Gå til innhold

Trenger virkelig hjelp, starter motor E39 (MED VIDEO)


sufii
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er liksom litt enten-eller det her da.

Starteren../innslaget/ tannhjulet på starteren slipper taket i det du slipper nøkkelen tilbake når motoren starter.. Hvis du har satt inn starteren riktig og ikke hører tennene på tannhjulene sklir over hverandre, så er den forsåvidt i orden.

Men du får startet bilen nå eller? Ulyder når du vrir om nøkkel for å starte motoren (dvs kjører den på starteren)? Ulyder når den går på tomgang??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg mistenker at starteren ikke slipper ordentlig tak når den skal. Men ikke vet jeg.

Bilen starter, men går absolutt ikke rent. Den fusker og peser, smeller fra LMM området tror jeg. Men skjønner virkelig ikke hvordan det skjer, aldri vært et tilfelle før, så må ha noe med starteren å gjøre. Bilen har nå stått stille i en uke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det jeg leser i tråden her så tviler jeg på om det har noe med starteren å gjøre i det hele tatt...

Virker som den feil tenner. Det bør leses av feil koder i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiltenning bør sjekkes ut. Start med tennplugger og kabler og se til at alt sitter som det skal. Napp av en kabel og sett den på plass. Ta neste osv.. og se på om du får forskjell på motorgangen.

Diagnose = bra. Sjekke dyser osv.

Hvis starteren ikke trekker seg tilbake så bør den smøres. Du hører det godt om den ikke gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om starter står på rett plass, og er identisk, så har du problem med startkransen på "svinghjulet", det er ikke uvanlig at tenner ryker på disse..

har også erfart at startkransen har Røket, dvs, løsnet i senter inn mot veivakselen, slik at starter drar med seg selve startkransen / Svinghjulet, men tørner ikke motor.. Dette KAN skje om startkransen blir montert skjevt, og da ryker etter press.. Dette gir en INTENS metallisk klang ved forsøk på start..

Ta ut startmotor, og se på tennene på startkransen / svinghjulet, om dette ser helt ut, så tørn motor rundt med bruk av skrutrekker o.l. på svinghjulet, om dette da tørner uten motor, så har det røket..

Håper det er til hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om starter står på rett plass, og er identisk, så har du problem med startkransen på "svinghjulet", det er ikke uvanlig at tenner ryker på disse..

har også erfart at startkransen har Røket, dvs, løsnet i senter inn mot veivakselen, slik at starter drar med seg selve startkransen / Svinghjulet, men tørner ikke motor.. Dette KAN skje om startkransen blir montert skjevt, og da ryker etter press.. Dette gir en INTENS metallisk klang ved forsøk på start..

Ta ut startmotor, og se på tennene på startkransen / svinghjulet, om dette ser helt ut, så tørn motor rundt med bruk av skrutrekker o.l. på svinghjulet, om dette da tørner uten motor, så har det røket..

Håper det er til hjelp :)

Takk for svar, men jeg tviler at det er det. For motoren starten, dersom det skulle vært tilfellet så ville ikke motor ha startet i det heletatt. :-) Alt med starter er nå i orden, så langt som jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiltenning bør sjekkes ut. Start med tennplugger og kabler og se til at alt sitter som det skal. Napp av en kabel og sett den på plass. Ta neste osv.. og se på om du får forskjell på motorgangen.

Diagnose = bra. Sjekke dyser osv.

Hvis starteren ikke trekker seg tilbake så bør den smøres. Du hører det godt om den ikke gjør det :)

Ja, skal prøve dette senere: Men jeg mistenker at det er noe med gasspjeldet, for den sensorene som sitter på høyre side og nærmest belgene, lever sitt eget liv og går frem og tilbake når jeg starter bilen. Og jeg har også hatt diagnose tidligere og fått feil på LMM og kamakselsensor, kan noe av det føre til det problemet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...