Johnny.fjetland Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Hei alle sammen. Jeg har et problem med automatkassen. Jeg har allerede skiftet kassene i fjor sommer men nå har denne også begynt å lage problem. skal prøve å forklare hva som skjer. Når jeg kjører i 5 gir og jeg kommer til en liten oppover bakke så skal den (etter det jeg er blitt fortalt) gi større oljetrykk eller noe slikt, så skal den da går på høyere turtall for å kunne oppretholde farten. det som skjer er at den ikke gjør det men den slår litt i kassen istede. Den liker heller ikke farten rundt 60km for når den da skal gire enten ned eller opp i 4 med rolig kjøring i 60 så slår den i kassen. Hvis jeg står i ro og gir flatt jern så girer den fint men ved rolig kjøring så slår den. Det jeg også har merket nå de siste dagene er at: når jeg står i park og trykker lett på bremse pedalen så kan jeg kjenne det i girspaken samtidig som jeg hører et klikk. Det er som den slår litt i girspaken. Nå er jeg drittlei av bilen. Jeg har hatt den i 2,5 år og har skiftet allet støtdempere, bremse skiver radiator girkasse samt mye annet, og nå må jeg muligens skifte kassen en gang til. Håper noen har en god ide om hva som kan være problemet eller om det er noe jeg kan gjøre???
Alpejohn Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Kan vertfall si så mye at det som slår i girstanga er helt normalt, det er låsingen for spaken eller noe slikt. Er slik på min også.
stian1990_2 Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Når du byttet kassen, byttet du i en brukt? Kassene på e39 er jo blitt litt kjent for å være svake, kan skyldes at det aldri blir skiftet olje på dem.. Når byttet du sist olje? Har kassen gått langt? Mye tilhengerkjøring? Vil ikke tro det hjelper og skifte olje, men har hørt det sliter på disse kassene om man trekker tungt, aldri bytter olje, og kassen begynner og få noen KM på seg.
MrBrum Skrevet Mars 16, 2012 Skrevet Mars 16, 2012 Det som er et problem med automat kassene for tiden er manglende service. Bilfabrikantene opererer med Longlife olje. Noe som er BULLSHIT. Håper de rette folkene leser dette. En automat kasse må det skiftes olje og filter på pr 60 000km, eller s går det galt en dag. Mercedes har gått tilbake på dette og tatt med oljeskift i service programmene sine. BMW har ikke kommet så langt enda. Tror det er mange som vil få problemer med kassene sine i tiden fremover ettersom det er så populært med automat på mange biler i dag. Min har gått 317 000km (98 BMW 520iAT), men det er ikke problemer med kassen fordi det er skiftet olje på den. Det som skjer er at oljefilteret tetter seg og kassen får mindre olje.....voila....havari. Når det er sagt, en automat kasse varer ikke evig, men holder veldig lenge med vedlikehold. Hilsen en som har MB 180C med defekt girkasse på gården.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå