sufii Skrevet Mars 14, 2012 Share Skrevet Mars 14, 2012 Starteren på min E39 523ia 96 modell hadde gått til helvette, så jeg kjøpte et brukt et og prøvde å bytte ut. Men når jeg monterer starteren på plassen og strammer til skruene er alt fint helt til jeg prøver å starte bilen. Bilen starter ikke, men prøver, men kommer en slik høy metall/skrangle lyd. Hva kan problemet være? Virker som om tannhjulene fra starteren ikke får kontakt med andre tannhjulene. Hva gjør jeg feil? Setter stor på pris på all hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_odd Skrevet Mars 14, 2012 Share Skrevet Mars 14, 2012 Fått feil starter kanskje...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Mars 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2012 Nei, er vel helt identisk starter, så det skal ikke være tilfellet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BTK-530 Skrevet Mars 14, 2012 Share Skrevet Mars 14, 2012 Sjekk antall tenner på starter og at de er, la oss si symmetriske med de som sitter på motoren. Evt så kan de være at innslaget ikke er helt bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Mars 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2012 Litt vanskelig å si at de er like når jeg ikke ser så mye nedi der, men tennene på starteren er jo helt identiske som på forrige starter, og starteren går fint inn, da vil det vel si at de kommer overens. Innslaget på starteren tenker du på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Mars 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2012 ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mars 14, 2012 Share Skrevet Mars 14, 2012 Innslaget på den "nye" starteren er fucked, eller så har du ikke fått den skikkelig på plass.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonEMann Skrevet Mars 14, 2012 Share Skrevet Mars 14, 2012 Den er nok ikke helt på plass. Sjekk også om du har skadet eller om "blikkplaten" imellom girkassa og motoren ikke er i veien;-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Mars 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2012 Hmm, tror jeg ikke har fått den helt på plass jeg heller. Men er rart, trodde den kommer på plass når man strammer til boltene. Og den plata er kanskje bittelit skeiv, men ikke nok til å justere starteren. Skal prøve igjen imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Mars 14, 2012 Share Skrevet Mars 14, 2012 Styretappen til starteren bruker å være rimelig rusten, og dermed er det vanskelig å få starteren på skikkelig. Du kan dra til boltene, men er styretappen rusten nok vil du bare dra starteren skeivt på og da antar jeg at den ikke klarer å gripe skikkelig. Prøv å pusse reint hullet til styretappen/puss styretappen og få starteren så godt innpå at gleppen mellom starter og girkasse ikke er større enn maks 1-2mm. Alu plata i mellom er så myk, så har hardt for å tro at den er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Mars 14, 2012 Share Skrevet Mars 14, 2012 Tannkransen på svinghjulet kan ha fått seg en karamell. Prøv å dytt bilen litt mens den står i gir, og så prøv å start. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mars 14, 2012 Share Skrevet Mars 14, 2012 Tannkransen på svinghjulet kan ha fått seg en karamell. Prøv å dytt bilen litt mens den står i gir, og så prøv å start. Automat jo. Men en fastnøkkel på veiv funker like godt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Mars 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2012 Takk for gode tips og råd. men forstod ikke helt det med fastnøkkel på veiv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mars 15, 2012 Share Skrevet Mars 15, 2012 Tørne veiva med en fastnøkkel/pipe via senterbolten på reimskiva der. Sånn for og endre litt posisjon på Tannkransen som nevnt lenger opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Mars 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2012 Aha, takk for det. Da skal jeg få prøvd det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå