Morty999 Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 kdfi da bruk heller penga på noe som funker med engang og 100 ganger enklere å lære! og til syvende å sist tjener du mer på det enn å kåle med ms og kdfi driiiten.. men får du det til funker det nok.. en liten stund.. men turbo blir bra det
Kvasi Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 Skjønner ikke vitsen med å "spamme" tråder med svada om MS. Ja KDFI er en ripoff og er kjent for å ha problemer.. MS er i grunn ganske lett å finne ut av hvis man har forutsetningene for det..
kimf Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Skrevet Februar 3, 2013 Mitt mål er ikke å lære minst mulig ved å betale noen andre for et produkt som fungerer med en gang.
Morty999 Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 greit nok det. men så mye problemer det er med di spruta der så er det ikke verdt å bruke tid og penger på engang. er ikke noe vitsi å lære feil som kun di kdfi og ms har. som aldri blir bra uansett... god mulig det funker en stund. men totalt sett så vil du få mye mer glede av ett ordentlig sprut.
kimf Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Skrevet Februar 3, 2013 Er nok mulig at jeg skulle ha sveist på en liten bue isteden, men slikt greier er ikke min sterke side, aner ikke hvor jeg får tak i aluminiums flenser :/ men jeg tror faktisk at dette skal gå bra, for er vel ikke mye olje som kommer ut i slengen fra turboen, det vil nok renne ned når det står ca halveis i slangen Det er mye olje som går i returen, turboen har jo smøring av oljen. om du ikke har fri bane til oljereturen så vil olja gå i eksosen, men ser egentlig ut som du har nok fall så går nok bra Har levert fra meg bunnpannen til en som skulle sveise bedre og tykkere retur, bare for å være helt sikker.
kimf Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Skrevet Februar 3, 2013 Vurderer å kjøpe en hel bakstilling fra 3.2 m3 , vil flensen fra min 318is diff passe på m3 diffen slik at jeg kan bruke 318is mellomaksling ?. vil handbrekkvire og bremseslanger slikt passe rett over ? Vil eventuelt girkasse fra 3.2m3 passe på m42 motoren ?
Johanzn Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 Kjører selv med KDFI og det funker akkurat som det skal, hatt noen problemer, men var kun brukerfeil
JulianS Skrevet Februar 4, 2013 Skrevet Februar 4, 2013 3.2 girkasse, mellomaksel og bakstilling blir bra
Dirty Skrevet Februar 4, 2013 Skrevet Februar 4, 2013 Skal du først ha m3 bakstilling, ikke brukt den lille 318 diffen de tåler jo ingenting. sette på hele bakstillingen er bolt on, bytte mellomakslingen Girkassa passer rett på men du må ha ZF giroverføring også
larsern6 Skrevet Februar 5, 2013 Skrevet Februar 5, 2013 Blir gode greier det her:) Var det denne det var mekaniske løftere på?
larsern6 Skrevet Februar 5, 2013 Skrevet Februar 5, 2013 Skal du først ha m3 bakstilling, ikke brukt den lille 318 diffen de tåler jo ingenting.sette på hele bakstillingen er bolt on, bytte mellomakslingen Girkassa passer rett på men du må ha ZF giroverføring også Han lurte på om flensen fra 168 diffen passer over på 3.2 diffen, så han kan bruke org mellomaksel
Frode_E30 Skrevet Februar 5, 2013 Skrevet Februar 5, 2013 Ms er et greit sprut. Du får mye for pengene siden det er nesten gratis i forhold til mye annet. Det er greit å mappe og har greit med funksjoner. Noe bugs osv er det vel, men igjen - man får det man betaler for.
Kimmit Racing Skrevet Februar 5, 2013 Skrevet Februar 5, 2013 KDFI fungerer helt optimalt så lenge det er kjøpt ferdig eller lodda av en som kan dette...er vell derfor ms og KDFI har fått ett dårlig rykte fordi det er nettopp folk som ikke er kyndige nokk til jobben..som regel så er det samme komponenter i ett ms/kdfi som hvilket som helst datasprut..
kimf Skrevet Februar 6, 2013 Forfatter Skrevet Februar 6, 2013 Dette er koblingene jeg har fått gjort så langt på KDFI Pin 1 : Fuel pump -> FB Pin 3 : Injectors 2&3 (e36 only) -> INJ2 Pin 6,28,34,55 : Earth -> GND Pin 12 : TPS -> TPS Pin 14 : VAF sensor (volume/iar) leave unconnected Pin 15 : Knock sensor cyl 1&2 (KS1) -> JS5 Pin 16 : Camshaft Position (CMP) sensor (ground) Pin 17 : Instrument Panel (trip computer) Pin 18 : Intake manifold air control solenoid Pin 24 : Ignition Coil (CYL 3) -> A2 Pin 25 : Ignition Coil (CYL 1) -> A1 Pin 26 : Battery – always +12v Pin 27 : Engine Control Relay Pin 29 : Idle air control (IAC) Valve -> FDL2 Pin 32 : Injectors 1&2 (e36 only) -> INJ1 Pin 36 : EVAP just leave unconnectedPin 37 : Oxygene Sensor Heat relay Pin 41 : Volume Air Flow (VAF) Sensor Pin 42 : Knock Sensor (Cyl 3&4) KS2 Pin 43 : Engine Coolant Temprature (ECT) Sensor –> CLT / GND Pin 44 : Camshaft Position (CMP) Sensor (probably not needed) Pin 51 : Ignition Coil (CYL 4) -> B2 Pin 52 : Ignition Coil (CYL 2) -> B1 Pin 54 : Engine Control Relay Pin 56 : Ignition Switch –> 12V Pin 59 : Throttle Position (TP) Sensor Pin 67 : Crankshaft Position (CKP) Sensor –> RPM? Pin 68 : Crankshaft Position (CKP) Sensor GND Pin 70 : Heated oxygene (H02S) Sensor –> OXY Pin 71 : Heated oxygene (H02S) Sensor GND Pin 73 : Instrument Panel –> Tacho output (signal for the tachometer) JS10 Pin 76 : Volume Air Flow (VAF) Sensor (Not needed for alpha-n) Pin 77 : Intake Air Temprature (IAT) Sensor –> AIR / GND Pin 78 : Engine Coolant Temprature (ECT) Sensor –> CLT / GND Skal få loddet inn transistorene til coilene og få testet dette i bilen en dag snart, er det noen som har en grei startup map for orginal dysene ? Er litt usikker på hvilke verdier jeg skal bruke for å sette injectors size i kdfi oppsettet for dysene, mine orginale er vel 170cc ? Semi-Sekvensiell injeksjon og VR veiv trigger, 60-2 veiv sensor, første tann tannvinkel er 118 grader Tenningen fyrer 1-3-4-2 og bensininnsprøytning sprøyter inn halvsynkront - 1 & 3 og 2 & 4 blir avfyrt i par Halvparten av drivstoffet blir sprøytet inn mens eksos ventilene står åpne, den andre halvparten blir sprøytet inn mens stempel er på tur opp rett før den fyrer. Gikk greit få få den kobblet til pc, har satt inn en ekstra strøm plugg for å tilføre spenning mens den ligger på benk. Instrument panelet, har bare fått kobblet opp turteller og volt meter.
kimf Skrevet Februar 11, 2013 Forfatter Skrevet Februar 11, 2013 Har fått tak i en sachs clutch med forsterket trykkplate , Spec 3. Denne var vel egentlig kjøpt til en m44, men mener den skal passe m42.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå