RADIAL SPOKE 48 BMW light alloy wheel, radial spoke 48

S302A ALARM SYSTEM Alarm system

S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Deleted, model lettering

S428A WARNING TRIANGLE Warning triangle and first aid kit

S438A WOOD TRIM Fine wood trim

S441A SMOKERS PACKAGE Smoker package

S464A SKIBAG Ski bag

S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Seat heating driver/passenger

S500A HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING Headlight wipe/wash/Intensive cleaning

S520A FOGLIGHTS Fog lights

S522A XENON LIGHT Xenon Light

S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Automatic air conditioning

S540A CRUISE CONTROL Cruise control

S666A RADIO BMW BUSINESS CD Radio BMW Business CD RDS

S694A PREPARATION FOR CD CHANGER Provisions for BMW 6 CD changer

Code

Description (interface)

Description (EPC)

S842A COLD CLIMATE VERSION Cold-climate version

S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Retailer Directory Europe

S888A DANISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Operating instructions, Danish

S896A DAYTIME LIGHTS FUNCTION Daytime driving light switch

S925A SHIPPING PROTECTION PACKAGE Transport protection package

Close Standard equipment

Code

Description (interface)

Description (EPC)

S260A SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER Side airbag for driver/passenger

S411A WINDOW LIFTS, ELECTRIC Window lifts,electric,front/rear

S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Kilometer-calibrated speedometer

S550A ON-BOARD COMPUTER On-board computer

(Edit: har oppdater hva som er blitt byttet i mitt eie, alt har jeg kvittering på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30-40000... Det var jo litt lite: p Tenkte bilen var verdt mer :/ Hvis det er det jeg kommer til å få for bilen, kommer jeg til å beholde den til den havarerer, og da style den litt med m- fangere og senking

Kan legge til at lakken bærer preg av at bilen er en 98 modell. Så langt jeg har sett er det ikke noe rust på bilen.

Bilen så langt er orginal, men jeg har planer om å skaffe nye fangere og sommerfelger til sommeren.

Bilen så langt er ikke senket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det holder å grave litt info dine gamle innlegg så ser man at det i alle fall er rust på bakluka. Men.... Du får ta kontakt dersom du er interessert i å selge. Jeg er på jakt etter en slik type bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er den typiske rusten i flatefalsen så kan du "sminke" det bort, men det kommer alltid tilbake. Enkelt sagt så ruster det fra innsiden og ut. Tilnærmet samtlige E39 er rammet av rust her, både sedan og touring. Andre typiske plasser er nedkant av tanklokk, underside av dører og front på panser. Det skal godt gjøres å finne en rustfri E39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig at e39 har et rustproblem på de plassene du nevner. Når det kommer til min bil så hadde den overflaterust i kanten på bakluke. Brukte rustmelk på dette og rusten forsvant.

Etter å ha sovet på saken (og kommentarer i denne tråden) har jeg funnet ut at det ikke er så lurt å selge bilen.

Beklager for å ha kastet bort tiden til de som var interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får maks 45000 for bilen. Eventuelt kan du legge den ut for 49000. Fargen trekker ned sammen med stoffseter. Km-stand er derimot positivt, så bør gå greit å selge den. E39 selges raskest på lav km-stand og lav pris. Men, bilder hadde hjulpet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes man fint kan si en E39 er rustfri om det bare er bakluka som er litt angrepet. Selv E60 har problemer med dette...

Med andre ord synes du at det er greit å si at bilen er rustfri selv om det er rust på den?!

Hvis det eneste på hele bilen er litt på bakluka som har blitt adressert, ja. Alle med kjennskap til E39 vet at bakluka er et svakt punkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes man fint kan si en E39 er rustfri om det bare er bakluka som er litt angrepet. Selv E60 har problemer med dette...

Med andre ord synes du at det er greit å si at bilen er rustfri selv om det er rust på den?!

Hvis det eneste på hele bilen er litt på bakluka som har blitt adressert, ja. Alle med kjennskap til E39 vet at bakluka er et svakt punkt.

Alarmen hadde iallefall gått hos meg om jeg hadde funnet rust på en bil som skulle være rustfri..

Hvem vet hva annet selger kan skjule/lyge om da? (sikter ikke til deg trådstarter da du har fjernet rusten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er den typiske rusten i flatefalsen så kan du "sminke" det bort, men det kommer alltid tilbake. Enkelt sagt så ruster det fra innsiden og ut. Tilnærmet samtlige E39 er rammet av rust her, både sedan og touring. Andre typiske plasser er nedkant av tanklokk, underside av dører og front på panser. Det skal godt gjøres å finne en rustfri E39.

Tja anngående rust på E39 så er jo ivetfall bakluker og panser vanlig ; men det fine er att dette er bolt on /off ikke den der helsikes kanal/hjulbue rusta ivertfall på disse bilene .

Vi har for øyeblikket 3stk 97 modeller i hus og må si att bilene imponerer meg anngående rust og kvalitet ( bortsett fra baklukene ) disse bilene er nå 15år gamle UTEN rust i hjulbuer, kanaler, og dører ( igjen to dårlige bakluker med rust i underkant/fals og to panser med begynnede rust )

Har hatt min E39 i 10 år nå ( 300tkm ) og må si bilen imponerer :-)

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...