Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ca 20k på min og ca 250k på kona sin. Koster å være gift :D Ellers er det samme som sveinis over her. Pipa er godt belånt og noe studielån ligger igjen enda :)

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

210 000,- over 5 år, 6,5% i rente pga fullfinansiering. Betaler 4200,- i mnd. 2010 116D.

Skulle kanskje ikke sløst bort "egenkapital" på den forrige bilen min, men morro var det :P

Skrevet

Har ikke billån, men lyst til å finanisiere meg en e39 520i facelift, da skulle det vel ligge på ca 17-1800kr mnd over 5 år på en bil til ca 100k

Skrevet
Har ikke billån, men lyst til å finanisiere meg en e39 520i facelift, da skulle det vel ligge på ca 17-1800kr mnd over 5 år på en bil til ca 100k

Jeg lånte 73k til min 520i facelift, det kom på 1800kr mnd over 5 år.

Kaskofritt lån btw.

Skrevet

Kaskofritt lån btw.

En kompis av meg sjekket på en 01mod til 90k over 4 år, det ble rett under 1800mnd. Kaskofritt som du sier pleier å koste ca 100kr mer i mnd. Tenkte forsåvidt å spytte inn 20k slik at egenkapitalen står for verditapet den første perioden. Har en kompis som nå solgte sin e46 etter 1,5års eie. Han skylder fortsatt 30k etter å Hæ solgt bilen. Det er ikke veldig aktuelt for meg! :P

Skrevet

Kaskofritt lån btw.

En kompis av meg sjekket på en 01mod til 90k over 4 år, det ble rett under 1800mnd. Kaskofritt som du sier pleier å koste ca 100kr mer i mnd. Tenkte forsåvidt å spytte inn 20k slik at egenkapitalen står for verditapet den første perioden. Har en kompis som nå solgte sin e46 etter 1,5års eie. Han skylder fortsatt 30k etter å Hæ solgt bilen. Det er ikke veldig aktuelt for meg! :P

Kan stemme det, jeg valgte kaskofritt pga sparte 10k i året på å ha delkasko kontra full kasko (sjekket alle forsikringsselskaper).

Var uaktuellt for meg og å skylde penger etter bilen evnt skal selges, men så hadde jeg ca 60k i egenkapital etter jeg solgte gamlebilen :P

Skrevet

Litt OT men hva er sjansen for å få billån på rundt 200.000-250.000 hvis man har feks 50.000,- egenandel? Ta med i beregningen at man tjener rundt 350.000 brutto og ikke har mer enn 7-8000,- i mnd i levekostnader og er ca 20-21.

Litt redd for å gå i banken ja.

Skrevet
rublings: Det bør gå helt fint det :)

Og hvor lenge bør man ha jobbet med en slik inntekt før det går fint tror du? Starter i ny jobb nå i slutten av mars, vært arbeidsledig siden slutten av november. Eneste inntekt har vært småpenger fra Nav mens jeg har tatt nødvendige kurs for min neste jobb.

Det er dette jeg i utgangspunktet er litt bekymret for. Jeg bor fortsatt hjemme og skal ikke flytte ut før neste sommer igjen. Regner med å ha nok egenandel rundt årsskiftet. Vil banken se på hvor lenge jeg har vært i min jobb, eller er det bare hvor mye jeg tjener når jeg søker?

Edit: Levekostnadene regnet jeg ut ifra når jeg har flyttet ut. P.d.d. og frem til neste sommer har jeg nesten ingen levekostnader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...