Gå til innhold

Kjøpe E65 7 serie?


 Share

Anbefalte innlegg

Det første jeg tenker er jo andrehåndsverdi...7 serie er jo en bil som i utgangspunktet kan være vanskelig å selge videre...skal man da velge en "utradisjonell" motor (her i Norge) så vil det kunne slå begge veier..enten blir det lettere solgt og man får god pris eller så man droppe prisen gang på gang for å få napp hos kjøpere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og skal man da i tillegg selge en sånn bil med en "tørst" bensinmotor så...ja, vel det ligger sjeldent ute 7 serier med bensin motorer...og det er det vel en grunn til..ikke mange blir kjøpt nye her på berget og de blir vel sjeldent importert med slike motorer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

735iA var vel volummodellen første to årene når E65 ble lansert... så er en god del av dem...det ser man på finn også... Men nå får man fint en pen E65 med diesel til 150tusen...begynner å bli interessant å bytte ut E-klassen igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen som har kjørt 760 E65?

 

Jeg har ikke kjørt E65 760i, men jeg har kjørt F01 760i. Kanskje en litt urettferdig sammenlikning når sistnevnte modell har over 100hk mer og har to turboer, men jeg vil anta et førstnevnte ikke er et dårlig alternativ det heller. Om du har økonomi og er forberedt på at deler til en toppmodell koster vesentlig mer enn de mindre motoriserte utgavene, ville jeg ikke vært i tvil. En kjøpergruppe finnes på denne bilen uansett. De som vurderer diesel vil nok utelukke denne, men på en annen side ville nok kjøperen av en 750i utelukket noe mindre enn dette.

 

Noen som har synspunkter på bensin kontra diesel på 7-serie?

 

For min del ville det vært ett fett hva bilen gikk på, men mange mener allikevel at en dieselmotor er feil i en bil som dette. Jeg har kjørt E65 730d facelift og må si at motoren gjør en meget fin figur i denne, og lydbildet er jo heller ikke så verst. Jeg personlig ville nok funnet en bil (facelift) med riktig utstyr, så får heller motoren være som den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok 730d - mest fordi jeg skal pendle 6 mil hver vei med denne bilen, hadde det blitt mer småkjøring kunne jeg tatt en bensiner i stedet. Men 730d til 150k skal du lete lenge etter - de ligger som regel rundt 200 de som er noe å ha. Har sett på den som ligger til 169, og ble ikke imponert av servicehistorikken.

 

Uansett så lønner det seg å importere - skal teste å ta inn på alternativ fortolling, så får vi se hva vi lander på til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...