Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk pakke i posten idag, skulle vistnok være 10 meter eksos bandasje, men fytti helvette for en stank av den.

oyqfb38ole3504yygpdu.jpg

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

tenkte å få det sveist, men må ha en liten aluminiumsrørbit med bøy på, så bestilte den saken.

Har nå hatt bilen på firhjulskontroll

93ehex8a7dhpye1pykjy.jpg

Montert ostrich 2 emulatoren, med denne saken kan man aktivt trace hvilket map som er i bruk til en hver tid, slik at man trenger aldri å være i tvil om man tuner rett map.

kyd2gnbzmn2s1ju58alu.jpg

Og har fått litt nye deler: koed hadde sendt meg bare 1 bunnpakning, så jeg ringte dem å sa ifra om det, 5 min senere hadde jeg fått sendingsnr på epost til ny forsendelse :)

zj66fds5kr8gflbkh0k6.jpg

6bp9d0lcm6xwiiqe1ngr.jpg

Skrevet

Plages med ventil tikking på motoren som stod i bilen når jeg kjøpte den, tenkte jeg skulle se om jeg fant ut av dette:

fra før har jeg skiftet ut alle register deler uten at det hjalp noe

Igår tappet jeg ut motor olje, og fylte opp med diesel før jeg startet den, i håp om at det skulle være noe dritt som satt igjen i olje kanalene

Tikkingen ble litt mindre, men langt fra helt bra,

har funnet ut at det mest sannsynelig ligger igjen biter fra dem gamle register sleidene i innsuget til olje pumpen.

Skrevet

Da har man lært noe nytt! aldri fyll for mye olje på diffen, nå gikk simmeringen på inngangen til diffen til faen pga for mye olje.

Skrevet

Idag har jeg fått skjært ut cop plater med laser :)

disse brukes for å feste m52 coilene

fimhv2txbfgaj5ohsxep.jpg

Skrevet

Takker :)

hadde ikke tenkt å ta ut så mye i starten, må ta meg råd til litt nye stempler og råder først.

Men 250 hk skal være mulig å få holdbart på orginal motor.

Mangler vel bare clutch nå, så kan jeg begynne å sette sammen, men er litt usikker på hva jeg skal velge av clutch, spec 3 eller bygge om til m20 svinghjul med m20 clutch.

Skrevet

Sjekk på mekonomen eller ?

Ebay er jo tingen da , bare synd det baller på seg ting når man er på den siden :(

Du har ikke svart på mitt pm :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Har fått gjort litt idag:

kjøpt skruer og montert coilene i coop platen

3pi93970e3h12mvlpc7j.jpg

Gjort ferdig olje retur:

zgrc7d1fe7xc1xcwz57l.jpg

z7lxrq8mpmocf0lnd9gj.jpg

y7nq3e7mx5z7nzyi06ei.jpg

swsc98ksxw34ebt99pqq.jpg

ca7a052amyu65cb6ujya.jpg

Har også bestemt meg for å gå for megasquirt, så blir å bestille byggesett og bygge dette inn i en orginal motorstyrings kasse slik at det blir plug and play :)

Hvor henter folk oil feed på disse motorene ? ser at det er en liten umbrako skrue under olje filter huset, så skal litt rundt imorgen for å se om jeg får tak i en liten nippel/overgang for å hente oljetrykk her.

Fant foresten en haug med plastbiter i oljepannen fra gamle register sleider, alle som sliter med ventil tikking på disse, burde sjekke dette, pga det blokkerer for oljetrykk opp til toppen.

Tør ikke tenke på hvor mye slikt jeg sikkert finner i den motoren som står i bilen nå.

Skrevet

Er nok mulig at jeg skulle ha sveist på en liten bue isteden, men slikt greier er ikke min sterke side, aner ikke hvor jeg får tak i aluminiums flenser :/ men jeg tror faktisk at dette skal gå bra, for er vel ikke mye olje som kommer ut i slengen fra turboen, det vil nok renne ned når det står ca halveis i slangen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...