hao Skrevet Mars 14, 2012 Skrevet Mars 14, 2012 Har en 320 med M50B25 og registrert som 320. Meningen er at den skal være registrert som det pga. forsikring. Det er jo ikke den store forskjellen så jeg velger å kalle det lett trim. Den skal nå EU godkjennes for å få skilt på den igjen. Har forstått det slik at de da prøvekjører bilen.(Gjorde det på en Audi jeg viste forleden) Da jeg i tillegg har en del som kan gjøre at bilen oppfattes som sprek (eksos, luftinntak) ønsker jeg å tune ned bilen til kontrollen så de ikke skal få mistanke om at det er en større mortor enn det skal være. Noen som har enkle tips til å minske effekt uten å få stort problem med CO Kan jeg bruke en annen hjerne/chip for å få det til?
Fekzen Skrevet Mars 14, 2012 Skrevet Mars 14, 2012 Det går att "backa tändningen" så att du tappar effekt. Det kan röra sig om kanske 15-20 hk mindre än original och att den blir märkbart tröttare. Man får i så fall tillverka ett sånt chip utifrån en M50B25 mjukvara. Går inte att ta en 320 box bara. Så kan vara svårt att få ner det enda till 150 hk... Jag har inte testat att bänka någon "nertrimmad" M50B25 så vet inte exakt hur långt ner man kommer. Skulle du behöva hjälp med sånt chip kan du skicka mig PM så får man kika på det. Mvh// A.Fekzen
mbruer Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Ser ikke disse motorene helt like ut a? Isåfall så hadde jeg ikke giddi å gjort noen ting. De skal bare sjekke at bilen er i teknisk bra stand... En kompis viste sin e30 med M5 motor på et helt uavhengig verksted. De brydde seg ingenting om det..
Fekzen Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 mbruer> Precis, jag tror inte det skulle vara någon fara alls eftersom de är svårt se skillnad på. Skulle funka utan problem i sverige att besikta i alla fall. Vet inte hur noga dem är med att kolla effekten i Norge? I sverige är det inga problem att besikta chippade bilar tex. Audi 1.8T med 150hk chippade till 200 hk är inga problem. Bara man har bra chip som inte ger några felkoder så klart! Mvh// A.Fekzen
mbruer Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 mbruer> Precis, jag tror inte det skulle vara någon fara alls eftersom de är svårt se skillnad på. Skulle funka utan problem i sverige att besikta i alla fall. Vet inte hur noga dem är med att kolla effekten i Norge?I sverige är det inga problem att besikta chippade bilar tex. Audi 1.8T med 150hk chippade till 200 hk är inga problem. Bara man har bra chip som inte ger några felkoder så klart! Mvh// A.Fekzen Norge er nazi på alt som har med bil å gjøre. Men om motorene er like å se på er det lite vits..
StigJ Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Kan vel bare feste noe bak gasspedalen slik at den ikke går helt inn
hao Skrevet Mars 15, 2012 Forfatter Skrevet Mars 15, 2012 Men hvis det har mistanke og litt peiling på BMW kan de jo bare bruke speil under manifold. På Audi`n som jeg viste måtte de ha akselerert ganske mye for de fant ut at den var ustabil under akselerasjon og det kjenner jeg ikke uten at jeg gasser ganske mye. Men det er kanskje ikke slike ting de bryr seg med på EU. La bare merke til en tråd her inne for en stund siden der en ble stoppet av av politeiet og fikk beskjed om å vise for Bililsynet fordi de mente han hadde for stor motor. Han hadde 1,8 l Is istedet for vanlig. Er det noen her da som er blitt "fersket" på EU med for stor/trimmet/uorginal motor
Lars89 Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Tviler VELDIG på at de ser med speil under manifolden... Bruker maks 30 sek. under panseret for å sjekke bremsevæskenivå og evt batteri. Hele kontrollen tar jo sjelden mer enn 20-30min totalt og tviler sterkt på at de i det hele tatt tenker over at bilen har mer hk enn det står i vognkortet...
LianLi Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Jeg hadde en 320i som jeg bytta til 328 motor med m50 innsug på så den så nesten så lik ut som en 320i motor. Glei rett igjennom som bare det. Du trenger ikke nødvendigvis sende den på EU kontroll til et BMW verksted som kansje har mest peiling, likevel tror jeg den skulle gått glatt gjennom der også. Dette er nok null problem, bare kjør den gjennom og lat som ingenting, de må uansett bevise at det er en trimmet bil og det er ikke alltid så enkelt.
killarinc Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Når de finner ut at bilen er ustabil kan det være fordi de skjekker alle stag osv og bender på de.. Er det noe slark får du feil. Når det gjelder motor så er det uvanlig at de sjekker noe særlig. De sjekker at chassinr ditt stemmer med vognkortet og ikke motornummeret da dette som regel sitter ganske utilgjengelig til. Hadde ikke giddi og gjort noe vis du ikke har mangellapp ihvertfall
hao Skrevet Mars 15, 2012 Forfatter Skrevet Mars 15, 2012 Tviler VELDIG på at de ser med speil under manifolden... Bruker maks 30 sek. under panseret for å sjekke bremsevæskenivå og evt batteri. Takk for gode oppkysninger. Når det gjelder det med å se under panser. Gjør de det og har de anledning til det.
Lars89 Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Må se under panseret for å sjekke bremsevæskenivå, om evt batteri sitter fast osv så det både skal og vil de gjøre. Hvorfor så skeptisk? Er jo bare et vanlig verksted som tar EU-kontroll. De er jo ikke ute etter å "ta" deg
hao Skrevet Mars 15, 2012 Forfatter Skrevet Mars 15, 2012 Hvorfor så skeptisk? Er jo bare et vanlig verksted som tar EU-kontroll. De er jo ikke ute etter å "ta" deg Neida, lider ikke av forfølgelsesvanvidd Det er vel litt føre var. Hvis jeg med enkle grep kan unngå å måtte skifte motor for å få den godkjent. Utgangspunktet mitt var jo også at en B25 var nesten identisk med B20 så det ble vanskelig å oppdage. Samtidig er jeg også opptatt av at kjøretøyet skal være lovlig da Til en hvis grad. En B25 i stedet for en B20 er vel ikke mere enn du kan få hvis du trimmer en B20 fullt ut, så syns det er så liten forskjell at jeg ser ikke noe trafikkfarlig i situasjonen. Det er ikke BMW verksted jeg skal til men de har en person som er et petimeter og i tillegg ikke liker BMW. Så ved en dårlig dag Er vel dumt å be om og få en annen. Samtidig som en ikke vet hva en treffer om jeg bytter verksted
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå