Apekatt87 Skrevet Mars 6, 2012 Share Skrevet Mars 6, 2012 Heisann Jeg vurderer kjøp av en 2010 116D. I den anledning så har jeg lest meg opp på mulighetene ved trimming. Slik jeg forstår det så er den identisk til 118D, bortsett fra software. Dette gjør det i realiteten til en 143hk 2.0D. Så kommer spørsmålet, når jeg er inne å leser på sidene til de forskjellige leverandørene, så ser jeg at Hartge og AC leverer en oppgradering som vil gi meg ca 170 hk / 350. ESS derimot, kan levere noe som gir 180 hk / 450 nm. Nå vet jeg at ESS er et seriøst firma, så jeg tviler ikke på at bilen leverer den effekten etter trimming hos de, men jeg jeg lurer på er hvorfor de ligger 100 nm over de andre? Ser at AC kan levere med garanti også. Er det noen her som har denne typen bil og kan kaste litt lys over dette. I bunn og grunn så lurer jeg på om motor, gir, akslinger, understell osv tåler 180 / 450 nm. Nå vet jeg ikke prisen på verken Hartge eller AC, men jeg tenker meg at de ligger litt over ESS pga at de kan gi garanti på motor/gir. Men er det verdt det? Bilen er jo såpass ny og har ikke gått mer enn 23 000 km. Den har også serviceavtale opp til 5 år / 60 000 km. tl;dr, hva ville du gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Mars 6, 2012 Share Skrevet Mars 6, 2012 ESS, go go! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apekatt87 Skrevet Mars 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2012 Hvorfor? Jeg bare lurer på hvorfor ESS henter ut såpass mye mer moment enn Hartge og AC. Også hvordan det vil påvirke motor/gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apekatt87 Skrevet Mars 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2012 Bump.. Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Mars 8, 2012 Share Skrevet Mars 8, 2012 Jeg ville dratt hit: http://www.flissundet.no/public.aspx?pa ... 69&p=42102 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apekatt87 Skrevet Mars 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2012 Nok en gang, så må jeg spørre hvorfor? Noen som har erfaringer med feks ESS eller Flissundet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Mars 8, 2012 Share Skrevet Mars 8, 2012 Har en kompis som har vært på flissundet, og vet/har hørt om flere. Alt virker dønn seriøst, man får forventet effekt og alle er fornøyde. Dyno både før og etter programmering høres iallefall i mine ører ut som en betryggelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apekatt87 Skrevet Mars 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2012 Ja, det høres veldig betryggende ut. Jeg bare skjønner ikke hvorfor ESS henter ut 100 nm mer enn resten av gjengen. AC, Hartge og Flissundet sine tunes gir jo ca 350 nm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Mars 11, 2012 Share Skrevet Mars 11, 2012 Kan ringe og spørre de? ESS Performance Products A/S Rive 1798 Aremark Norway Telephone : +4741558555 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Mars 11, 2012 Share Skrevet Mars 11, 2012 har bare hørt positivt om ess. har du manuell så trur jeg ikke det ekstra momentet er noe problem : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 11, 2012 Share Skrevet Mars 11, 2012 Hvilket år i 2010 er denne 116d produsert? Er tuningprotected fra mars 2010-> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apekatt87 Skrevet Mars 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2012 Det vet jeg faktisk ikke. ESS nevnte ingenting om tuningprotection når jeg ringte de. Men de sa at jeg måtte bytte selve ECUen. Kunne ikke programmere via diagnosekontakt (Eller hva de nå bruker på andre modeller). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 11, 2012 Share Skrevet Mars 11, 2012 Vi tuna en 116d 2010 modell via diagnose.. Gikk fra 90hk til 140:p - dette var en tidlig 2010 og hadde ikke tuningprotection eller coreprotection som noen kaller det. Tipper at ESS har utstyr til å gjøre begge deler. Hvilken pris er det snakk om da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Mars 11, 2012 Share Skrevet Mars 11, 2012 Identisk?? Prøv å finne denne delen (som sitter i en 118d) på en 116d: 11278509964 Om det har noe å si for tuningen er jo noe helt annet, men motorene er ikke identiske, da x16d motorene mangler balanseaksler.. og det merkes på gangen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apekatt87 Skrevet Mars 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2012 Ifølge ESS så var motorne identiske. Angående balanseakslinger, så vet jeg flere i saab-miljøet som har fjernet de på sine 9-5er. (Gammel saab-mann). Dette fordi de stjelte litt effekt. Hvordan dette kan overføres til BMW sine motorer må andre med mer innsikt svare på, for jeg vet ikke. Men i mitt hode skal det vel ikke ha noe å si for effektuttak ved trimming? Lar den ligge til de lærde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå