Gå til innhold

320dat "rar gearkasse" Lock up?


Arnefles
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Da er det bare å takke dere som kom med forslag til hva feilen kunne være på kassa mi, for nå er det faktisk løst takket være dere!! -Og jeg er så glad for at jeg endelig har en kasse som fungerer normalt, husker ikke sist det var!

 

Jeg tok en tlf til RATS og snakket litt med de først. De sa jeg måtte sette igjen bilen i et ukjent antall dgr, og at han ikke kunne garantere noe. Jeg tenkte kanskje det holdt med et par dgr men han mente de burde ha den en uke og det syntes jeg ble i lengste laget så jeg holdt igjen litt...

 

Jeg tok kontakt med DR.BMW/Tan og forklarte problemet (ennå en gang) men denne gangen viste jeg til hva dere har kommet med her i tråden min og da forelso han at jeg skulle kjøpe følgende deler og han skulle bytte de for meg:

 

Nr: 2,3,4 og 5 på linken under. Det er altså ventiler og trykkregulatorer++

 

 

http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/varer/delekatalog_24/24_0938 

 

 

Når vi skulle montere en av magnetventilene viste det seg at det ene "stemplet" som sitter på innsiden av ventilen (altså i sats styrdon), hadde kilt seg!

 

Da tok vi bare en skrutrekker og leet litt på stemplet slik at det løsnet og så fikk vi da den nye ventilen på plass igjen, tipper det var dette som forårsaket problemet...

 

Hva som hva grunnen til at stemplet hadde kilt seg, vet jeg ikke. Men kan vel være at oljeskift ikke er tatt før 150 000 og at det kan ha vært et spon eller noe...??

 

Vi tok samtidig oppdatering på kassa og det hjalp også mye, den girer mye smoothere.

 

 

Endelig er problemet løst og jeg kan nyte BMW'n igjen, herlig!!

 

 

Tusen takk for gode tips, virkelig takknemlig!!!!

 

 

Mvh.

 

Arne-P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Du har vært heldig, for flere sier at hvis du kjører lenge nok med dette problemet, så vil man utvikle ubalanse i Lock-in-clutchen og det oppstår during når Lockin kobles inn(Spesielt i oppoverbakker og høyere hastigheter). Da er det en større og dyrere operasjon med ny Converter osv.

Lykke til med "ny" bil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :-)

 

Jeg byttet med det samme ny mellomaksling+lager, var skikkelig slark i krysset/leddet bak til diffen. Kan vel hende at gearkasseproblemet har bidratt til å øke slitasjen der også.

 

Overhalte converter i fjor og kjørt pent siden så det virker som har klart seg bra.

 

Håper jeg er heldig lenge nå, har vært uheldig altfor lenge-he he. Gleden med BMW'n er tilbake, fint det når man har 7 mil til jobb...

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...