Fekzen Skrevet Mars 9, 2012 Share Skrevet Mars 9, 2012 Tjoh! Har skaffat ett interface ( CIS-IBUS ) för att kunna koppla dator till skärmen och köra filmer och mp3. På Bmw E46 med 16:9 skärm. Har någon gjort nått liknande och kör med dator? Kör ni med någon minidator/CarPC? Jag vill försöka hitta en så billig PC som möjligt. Den bör ju klara av minusgrader dock... och hur gör ni med startande av datorn? Är den alltid igång och i viloläge eller hur har ni löst det? Tack på förhand! A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 9, 2012 Share Skrevet Mars 9, 2012 Jeg har tidligere hatt bilpc i min bil, men jeg hadde den tilkoplet en Lilliput 7" touch skjerm, Carputeren hadde jeg montert baki der hvor orginalforsterkeren sitter (E39) sammen med en liten forsterker. En minipc kan fint koples til, jeg hadde en spesialtilpasset pc i ett kabinett som heter Voompc, strømfosyningen fungerte slik at når den fikk Remote signal så gikk den på, den kunne også stilles inn slik at den gikk i dvalemodus. minusgrader var ikke noe problem for min del, men nå blir det ikke så ekstremt kaldt her på vestlandet heller, var kanskje minimum -10 grader. Her er forøvrig tråden min om det: viewtopic.php?f=10&t=86271 Masse bra info, forum, nettbutikk osv.... http://www.mp3car.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Mars 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2012 Perfekt! Ska kolla lite. Funderar om man på något enkelt sätt kan ha dethär "Carmedia" programmet boot-bart på en usb-sticka och sen ha filmer och mp3 på det. Så att man inte behöver ha hårddisk alls. Mvh A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellen Skrevet Mars 9, 2012 Share Skrevet Mars 9, 2012 Eg har også hatt carputer i min e46. Den hadde 12v strømforsyning som fungerte slik som haug523 forklarer. Pc'en var montert i bagasjerommet. Eg hadde en 7" touchskjerm som er tilpasset i dashbordet. Den kan du få kjøpe om du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Mars 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2012 Jag har redan en sånhär CID IBUS som gör att jag kan köra direkt på bmw original navi 16:9 Så nu letar jag bara efter datorn. Ska du sälja datorn? Verkar gå att hitta rätt billigt nu dock, finns i sverige komplett 1.8 Ghz Netop med 1 gb ram för ca 2ooo.- Mvh// A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 9, 2012 Share Skrevet Mars 9, 2012 Vil anbefale deg en Touch skjerm, ellers så har jeg hørt om de som har koplet det via Ibus til Multi rattet. Ellers så får man jo små tastatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian1990_2 Skrevet Mars 9, 2012 Share Skrevet Mars 9, 2012 Anbefaler deg og se på noen av artiklene til noen som kaller seg mastiff på hw.no Han har bygget carputer, og det fungerte hvist rimelig greit.. Tar for seg konfigurasjon av PC, oppsett i henhold til strøm osv. http://www.hardware.no/forfattere/24308 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellen Skrevet Mars 10, 2012 Share Skrevet Mars 10, 2012 Jag har redan en sånhär CID IBUS som gör att jag kan köra direkt på bmw original navi 16:9 Så nu letar jag bara efter datorn. Ska du sälja datorn? Verkar gå att hitta rätt billigt nu dock, finns i sverige komplett 1.8 Ghz Netop med 1 gb ram för ca 2ooo.- Mvh// A Nei, computeren er ikkje til salgs. Den har eg bygd om og montert som kartplotter i en båt. Uten touchskjerm, så ser eg for meg at det blir veldig vanskelig å navigere seg igjennom menyer på pc'en, så da må du mest sansynleg ha ei datamus som du bruker å styre med. Programmet som eg brukte, heter Centrafuse, og det meiner eg er det beste programmet enn kan få til carputer. Du får også styrt multifunksjonsrattet via IBUS med eit program som eg nå ikkje husker navnet på, og programere knappene slik du vil. Men på en eller annen måte, så støtta ikkje Centrafuse multifunksjonsrattet til BMW. Dette er mykje diskutert i forumet til Centrafuse, så muligens er dette fikset nå. Husk også at når du har ein carputer, så vil ikkje funksjonene i dashbordet, som lys og brytere fungere før etter at datamaskinen har startet opp og gir 5v til IBUS-kontrolleren (5-10 sekund), når du starter bilen. Og om du har SMG-gearkasse, så får du kun mulighet å sette bilen i revers eller første gear om datamaskina ikkje starter opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mars 10, 2012 Share Skrevet Mars 10, 2012 Det er ikke noen her som har testet denne da? Google translate fra Tysk. This complete package is designed specifically for the E38. The CD changer will be dismantled. This is where the PC will be mounted. The cables are made up with original BMW plug. A radio adapter plug is used as a current. The system comes preinstalled with car media. The package is basically a plug and play system. www.ac-services.eu/shop/product_info.ph ... --e38.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 10, 2012 Share Skrevet Mars 10, 2012 Det er ikke noen her som har testet denne da? Google translate fra Tysk. This complete package is designed specifically for the E38. The CD changer will be dismantled. This is where the PC will be mounted. The cables are made up with original BMW plug. A radio adapter plug is used as a current. The system comes preinstalled with car media. The package is basically a plug and play system. http://img.photobucket.com/albums/v626/ ... C01067.jpg Har du en link til den der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mars 10, 2012 Share Skrevet Mars 10, 2012 Oi, limte inn feil link. Har oppdatert posten med korrekt link nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Mars 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2012 Jag har interfacet som AC-Services säljer, verkar fungera riktigt bra med en mjukvara som ser ut som bmws egna och går att styra med rattarna på Navi - dvs ingen mus behövs. Datorn där är ju en ZOTAC 1.6 Ghz så den går att köpa billigare på andra ställen. Finns massa modeller på http://www.zotac.com Frågan är hur bra dem funkar i -15 grader tex? Jag funderar på att köpa en ZOTAC för ca 25oo.- eventuellt. Verkar inte gå att få bra saker billigare än så. Mvh// A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 10, 2012 Share Skrevet Mars 10, 2012 Jag har interfacet som AC-Services säljer, verkar fungera riktigt bra med en mjukvara som ser ut som bmws egna och går att styra med rattarna på Navi - dvs ingen mus behövs.Datorn där är ju en ZOTAC 1.6 Ghz så den går att köpa billigare på andra ställen. Finns massa modeller på http://www.zotac.com Frågan är hur bra dem funkar i -15 grader tex? Jag funderar på att köpa en ZOTAC för ca 25oo.- eventuellt. Verkar inte gå att få bra saker billigare än så. Mvh// A.Fekzen Ja det der var en stiv pris, når jeg hadde Carputer i bilen, kjøpte jeg alle komponentene selv da jeg fant ut det ble billigst. Skulle jeg ha gått for ett oppsett i dag, hadde det nok blitt, dette HK http://prisguide.hardware.no/produkt/zo ... ifi-118854 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå