Gå til innhold

Hunder på bil-samlinger?


TheEspenK
 Share

Anbefalte innlegg

:mrgreen:

Hei alle.

Leste en artikkel i AMCAR (mener bladet var fra 09) der det er leser-innlegg fra en kar som har fått ripet opp bilen sin. Selvf synd men karen mener han har sett en annen fyr med hund da det skjedde og karen med ripen mener en bør forby hund på biltreff.

Som dere skjønner sitter jeg mer eller mindre på kanten av stolen og venter på penger slik at min mildt sagt utbrukte opel kan byttes ut, selv er jeg typen til å møte opp der det er biler og jeg tar normalt med min hund.

OM jeg ikke hadde hatt hund hevder jeg i lys av at jeg skriver om samfunnet, at denne utalelsene om å forby hund på bil-samlinger er en dårlig gjennomtenkt kommentar.

Jeg begrunner det selv etterhvet men jeg ville gjerne høre hva andre mener, trossalt regner jeg med å se noen her blant biler :)

Tok med dette bildet, sånn vil det også se ut i min "nye" bil :D

kbzncnwuazulllphjf3e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du begrunner dette selv etterhvert? Høres ut som at du har havna i en krangel og trenger argumenter ;)

Jeg liker dyr, men det er en tid og et sted for alt, og jeg synes ikke at biltreff nødvendigvis er det beste stedet for hunder. Det kan fort bli striper og "ødeleggelser" med hun, mtp. klør, tenner, bånd osv. Også er det ikke nødvendigvis noen god opplevelse for hundene heller, dersom det er høylydte biler der. Om det f.eks foregår burning kan dette bli mye styr og bråk for hunden, og den kan føle seg utrygg, redd... i verst tenkelige tilfelle kan den miste beherskelsen og gå til angrep på noen. Selvsagt satt på spissen, men det er ikke utenkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv vært den heldige å fått bilen oppskrapet av en hund. så hund er hat. ble mildt sagt irritert når eieren bare avblåser det :lecture: (dette var hund uten bånd. burde skrevet skademelding når jeg tenker meg om)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville gjerne høre hva andre mener,

Det er stor forskjell på hunder. ;)

Men kanskje ennå større forskjell på hundeeiere - og som alltid er den mannen (eller kvinnen), ikke hunden det egentlig kommer an på.

Enkelt fortalt, skraper hunden opp bilen, vet jeg at hundens eier er noen jeg er lite i å ha i nærheten av bilen min. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ligger ikke i hunden, men i eieren :)

Nabohunden var glad en dag, og skulle hilse på meg da jeg satt i bilen med vinduet åpent.

Eieren hadde den i bånd og lot den hoppe i bildøra mi der den lagde saftige riper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ligger ikke i hunden, men i eieren :)

Nabohunden var glad en dag, og skulle hilse på meg da jeg satt i bilen med vinduet åpent.

Eieren hadde den i bånd og lot den hoppe i bildøra mi der den lagde saftige riper...

+1

Opplevde dette senest i går, heldighvis ikke store riper, men kunne fort bli det!

Ser at man man ikke alltid kan la hunden klare seg selv hjemme, men på biltreff kan mye unngåes ved at den ligger i kurven sin hjemme. Det er vel utifra min mening, best for alle løsningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt å greit; Har du hund som hopper, hold den unna biler. Smal sak å lære en hund å ikke hoppe. Min hund elsker mennesker, og var ganske ekstrem når hun skulle hilse på folk. Hun var ikke intressert i å vente til dem kom ut av bilen. Par timers jobb å fjerne en slik uvane. DA kan man ha hunden i nærheten av biler og folkemengder. Bånd er en selvfølge på et biltreff hvor det er mye mennesker. Selv om du som hundeeier vet at du har kontroll på hunden, så skal man respektere at enkelte mennesker er redd for hunder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Beklager sent svar, internettet har vært tvilsomt i det siste og her om dan brøt det sevlf helt i sammen :(

Du begrunner dette selv etterhvert? Høres ut som at du har havna i en krangel og trenger argumenter ;)

Hehe, adivass vi vet begge jeg kan være en påståelig fyr så jeg tar den som en go en :)

Nei jeg ville egentlig se hva som var holdningen til det og jeg er mildt sagt glad over tilbakemeld da det ser ut til at de fleste belager seg på at eieren bruker hodet, litt av grunn er også at jeg fikk min bil stripet opp men der var bevsiene rester av is og da regner jeg med dere få som mener hunden ikke har noe å gjøre på treff kanskje burde se at om vi trekker det den veien er strengt tatt et biltreff for bil-intreserte og ikke en sosial aktivitet for familien.

lot den hoppe i bildøra mi
Kan vel neppe kalle en hundeEIER
ofte er hunden like elendig som eier.

:lol: Så sant Farrukh, eller andre veien
klare mangler på sosial intelligens.
Eller bør den linkes til de med tilfeldige kommentarer i stedet for konstuktive innlegg.

Husk at du bor i et land som klasses av europere som et med seriøs mangel på nettopp dette :wink:

Så ja desverre må jeg skuffe de som ikke liker hunder på treff og håper at dere som ikke liker de gjør som meg og mange andre, vi ser ann atferden! Og ja rublings, posene er med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at jeg gidder å ta med hundene mine på treff. Har ikke noe imot det at andre har med hund, men når jeg er på treff så skal jeg se på bil og da gidder jeg ikke å ha to rottweilere å holde styr på. De jævlene veier jo mer enn meg til sammen og elsker folk, så kunne fort blitt slitsomt å passe på at de ikke finner på noe tull :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Rabies. Vi har med vår Dogo canario på det aller meste. Alt fra skyting til besøk hos andre etc. Er ikke no særlig problem å ha med å gjøre da hu er sosialisert fra tidlig alder.

Men på treff vil vi nok ha henne hjemme for å slippe styr å evt uhell med at hu skulle ha ripet opp en bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er, at om man oppfordrer folk som kun har hunder som kan oppføre seg med på biltreff, kommer ola dunk til og ta med seg hunden også, selv om den ikke oppfører seg.. Så enten må det være lov, eller ikke.. Jeg forstår jo at folk er veldig redde for bilene sine, og burde da kanskje si til folk med hund i nerheten at dem får passe på bikja.. Eller være rask med og skrive skademelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...