Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som om dysene var en forbedring, men jeg tror fortsatt den går for magert over 5000rpm, for den lugger litt enda. Men jeg føler at draget ble bedre! Det er jo B25 dyser, så jeg er nødt til å få tak i noen nye B28 dyser jeg kan teste med.

Skiftet som sagt IAT føleren og igår fikk jeg tid til å ta en titt på kontakten og ledningen bak på den, men det så greit ut. Så jeg skulle målt gjennomgang i ledningen fra kontakten til DME.

Noen som har koblingsskjema som omhandler dette? Altså IAT sensor --> DME. Må vite hvilke pin jeg skal inn på på DME.

Greit å luke ut IAT føleren så jeg ikke har noen feilkoder før jeg går til videre feilsøking. Har en liten mistanke om at den er synderen iogmed at den er med på å styre hvor mye bensin motoren får.

Skrevet

Problemet løst!

Feilen var at når jeg koblet opp ledningsnettet hadde jeg satt kontakten til IAT føleren på tankutluftingsventilen og omvendt.

Byttet om dette og slettet alle feilkoder = Ingen motorfusk.

Nå skal jeg bytte tilbake til B28 dysene som da trolig er i orden og montere/kode inn B28 hjernen og se om jeg får fart på sakene!

Updates kommer fortløpende :)

Skrevet

Hehe, det er veldig fort gjort her skjønner du.

Kontaktene er helt like og ledningene er like lange, den eneste forskjellen er at isolasjonen er av bøybar plast på den ene og gummi på den andre.

Fikk opp feilkode på tankutluftingsventilen og da skjønte jeg med en gang tegninga!

Byttet over, slettet koder og all motorfusk borte :)

Byttet dyser igår, det hjalp litteranne på høyt turtall.

Men jeg synes fortsatt forskjellen mellom B25 og B28 er overraskende liten. Hadde trodd det skulle være mer. Får se hvordan det blir når jeg blir ferdig med M50 innsuget :)

Prøvde å kode DME også, men det gikk skeis. Fikk beskjed om å kontakte support pga feil i B28 DME'en. Vet at forrige eier sleit med startsperre tull i bilen hjernen originalt kommer fra, så antar at det er derfor den tuller. Er jo en grense på maks 10 ganger parring av DME og EWS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...