Gå til innhold

Tune 2010 116D. ESS, Hartge eller AC Schnitzer?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnen til at ESS leverer mere nm enn de andre, er vel fordi at Hartge og AC kan leveres med TUV godkjenninger? Litt usikker jeg men mener det er noe slikt.

Skrevet

chrlod, så hvordan vil det påvirke en eventuell tuning? I denne tråden har det kommet fram at 116D mangler oljekjøling og balanseakslinger. Men med et teoretisk effektuttak på 180 hk / 450 nm, vil det ha noe å si?

Eller skal jeg bare kjøre det safe og velge Hartge med 2 års garanti, 170 hk og 350 nm?

Det må da finnes noen som har tunet en 1-serie før? :P

Skrevet

Jeg tunet min 120d hos ESS. Det gikk ikke som det skulle, jeg tok så bilen til TRF-Racing her på forumet, og bilen ble helt fantastisk. Jeg har inntrykk av at ESS har opparbeidet seg et godt rykte på bakgrunn av deres erfaring med bensinmotorer, når det kommer til diesel er jeg mer skeptisk.

Kan jo lese denne tråden: viewtopic.php?f=1&t=118189

  • 3 weeks later...
Skrevet
Jeg tunet min 120d hos ESS. Det gikk ikke som det skulle, jeg tok så bilen til TRF-Racing her på forumet, og bilen ble helt fantastisk. Jeg har inntrykk av at ESS har opparbeidet seg et godt rykte på bakgrunn av deres erfaring med bensinmotorer, når det kommer til diesel er jeg mer skeptisk.

Kan jo lese denne tråden: http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=118189

Litt ot. Men gikk du for steg 1? Og hvordan føles den nå i bunndraget kontra original? Er det blitt mindre heng nå enn tidligere før Turboen slår inn? Om du skjønner. ;)

Skrevet
Jeg tunet min 120d hos ESS. Det gikk ikke som det skulle, jeg tok så bilen til TRF-Racing her på forumet, og bilen ble helt fantastisk. Jeg har inntrykk av at ESS har opparbeidet seg et godt rykte på bakgrunn av deres erfaring med bensinmotorer, når det kommer til diesel er jeg mer skeptisk.

Kan jo lese denne tråden: viewtopic.php?f=1&t=118189

ESS kan sakene sine. Jeg husker en sak der en E92 hadde ACS tuning som ikke fungerte spesielt bra. Den bilen ble tatt til ESS, der de mente at tuningen IKKE var god nok. Bilen ble som ny etter at ESS hadde omprogrammert bilen.

Svaret mitt blir ESS

  • 4 weeks later...
Skrevet

Jordfræser: Det er fremdeles turbolag, er jo fortsatt diesel :) men når turboen først "våkner" (noe den gjør fra ca 1800rpm) så drar den meget jevnt og fint helt til 4500 rpm. Den er altså ikke spesifikt bedre på bunndrag, men drar jevnt over bedre på hele registeret. Er kjempfornøyd med TRF-Racing sin tuning.

Hvis det er slik at ESS er så flinke på dette, hvorfor kunne de ikke svare på hva som var galt med bilen min? Var på besøk der to ganger og de hadde ikke anelse. Jeg ville gått til til TRF-Racing uten tvil!!

Skrevet

Hehe. Ja diesel er diesel. Men kunne eventuelt blitt et mindre lagg ;) uansett virker det lovende. Trf kan nok sakene sine virker det som :) Men må vel ha bilen fysisk hos han for å tune sant?

Skrevet

Sendte mail til han med diverse spørsmål, men fikk ikke svar. Så mulig at han har litt mye å gjøre om dagen ^^

Ser ut til at det blir ESS hvis det blir noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...