MrBrum Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 Og jeg har også hatt diagnose tidligere og fått feil på LMM og kamakselsensor, kan noe av det føre til det problemet? Definitivt. Det er det som er problemet, og ikke starteren. Med defekt kamaksel sensor er det bare tilfeldig om motoren starter. Selv ble jeg stående langs vegen med defekt sensor.
sufii Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Skrevet Mars 18, 2012 Starteren som var problemet først, for jeg hørte definitivt starteren gå rundt uten å få noe kontakt, og så også at starteren hadde blitt dyttet ut og ene mutteren manglet. Så nå starter den, men går absolutt ikke rent.
sufii Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Skrevet Mars 19, 2012 Byttet nå kamakselsensoren, og motoren er helt lik. Nå mistenker jeg gasspsjeldsensoren, og LMM. Noen ideer?
Hawkon88 Skrevet Mars 19, 2012 Skrevet Mars 19, 2012 Ta diagnose, så får du opp hvor feilene ligger..
sufii Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Skrevet Mars 19, 2012 Ja, tenkt på diagnose. Men litt vanskelig når jeg ikke får flyttet bilen. :/
sufii Skrevet Mars 20, 2012 Forfatter Skrevet Mars 20, 2012 Problemet var at tomgangsregulatoren hadde løsnet fra innsuget. Men så flaks som jeg har så knuste ene kabelholderen på gasspjeldet, men hadde heldigvis en ekstra liggende. Men det er en slik plate i innsuget, denne merket jeg hadde løsnet eller knust oppi der. Når jeg presset inn i det hullet der hvor tomgangsregulatoren skal sitte på innsuget så beveget platen på seg, også har jeg et annet innsuig liggende løst, og på den var denne platen fast. Når jeg startet bilen var alt greit, kjørte ned til sentrum og da kom det en slags høy tikkelyd, og denne øker med turtallet. Kan det være denne platen?
sufii Skrevet Mars 23, 2012 Forfatter Skrevet Mars 23, 2012 Er det vanskelig å bytte innsug på E39, M52 motor?
sufii Skrevet Mars 23, 2012 Forfatter Skrevet Mars 23, 2012 Jepp, fant ut av det. Var en plate som var løsnet, eller det dekselet der hvor veivhusventilasjonen og tomgangsregulatoren sitter i, byttet denne og nå er lyden borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå