Gå til innhold

Advarer mot 525tds på finn (Rådal/Bergen) ST10596


rolfi
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo.

Hadde en bomtur til Bergen i helgen...

Skulle se på denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33686317

På forhånd opplyste selger om at bilen var fin for rust, ingen lekkasjer og i generelt bra stand.

Det første som møtte meg når jeg sto på flyplassen og han kom kjørende, var lukten av dieseldamp, samt flekker av matt svart lakk her og der på utsiden. Jeg så over karosseriet, og at rusthull i kanalene var tettet med svart sikaflex. Den var også rusten og god nederst på dørene. Hanskerommet falt ned når det skulle åpnes, bakruten satt fast, karosseriet hadde mange småbulker og ekstremt sliten lakk. Setter meg inn i bilen og ser rett på en svær steinsprut midt i synsfeltet.

Åpner panseret og det damper godt fra en motor som er våt av diesel... Så ikke noe lekkasje rundt dysene, men en plass var det nødt til å lekke.

Prøvekjørte bilen og den virket grei, bortsett fra at rattet sto jævlig skjevt. Instrumentpanelet manglet egentlig alt av digitale tall og bokstaver. Umulig å se km. stand. Blinklys fungerte heller ikke.

La merke til at det kun kom kald luft fra varmeapparatet. Selger mente det var fordi det var lite kjølevæske. Han fylte på vann, og det rant rett ut igjen fra den ene kjøleslangen.

Jeg ble helt satt ut over hvilket vrak bilen framsto som, i forhold til hvordan den ble framstilt av selger før jeg reiste og så på den. EU-godkjenningen som ble utført for en måned siden, er ikke verdt papiret den er skrevet på engang. Eneste mangel der var et defekt skiltlys. (hahaha)

Vær obs, og iallefall ikke reis langt for å se på dette vraket, i tro om at det er en god bil.

Jeg hadde ikke klagd, om det sto at bilen hadde forskjellige feil og mangler i annonsen, eller om selger hadde oppgitt dette over telefon. Når jeg snakket med ham, fikk jeg beskjed om at alt fungerte og at bilen var i bra stand, uten noen spesielle feil og mangler... Det følger også kun et sett hjul med... (det sto to sett i annonsen tidligere, men ser han har tatt vekk det.)

Regnr: ST10596 / ST 10596

1994 BMW 525tds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja den så jo ikke helt "strøken" ut nei, synes nesten jeg kan lukte sopp og fuktig interiør bare av å se på bildene hvor det fremgår dug på rutene i fuktig vær. Sånn som det ser ut og i følge din historie så egner denne bilen seg kun som delebil #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte på den nå for å høre litt om bilen, den var akkurat EU-godkjent og det var INGENTING galt med den. Selv når jeg spurte om det var småting: "nei, veldig fin".

Hva faen er galt med folk som kaster bort tiden til potensielle kjøpere på den måten. Synes synd på folk som kjører i flere timer, eller verre - TAR FLY - for å se på rullende vrak som blir presentert som " i meget god stand"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde aldri kjøpt en delebil til 5000kr, om den var i så begredelig stand som denne... Og det mener jeg... Rattet var også ødelagt, forresten. Skumgreiene hadde sluppet, og skinnet var revet av. Og at han med vilje lyver om bilen til folk som ringer, gjør at jeg vil kalle ham en svindler. Sjekker man opp telefonnr, er dette registrert på et bilformidlingsforetak i Bergen... Der frister det virkelig å handle bil.... Mistenker veldig at eu-kontrollen er fikset også, med tanke på de grove feilene som ikke var bemerket. Burde statens vegvesen fått beskjed, for å sjekke opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes synd på folk som kjører i flere timer, eller verre - TAR FLY - for å se på rullende vrak som blir presentert som " i meget god stand"...

Been there, done that..

Kastet bort ei helg på det i fjor, det var rimelig kjedelig å måtte ta 4 forskjellige fly tur-retur selger og overnatte på gardermoen etc.. Dyrt var det også siden vi ikke hadde returbilletter og bare måtte ta det vi fikk, men billigere enn å ta med bilen hjem og begynne å reparere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig det du opplevde, men...

Hallo.

Jeg ble helt satt ut over hvilket vrak bilen framsto som, i forhold til hvordan den ble framstilt av selger før jeg reiste og så på den. EU-godkjenningen som ble utført for en måned siden, er ikke verdt papiret den er skrevet på engang. Eneste mangel der var et defekt skiltlys. (hahaha)

Bare sånn for å ha sagt det kjapt, så forteller egentlig en EU-kontroll ikke så veldig mye om bilens stand sånn sett. Har sett mange biler som ikke burde sett dagens lys gå glatt gjennom EU-kontroll - rett og slett fordi det i følge reglementet ikke er nok å utsette på kontrollen til at bilen ikke blir godkjent.

Kontrolløren har ikke lov til å skru opp en skru når man utfører en EU-kontroll en gang. Det lengste man kan gå er vel å ta av en hjulkapsel for å se rust på bremseskiver, skivens tykkelse og belegg på klosser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig det du opplevde, men...
Hallo.

Jeg ble helt satt ut over hvilket vrak bilen framsto som, i forhold til hvordan den ble framstilt av selger før jeg reiste og så på den. EU-godkjenningen som ble utført for en måned siden, er ikke verdt papiret den er skrevet på engang. Eneste mangel der var et defekt skiltlys. (hahaha)

Bare sånn for å ha sagt det kjapt, så forteller egentlig en EU-kontroll ikke så veldig mye om bilens stand sånn sett. Har sett mange biler som ikke burde sett dagens lys gå glatt gjennom EU-kontroll - rett og slett fordi det i følge reglementet ikke er nok å utsette på kontrollen til at bilen ikke blir godkjent.

Kontrolløren har ikke lov til å skru opp en skru når man utfører en EU-kontroll en gang. Det lengste man kan gå er vel å ta av en hjulkapsel for å se rust på bremseskiver, skivens tykkelse og belegg på klosser.

Neida, klar over det. Når jeg jobbet på bilverksted var ikke rusthull i kanaler tettet med sikaflex noe som gikk gjennom iallefall. Heller ikke diesellekkasje, kjølevæskelekkasje, steinsprut og blinklys som ikke fungerer. Maks uflaks, om alt det der har kommet i ettertid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolfi, han nevnte også at du var helt fjern, titta oppi motorrommet og sa ingenting...

:lol:

Haha :lol:

"Det lekker diesel her" sa jeg, i en sky av dieseldamp som kom opp fra motorrommet. "Nei, den er jo nettop eu godkjent" var svaret.. Noe videre konversasjon var strengt tatt ikke nødvendig etter det.

Når det han sier bare er svada, drit og løgn, er det ikke noe poeng i å ha noen samtale i det heletatt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater sånne selgere, har vært borti dette engang selv, skulle se på en E36 Compact, reisen var ikke sånn veldig lang, men lang nok når jeg fikk se åssen den var, han lovte meg at bilen var bra for rust, bare noen småflekker, interiøret skulle være helt strøkent, kom fram, møtte en hyggelig fyr til og begynne med, så balla det seg på, hølrust i bakskjermen, fullt av rust på panser, fanger var sprukket opp på midten fra topp og ned, masse rust på bakluke og foran på tak, sjaførsetet hadde hull etter røyksneip, så sa jeg til han, jeg kjøper ikke katta i sekken, "hva sa du"? fikk jeg i svar, "Bilen ser helt forvrengt ut i forhold til det du sa til meg, i tillegg tikker den voldsomt på tomgang", han kasta seg i bilen og dro, fy faen jeg lo godt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...