SpeedyIda Skrevet Mars 14, 2012 Skrevet Mars 14, 2012 Var innom Biltema for å handle bremserør i dag. Fikk da spørsmål om jeg hadde ABS på bilen, noe jeg har. Fikk da beskjed om at jeg da skal bruke kobber nikkel rør og ikke vanlige kobber rør. Prisen er jo dobbelt så dyr for kobber nikkel. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte om dette stemmer? Som tillegsinformasjon kan jeg nevne at det ser ut som røret er større på kobber nikkel rørene enn de vanlige kobberrørene. Ikke større i diameter, men innvendig hull er større. Kan ikke bekrefte at det er tilfelle, men det så slik ut. Vil det ikke da bli feil med koning i og med at verktøyet passet perfekt med vanlige kobberrør vil det da bli "for lite" hvis hullet er større i rørene. Takker for hjelpen!
SpeedyIda Skrevet Mars 14, 2012 Forfatter Skrevet Mars 14, 2012 Opp. Håper det finnes noen her som har et svar på dette
Julianv Skrevet Mars 14, 2012 Skrevet Mars 14, 2012 Jeg er 99% sikker på at vi bare bruker vanlig kobberrør på jobben, og da på alle biler både med og uten abs
Remi Berg Skrevet Mars 14, 2012 Skrevet Mars 14, 2012 Hvis du bruker vanlig kobberrør skal du ha ca. halve avstanden mellom festepunktene i forhold til stålrør. Bruker du et rør av kobber/nikkel legering er det godkjent med orginal avstand mellom festene.
SpeedyIda Skrevet Mars 14, 2012 Forfatter Skrevet Mars 14, 2012 Det visste jeg ikke. Hvor mange cm skal det være mellom festene ved bruk av kobberrør?
Haug530D Skrevet Mars 14, 2012 Skrevet Mars 14, 2012 Det visste jeg ikke. Hvor mange cm skal det være mellom festene ved bruk av kobberrør? Kobberrør funker fint om det er Abs eller ikke, avstand mellom klammer skal være 15-20cm.
Bjrnar89 Skrevet Mars 14, 2012 Skrevet Mars 14, 2012 Orginalt er vel bremserør laget i stål? Jeg synes det er rart at folk tør å montere kobberrør med tanke på at det tåler mindre trykk (1/10 del?), og heller ikke er glad i vibrasjoner. Kobbernikkel har ikke problemet med vibrasjoner og er vel også sterkere.
Lars89 Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Org. er laget i stål ja. Holder i mange år, men når man først skal bytte er det greit å bytte til kobber da man blir kvitt rust-problemet for godt. Har montert kobberrør på sikkert 50 biler og ikke hørt noe negatint i etterkant
Rogeren Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Enkelte nye biler skal visst bare bruke stålrør på, har jeg hørt... Mercedes w211, i følge merkeforhandler skulle det kun brukes stål... Glem kobber, bruk kobbernikkel. Ellers må det legges på flere klammer osv. Mykere, tåler mindre juling o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå