Gå til innhold

Trenger virkelig hjelp, starter motor E39 (MED VIDEO)


sufii
 Share

Anbefalte innlegg

Starteren på min E39 523ia 96 modell hadde gått til helvette, så jeg kjøpte et brukt et og prøvde å bytte ut. Men når jeg monterer starteren på plassen og strammer til skruene er alt fint helt til jeg prøver å starte bilen. Bilen starter ikke, men prøver, men kommer en slik høy metall/skrangle lyd.

Hva kan problemet være? Virker som om tannhjulene fra starteren ikke får kontakt med andre tannhjulene. :( Hva gjør jeg feil?

Setter stor på pris på all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt vanskelig å si at de er like når jeg ikke ser så mye nedi der, men tennene på starteren er jo helt identiske som på forrige starter, og starteren går fint inn, da vil det vel si at de kommer overens. Innslaget på starteren tenker du på? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tror jeg ikke har fått den helt på plass jeg heller. Men er rart, trodde den kommer på plass når man strammer til boltene. Og den plata er kanskje bittelit skeiv, men ikke nok til å justere starteren. :( Skal prøve igjen imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styretappen til starteren bruker å være rimelig rusten, og dermed er det vanskelig å få starteren på skikkelig.

Du kan dra til boltene, men er styretappen rusten nok vil du bare dra starteren skeivt på og da antar jeg at den ikke klarer å gripe skikkelig. Prøv å pusse reint hullet til styretappen/puss styretappen og få starteren så godt innpå at gleppen mellom starter og girkasse ikke er større enn maks 1-2mm.

Alu plata i mellom er så myk, så har hardt for å tro at den er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...