///Johnsen Skrevet Mars 7, 2012 Share Skrevet Mars 7, 2012 Noen som har erfaringer med bytte av ventilstyringer? Tenker på å prøve å borre de litt, for å få de tynnere, og så varme rundt med en "mini" propanbrenner. Er dette å anbefale? Evt hvor er det rimeligst å få dette utført? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Mars 7, 2012 Share Skrevet Mars 7, 2012 Vet ikke hvilke motorverksteder dere har i Molde og omegn. Men høres ut som du skal la noen andre gjøre det. Er viktig at de sitter riktig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Johnsen Skrevet Mars 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2012 Sant det du sier, men er jo hinsides til priser! de på verkstedet sier de må rette ventiler og slipe ventilsetene, slipe ventilsetene kan jeg jo gjøre selv med slipepasta osv, men vil det bli bra nokk? Men hvor mye slakke skal det være før de er deffekt? er så og si ingenting.. eneste jeg husker var at jeg demonterte en 2.5 1.6V merce topp, han sa slakken var i grenseland, og da var det en del mer en det er i mine. Drøyt med 5k for totaljobb med retting av ventiler, sliping av ventilseter og retting av ventiler( ingen ventiler er bøyd, men de sa det burde gjøres uansett for å være 100%) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 7, 2012 Share Skrevet Mars 7, 2012 Syntes ikke det var så drøyt jeg. Dette er noe mange kommer til å si til deg gjennom ditt liv som bil (BMW) entusiast: det koster å væra kar.... Du KAN jo bare prøve detta sjæl også ser du hvordan det går. Det er slik folk har lært. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Mars 7, 2012 Share Skrevet Mars 7, 2012 Sant det du sier, men er jo hinsides til priser! de på verkstedet sier de må rette ventiler og slipe ventilsetene, slipe ventilsetene kan jeg jo gjøre selv med slipepasta osv, men vil det bli bra nokk?Men hvor mye slakke skal det være før de er deffekt? er så og si ingenting.. eneste jeg husker var at jeg demonterte en 2.5 1.6V merce topp, han sa slakken var i grenseland, og da var det en del mer en det er i mine. Drøyt med 5k for totaljobb med retting av ventiler, sliping av ventilseter og retting av ventiler( ingen ventiler er bøyd, men de sa det burde gjøres uansett for å være 100%) Kan da umulig være lønnsomt å betale verkstedpriser på retting av ventiler kontra å kjøpe nye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halteck Skrevet Mars 7, 2012 Share Skrevet Mars 7, 2012 så sant ventilene lar seg slipe, så er det svært mye å spare her. ta foreksempel en m47 motor, det koster over 4000kr for bare ventilene. prisen du har får er ikke ille den, arbeid koster det. nå jobber eg på sylinderservice og driver daglig med dette. og en slik jobb innebærer rens polering og slipingav ventiler,kontroll av styringer, rens glassblåsing og mira fresing av seter.planslip og montering. da blir toppen som som ny, bare en ny råtopp koser 20lapper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå