Gå til innhold

Kny's E36 328i Coupè, solgt :<


Kny
 Share

Anbefalte innlegg

Pussa ned og lakkerte selv ja, vanlig sprayboks med sølv felglakk fra Biltema :P

Det ser iallefall ut som det ble veldig bra.

Hvordan gjorde du forarbeidet? Vurderer å prøve samme metode som deg serruuu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi link her også... ;-)

Jeg går bare inn på tråder jeg får mail fra ^^

viewtopic.php?f=6&t=232762

Pussa ned og lakkerte selv ja, vanlig sprayboks med sølv felglakk fra Biltema :P

Det ser iallefall ut som det ble veldig bra.

Hvordan gjorde du forarbeidet? Vurderer å prøve samme metode som deg serruuu :)

Jeg bare pusset til det føltes glatt ut å ta på, så maskerte jeg så nøye jeg klarte før jeg sprayet på. Brukte ikke grunning, men burde kanskje gjort det. Var stressa med å få de på bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ^^ Vil ikke tro du gjør det, men jeg følte de var bedre enn de andre, og alle liker å kjøre fort i svingene :-P

Må jo huske det at di fleste som klager på dårlige foringer hos e36 allerede har 15 år gamle foringer da :) Bytta selv alt til org, er ikke noen racerbil som kny sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ^^ Vil ikke tro du gjør det, men jeg følte de var bedre enn de andre, og alle liker å kjøre fort i svingene :-P

Må jo huske det at di fleste som klager på dårlige foringer hos e36 allerede har 15 år gamle foringer da :) Bytta selv alt til org, er ikke noen racerbil som kny sier :)

Joa, mine var 3 år gamle, men merket bedre selvoppretting ved "rundkjøringsmoro" enn uten disse 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren og de felga dine ble bra! :)

Har pusset opp to stk av mine felger nå, men er ikke fornøyd med 1200 som avslutning, vurderer og gå på med 2000p

Har du erfaring med Gasolin sin alubeskyttelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Fy søren og de felga dine ble bra! :)

Har pusset opp to stk av mine felger nå, men er ikke fornøyd med 1200 som avslutning, vurderer og gå på med 2000p

Har du erfaring med Gasolin sin alubeskyttelse?

Har ikke sett innlegg før nå jeg, hehe. Jeg gikk på med 2000 på 3 av felgene, ble ikke sååå mye forskjell forhold til den jeg brukte 1200 på, men det lille ekstra gjorde at jeg kjørte på med 2000 likevel.

Har ikke noe erfaring med Gasolin i det hele tatt dessverre. Tenkte å bestille høyglanspolerings kit som de selger snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får komme med en update nå da. Har fått brukt litt blod, svette og tårer et par dager nå for å bytte div. i forstilling i håp om å bli kvitt klunkelyder. (og fordi jeg vil ha det strøkent under :P)

Legger ut noen bilder av prosessen. Første gang jeg bytter disse delene selv!

Denna var en bitch å få ut. Måtte sykle på biltema for å kjøpe et par verktøy jeg ikke hadde, en kraft-gaffel eller hva den het og en endeleddsavtrekker. Brukte sikkert et par timer bare på å få denne løs. Gaffelen gikk ikke, hamra så svetten rant uten at den rikka seg i sikkert 30 min. Endeleddsavtrekkern sklei av bolten da jeg starta å stramme, så jeg endte med å borre et søkk i bolten jeg skulle ha ut for at avtrekkern skulle få feste. Da fikk jeg den ut! :)

19-1253_m.jpg

DSC_0001.jpg

DSC_0019.jpg

DSC_0008.jpg

De gamle foringene var faktisk ikke så ille, måtte skjære ut de som satt på bærearmen.

DSC_0005.jpg

Slik ble det med nytt. Har nye sporestenger og, men jeg manglet 32mm fastnøkkel, og jeg må ta 4-hjulskontroll så jeg overlater den jobben til verksted så jeg får tatt hjulstillingskontroll samtidig. Da skal jeg også få bestilt time hos SV for godkjenning av justerbart senkesett.

Bærearm på plass:

DSC_0020.jpg

DSC_0021.jpg

Nytt stag og powerflexforinger!

DSC_0024.jpg

For å få ut de gamle foringene skjærte jeg de først av bærearmen, så brukte jeg en baufil og sagde gjennom metall "ramma" som er rundt org. foringene, så slo jeg ned "veggene" med hammer rundt hele på begge sider, så poppa de til slutt ut.

For å få inn de nye foringene så brukte jeg bilen som presse. Jeg la foringen i riktig posisjon over braketten, la en 2"4 planke over og jekka ned bilen, gjentok dette til foringen satt helt nedi :)

Tok med en deilig kjøretur etter jeg var ferdig for å sjekka at alt var som det skulle, og jeg hadde ingen klunkelyder! Bilen føltes også MYE bedre ut på veien! :)

Fant ut at jeg kjøpte en del unødvendinge deler, så om noen trenger styrekuler eller bærekuler, hyl ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Senka bilen litt foran i går, fant ut at jeg måtte ta av dekslene under fangern :P Nå er jeg fornøyd med høyden foran, bak må jeg fjerne justeringsmutter for å få lavere. Nå ser jeg fram til Royal Fitment tur til Kungsbacka i Sverige neste helg!!

ljh0nh1i4a2frqvjuufp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmepistol er en fin ting når du skal ut med den bolten på bærearmen som du slet sånn med :) Litt varme og en kakk så pleiere de å slippe.

Må få bilde av hele bilen etter du har justert ned nå! :D

Ja, vet. Hadde dessverre ikke tilgjengelig da jeg holdt på, har ikke så velutrustet garasje enda :P Knipsa et par bilder med den trofaste iPhone 3GS'n min, den skal litt mer ned bak selvom jeg ikke kan justere noe mer. Skraper under ofte og nå kommer jeg ikke inn i garasjen min med mindre jeg rygger inn.. Fikk fjerna de deksla under fangern hvertfall, ble litt bedre men den er ganske ubrukelig egentlig mtp at jeg bruker den hver dag så vi får se hvor lenge jeg orker å kjøre sånn daglig :P

kfliaa31252fchg2rz6v.jpg

kk1d8k76d3o9pkfgin4d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...