Naitsirhc Skrevet Februar 28, 2012 Share Skrevet Februar 28, 2012 Lurer på hva jeg kan få for bilen min og jeg legger den ut nå. Bilen er en e39 98 modell med manuell kasse. Bilen har gått 185k da fordelt 180k på den forrige eieren (litt gammel dame fra stavenger) og nå meg de siste 5k. Grunnen til at jeg selger bilen er for at jeg har lyst på bil med mer kraft i motoren. Diverse ting som er gjort på bilen som jeg kommer på i farta: Helt nye Continetal TL Viking Con 5 99T XL Oljeskift for 2k kilometer siden Hjullager høyre foran (muligens at venstre og må byttes om en stund, har det liggende) Bremser bak Byttet olje på girkasse og diff Fikset to riper i lakken hos verksted Bremsesko og wire til brekk Viftereim strammer AC reimdemper Nedre foring venstre bak Høyre øvre ytre bakre bærearmskule bærearm h/bak oljetrykksføler Motor har blitt renset med innvendig motorens Har fått kommentarer fra merkeverksted at motoren og drivverk i meget god stand. Legger ved en utstyrliste Close Vehicle information Type Value VIN WBADD11060BN53473 Type code DD11 Type 520I (EUR) E series E39 () Series 5 Type LIM Steering LL Doors 4 Engine M52 Displacement 2.00 Power 110 Drive HECK Transmission MECH Colour ARKTISSILBER METALLIC (309) Upholstery STOFF FLOCK STREIFEN/ANTHRAZIT (D3AT) Prod.date 1997-12-12 Close Options Code Description (interface) Description (EPC) S266A LT/ALY WHEELS RADIAL SPOKE 48 BMW light alloy wheel, radial spoke 48 S302A ALARM SYSTEM Alarm system S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Deleted, model lettering S428A WARNING TRIANGLE Warning triangle and first aid kit S438A WOOD TRIM Fine wood trim S441A SMOKERS PACKAGE Smoker package S464A SKIBAG Ski bag S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Seat heating driver/passenger S500A HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING Headlight wipe/wash/Intensive cleaning S520A FOGLIGHTS Fog lights S522A XENON LIGHT Xenon Light S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Automatic air conditioning S540A CRUISE CONTROL Cruise control S666A RADIO BMW BUSINESS CD Radio BMW Business CD RDS S694A PREPARATION FOR CD CHANGER Provisions for BMW 6 CD changer Code Description (interface) Description (EPC) S842A COLD CLIMATE VERSION Cold-climate version S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Retailer Directory Europe S888A DANISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Operating instructions, Danish S896A DAYTIME LIGHTS FUNCTION Daytime driving light switch S925A SHIPPING PROTECTION PACKAGE Transport protection package Close Standard equipment Code Description (interface) Description (EPC) S260A SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER Side airbag for driver/passenger S411A WINDOW LIFTS, ELECTRIC Window lifts,electric,front/rear S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Kilometer-calibrated speedometer S550A ON-BOARD COMPUTER On-board computer (Edit: har oppdater hva som er blitt byttet i mitt eie, alt har jeg kvittering på) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Februar 28, 2012 Share Skrevet Februar 28, 2012 Mellom 30 og 40.000... Bruksverdien er langt høyere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 28, 2012 Share Skrevet Februar 28, 2012 Ja... du bør heller nyte bilen for hva den faktisk er verdt og kjøre videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Februar 28, 2012 Share Skrevet Februar 28, 2012 Du bor i Bodø? Om det er en tilnærmet urørt original bil så er jeg interessert. Passer det kanskje å ta en titt i løpet av uka? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirhc Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2012 30-40000... Det var jo litt lite: p Tenkte bilen var verdt mer :/ Hvis det er det jeg kommer til å få for bilen, kommer jeg til å beholde den til den havarerer, og da style den litt med m- fangere og senking Kan legge til at lakken bærer preg av at bilen er en 98 modell. Så langt jeg har sett er det ikke noe rust på bilen. Bilen så langt er orginal, men jeg har planer om å skaffe nye fangere og sommerfelger til sommeren. Bilen så langt er ikke senket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 Tja, det holder å grave litt info dine gamle innlegg så ser man at det i alle fall er rust på bakluka. Men.... Du får ta kontakt dersom du er interessert i å selge. Jeg er på jakt etter en slik type bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirhc Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2012 Er ikke rust lengre på bakluka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 Om det er den typiske rusten i flatefalsen så kan du "sminke" det bort, men det kommer alltid tilbake. Enkelt sagt så ruster det fra innsiden og ut. Tilnærmet samtlige E39 er rammet av rust her, både sedan og touring. Andre typiske plasser er nedkant av tanklokk, underside av dører og front på panser. Det skal godt gjøres å finne en rustfri E39. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirhc Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2012 Helt enig at e39 har et rustproblem på de plassene du nevner. Når det kommer til min bil så hadde den overflaterust i kanten på bakluke. Brukte rustmelk på dette og rusten forsvant. Etter å ha sovet på saken (og kommentarer i denne tråden) har jeg funnet ut at det ikke er så lurt å selge bilen. Beklager for å ha kastet bort tiden til de som var interessert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 Synes man fint kan si en E39 er rustfri om det bare er bakluka som er litt angrepet. Selv E60 har problemer med dette... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 Synes man fint kan si en E39 er rustfri om det bare er bakluka som er litt angrepet. Selv E60 har problemer med dette... Med andre ord synes du at det er greit å si at bilen er rustfri selv om det er rust på den?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 Du får maks 45000 for bilen. Eventuelt kan du legge den ut for 49000. Fargen trekker ned sammen med stoffseter. Km-stand er derimot positivt, så bør gå greit å selge den. E39 selges raskest på lav km-stand og lav pris. Men, bilder hadde hjulpet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 Synes man fint kan si en E39 er rustfri om det bare er bakluka som er litt angrepet. Selv E60 har problemer med dette... Med andre ord synes du at det er greit å si at bilen er rustfri selv om det er rust på den?! Hvis det eneste på hele bilen er litt på bakluka som har blitt adressert, ja. Alle med kjennskap til E39 vet at bakluka er et svakt punkt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 Synes man fint kan si en E39 er rustfri om det bare er bakluka som er litt angrepet. Selv E60 har problemer med dette... Med andre ord synes du at det er greit å si at bilen er rustfri selv om det er rust på den?! Hvis det eneste på hele bilen er litt på bakluka som har blitt adressert, ja. Alle med kjennskap til E39 vet at bakluka er et svakt punkt. Alarmen hadde iallefall gått hos meg om jeg hadde funnet rust på en bil som skulle være rustfri.. Hvem vet hva annet selger kan skjule/lyge om da? (sikter ikke til deg trådstarter da du har fjernet rusten) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huldra66 Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 Om det er den typiske rusten i flatefalsen så kan du "sminke" det bort, men det kommer alltid tilbake. Enkelt sagt så ruster det fra innsiden og ut. Tilnærmet samtlige E39 er rammet av rust her, både sedan og touring. Andre typiske plasser er nedkant av tanklokk, underside av dører og front på panser. Det skal godt gjøres å finne en rustfri E39. Tja anngående rust på E39 så er jo ivetfall bakluker og panser vanlig ; men det fine er att dette er bolt on /off ikke den der helsikes kanal/hjulbue rusta ivertfall på disse bilene . Vi har for øyeblikket 3stk 97 modeller i hus og må si att bilene imponerer meg anngående rust og kvalitet ( bortsett fra baklukene ) disse bilene er nå 15år gamle UTEN rust i hjulbuer, kanaler, og dører ( igjen to dårlige bakluker med rust i underkant/fals og to panser med begynnede rust ) Har hatt min E39 i 10 år nå ( 300tkm ) og må si bilen imponerer Hilsen Terje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå