chrlod Skrevet Mars 12, 2012 Skrevet Mars 12, 2012 Det finnes tekniske forskjeller på 116d og 118d. For motorens del har 116d bla ikke oljekjøling.
SweetBMW Skrevet Mars 12, 2012 Skrevet Mars 12, 2012 Grunnen til at ESS leverer mere nm enn de andre, er vel fordi at Hartge og AC kan leveres med TUV godkjenninger? Litt usikker jeg men mener det er noe slikt.
Apekatt87 Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Skrevet Mars 12, 2012 chrlod, så hvordan vil det påvirke en eventuell tuning? I denne tråden har det kommet fram at 116D mangler oljekjøling og balanseakslinger. Men med et teoretisk effektuttak på 180 hk / 450 nm, vil det ha noe å si? Eller skal jeg bare kjøre det safe og velge Hartge med 2 års garanti, 170 hk og 350 nm? Det må da finnes noen som har tunet en 1-serie før?
sandalius Skrevet Mars 12, 2012 Skrevet Mars 12, 2012 Jeg tunet min 120d hos ESS. Det gikk ikke som det skulle, jeg tok så bilen til TRF-Racing her på forumet, og bilen ble helt fantastisk. Jeg har inntrykk av at ESS har opparbeidet seg et godt rykte på bakgrunn av deres erfaring med bensinmotorer, når det kommer til diesel er jeg mer skeptisk. Kan jo lese denne tråden: viewtopic.php?f=1&t=118189
Jordfræsar Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 Jeg tunet min 120d hos ESS. Det gikk ikke som det skulle, jeg tok så bilen til TRF-Racing her på forumet, og bilen ble helt fantastisk. Jeg har inntrykk av at ESS har opparbeidet seg et godt rykte på bakgrunn av deres erfaring med bensinmotorer, når det kommer til diesel er jeg mer skeptisk. Kan jo lese denne tråden: http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=118189 Litt ot. Men gikk du for steg 1? Og hvordan føles den nå i bunndraget kontra original? Er det blitt mindre heng nå enn tidligere før Turboen slår inn? Om du skjønner.
CrZyWiz Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 Jeg tunet min 120d hos ESS. Det gikk ikke som det skulle, jeg tok så bilen til TRF-Racing her på forumet, og bilen ble helt fantastisk. Jeg har inntrykk av at ESS har opparbeidet seg et godt rykte på bakgrunn av deres erfaring med bensinmotorer, når det kommer til diesel er jeg mer skeptisk. Kan jo lese denne tråden: viewtopic.php?f=1&t=118189 ESS kan sakene sine. Jeg husker en sak der en E92 hadde ACS tuning som ikke fungerte spesielt bra. Den bilen ble tatt til ESS, der de mente at tuningen IKKE var god nok. Bilen ble som ny etter at ESS hadde omprogrammert bilen. Svaret mitt blir ESS
sandalius Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Jordfræser: Det er fremdeles turbolag, er jo fortsatt diesel men når turboen først "våkner" (noe den gjør fra ca 1800rpm) så drar den meget jevnt og fint helt til 4500 rpm. Den er altså ikke spesifikt bedre på bunndrag, men drar jevnt over bedre på hele registeret. Er kjempfornøyd med TRF-Racing sin tuning. Hvis det er slik at ESS er så flinke på dette, hvorfor kunne de ikke svare på hva som var galt med bilen min? Var på besøk der to ganger og de hadde ikke anelse. Jeg ville gått til til TRF-Racing uten tvil!!
Jordfræsar Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Hehe. Ja diesel er diesel. Men kunne eventuelt blitt et mindre lagg uansett virker det lovende. Trf kan nok sakene sine virker det som Men må vel ha bilen fysisk hos han for å tune sant?
Apekatt87 Skrevet April 26, 2012 Forfatter Skrevet April 26, 2012 Sendte mail til han med diverse spørsmål, men fikk ikke svar. Så mulig at han har litt mye å gjøre om dagen ^^ Ser ut til at det blir ESS hvis det blir noe.
vinnalott Skrevet April 26, 2012 Skrevet April 26, 2012 Ot, men er det noen prisforskjell på ESS sammenliknet med de andre? Hva ligger prisen på sånn ca for en sånn jobb?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå