Gå til innhold

"ferist" støyende lyd ved 90 - kmt 528i e39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ta ned eksos.

Ta ned mellomaksel.

Skaff nye låsemuttere.

Ta vekk gamle gummiskiva

Sett i nye.

Revers demontering :)

Det er veldig lett å gjøre sånn sett, og det er en billigere måte om du kan gjøre dette selv, enn å begynne å skifte hjullager selv.

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

henger meg på litt her.. trenger man demontere noe for å inspisere hardyskiva...? eller bare krype under å sjekke? jeg har e46 men er kanskje logenlunde likt..??

Skrevet
ganske likt. kan kjenne med fingrene over hvor mye fleks det er i skiva

Skal skiva være helt fast eller hva ?

• 4 weeks later...
Skrevet

Skal faktisk teste det ut idag :-) har bytta hjullager fremme og bak, bremser foran, samt alt av foringer stabstag og bærebruer i forstillinga ! Det var visst på tide fant jeg ut!

Skal gi lyd senere idag!

Skrevet
Ta ned eksos.

Ta ned mellomaksel.

Skaff nye låsemuttere.

Ta vekk gamle gummiskiva

Sett i nye.

Revers demontering :)

Det er veldig lett å gjøre sånn sett, og det er en billigere måte om du kan gjøre dette selv, enn å begynne å skifte hjullager selv.

Du må også ha nye muttere til fremre fester i eksosmanifold,disse er som regel rustet i filler pluss at det lønner seg å fylle nytt CV fett i bakre drivakselknute,regn med å bruke en hel dag selv om jobben er relativt enkel.Vibererer passajersete i 90-100 km så pleier feilen å være høydekast i hjul(urunde dekk)men det har du sikkert sjekket.

Skrevet

Beklager, men grunnen til at jeg ikke skrev tilbake var at en ny lyd oppsto slik at jeg ikke kunne opplyse om lyden forsvant da denne lyden starter ved 10km/t...

Men, jeg vet ihvertfall hva som forårsaker lyden. Aldri hatt noe erfaring med Powerflex, men dette er min første opplevelse med det. Styringen ble mye sportsligere og bilen i seg selv stivere. Det som var minuset med Powerflex er at jeg har også montert 2stk på girkasseopphenget noe som forårsaket kraftigere vibrasjoner da det kun er plast som bare flytter vibrasjonene videre rundt i bilen..

Derfor så må jeg demontere de noe som skal skje imorgen tidlig :D Når jeg har fått flyttet tilbake de orginale av gummi så får jeg testet bilen i høyere hastighet for å se om lyden som emnet tilsier har forsvunnet :wink:

Takker for alle råd og tips, Bimmers medlemmer! :twisted:

Skrevet

den er roger.. spent på om lyden forsvinner,, bytta selv hjullager bak for å se om lyden på min forsvannt.. det som også kan være årsaken til det for min del kan jo være at jeg hadde bilen på verksted for å få bytta handbrekk wire, å at de kannsje ha mista mellomakkslen i gulvet els, fikk også konstantert at det var litt slitt nedre bak foring h/v side og feil stilling høyre bak dekk, av et annet verksted.. høres ut som feristlyden kommer fra høyre bak, men umulig å vite. er 100% sikker på at det er bak fra =)

Skrevet

Da var alle problemene rettet opp! Byttet til org foringer på girkasse opphenget samt nye hjullagre fremme og bak + bærebruer og div stab stag

Har kun fått testet bilen opp til 70kmt pga mangel av motorvei i nærheten, men bilen føles mye bedre og det er ikke tegn til noe begynnende lyd en gang. Skal ut på en lengre kjøretur imorgen hvor hastighet kan komme opp i ... Valgfri hastighet :twisted: Nemlig Autobahn i Tyskland hehe

Så skal gi lyd når jeg har fått testet bilen skikkelig der !! 8)

Skrevet

Da har jeg akkurat kommet hjem fra ferie!! Turen på Autobahn var fantastisk! Cruisekontrollen kobla inn på 150kmt og ingen tegn på støy eller ulyder fra noen andre steder enn lufta som suste inn i klima anlegget..

Sykt fort de fleste kjører på autobahn. Franske småbiler freste forbi meg i 160-170, bmw'r var i stort flertall av å kjøre fort! Ikke så mye superbiler, kun rs4/6, m5,m3. Jeg for min del syntes 150-160 var mer enn nok :P uvant å kjøre så fort

Så da var det altså hjullager fremme som var problemet! Godt at det er løst! Nå gjenstår kun et problem med radiosignaler etc. Egen tråd om dette er laget i teknisk-bilstereo om noen her kan hjelpe med det! :-)

Skrevet

Det er det rareste... Nå er lyden tilbake.. Starte såvidt ved 80kmt, full styrke på lyden rundt 95, mens den forsvinner så og si helt ved 120kmt..

Hmm. Og det virker som det er noe med hjulene for lyden høres roterende ut om dere forstår hva jeg mener..

• 2 weeks later...
Skrevet

har akkurat samme opplegge her,, starta aller først i 90 km/t også etter 2 mnd med kjøring å bytting av hjullager og ect begynte pluttselig lyden og komme svakt i 80kmt ogfull styrke på 95 å forsvann på 120kmt,,, og samme beskrivelse som du kommer med,, jeg har en 523i da men dog... har du funnet ut av hva problemet er?? hvis noen har tips ect så settes det stor pris på .. takk på forrhond.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...