Gå til innhold

"ferist" støyende lyd ved 90 - kmt 528i e39


Bmw mann
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hardy foringa lager lyd/vibrerer vell gjerne når du slipper gassen, jeg hadde og problemer med risting/lyd i rundt 90 eller noe og da vare det begge styrekulene som var ganske ,slitt sånn at de kom opp i riktig resonans eller hva jeg skal si i en hvis hastighet så begynte de og vibrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet 2stk varmedeksler rundt katalysatoren som har løsnet. Mulig jeg får sveist dem fast i løpet av helgen.. Muligens disse lager lyd. Utrolig hvor langt lyd vandrer i bilen å lurer deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til meg er lyden der uansett om jeg slipper gassen eller trykker inn clutchn, det er et mysterium hva det kan være,, eneste jeg vet er som sakt at mellomakslingen er tatt av under montering av ny handbrekk wier.. tidligere eier sier at dette ikke har forekommet før,, også mener at det kan være verkstede som har montert mellomaksligen feil på. + når jeg fikk bilen kjørte jeg den inn på automester og fikk konstantert at knirkeforing høyre og venstre side er gåen, men det lager ingen lyd når jeg kjører over en fartsdump.

I forstillingen var det stabbstagsforing og kasterstagsforing begge sider som var gåen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette innlegget og i veldig mange fler så ser jeg at ganske mange sliter med denne ulyden.. Rart at ingen finner ut av det.. Er jo veldig irriterende lyd.. Får håpe for min del at disse varmeskjoldene kan være skyldig i lyden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja merkelig det der,,, men og feks la et verksted finne ut av det kan jo bli ganske så dyrt.. skal gi beskjed snarest om jeg får orden på dette problemet.. skal ringe gs på mandag å høre om de har anelse på hva det kan være. har du byttet knirkeforingene bak og tatt 4hjulskontoll? eller evt hatt nede mellomakslingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vibrasjon i front og bak suspensjonen er et problem som kan være både irriterende og kjedelig å bli kvitt. Det er mange feilkilder kan gi opphav til vibrasjoner. Er vibrasjoner konsentrert i bestemte hastigheter og forbli som motor og girkasse frikoblet, betyr dette ofte at problemet er knyttet til ett eller flere hjul. E39 er svært følsom for ubalanse og ovalitet, bør dekkene alltid være av god kvalitet og null balansert for en perfekt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samt ..Slitte foringer i bakhjulsopphenget på Touring-modellene gir opphav til vibrasjoner under kjøring. Disse vibrasjonene oppstår oftest mellom 100 og 110 km / t....

Det e vell egentli veldig relevant på alle typan men oftest på touring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...