Gå til innhold

Advarer mot 525tds på finn (Rådal/Bergen) ST10596


rolfi
 Share

Anbefalte innlegg

Det er fullt mulig å sende en bekymringsmelding til f.eks Bergen Trafikkstasjon, og melde at bil har vesentlige feil og mangler som man ikke vil tro har skullet gå gjennom eu-kontroll, kanaler ruster i hvert fall ikke på en mnd. Steinsprut kan man selvfølgelig få når som helst.

EU-kontrollen er en sikkerhetsjekk av bilen der og da, om man ser at noe ryker neste uke, men gjør jobben i dag, skal det godkjennes. Men selvfølgelig gir man beskjed til bileier.

Men det er sjelden bilen detter fra hverandre på en måned, da er det i hvert fall oftere "kompiskontroller" og bileiere som bevisst går inn for å lure kontrollører. Det er og mange av dem!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Han sa til meg på tlf at kompissen drev EU-verksted og fikk den godkjent. forsnakkelse? Når jeg spurte om feil og mangler svarte han egentlig ikke, bare refererte til den jævla EU-kontrollen. "Den er eu-godkjent så" uansett hva du spurte om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vært artig å vite om det verkstedet når man skal ta EU kontroller i framtiden, når det vraket der kommer igjenom så må det jo gå som en lek med min :wink:

Send en bekymringsmeldig til BT, burde straffe seg å sende ut slike godkjenninger. Er vel bare å ringe å høre om standen på bilen, refererer han til Eu kontroll så er det bare å forlange å vite hvem som har Eu godkjennt den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Men fint med litt diskusjon for å holde tråden oppe, slik at mulige interesserte slipper bomturen
Takker rolfi :applause:

Kikker smått selv og den bilen kunne mulig passa inkjøps-budsjettet mitt men etter det du sier passer den dårlig til vedlikeholds-budsjettet :?

Personelig ville jeg ikke kontakta BT, synes vi sliter nok med ymse godkjenninger og EU generellt om en ikke skal be de skjerpe inn. Som andre nevner: En EU er IKKE noe garanti for at bilen er i orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:
Men fint med litt diskusjon for å holde tråden oppe, slik at mulige interesserte slipper bomturen
Takker rolfi :applause:

Kikker smått selv og den bilen kunne mulig passa inkjøps-budsjettet mitt men etter det du sier passer den dårlig til vedlikeholds-budsjettet :?

Personelig ville jeg ikke kontakta BT, synes vi sliter nok med ymse godkjenninger og EU generellt om en ikke skal be de skjerpe inn. Som andre nevner: En EU er IKKE noe garanti for at bilen er i orden!

Bare hyggelig å være til hjelp :)

Er forsåvidt enig i det du mener angående Eu-kontroll, men når bilen er full i feil og han i tillegg sier at det var en kompis som EU-godkjente bilen... Da virker det jo litt spesielt. Jeg så på kontrollseddelen når jeg var der, men husker ikke eksakt hva verkstedet het. Det var noe med Voss etellerannet.

At bilen har greid å gå tur-retur Bergen-Voss er jo et mirakel i seg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars menneske, i så fall. Håper han visste hva han gjorde...

Jeg kjøpte en annen 525tdsa touring på østlandet i helgen. Min er et år eldre, hadde gått over 100 000km kortere, med litt mindre utstyr og i tilnermet nystand i forhold til bergensvraket. Den jeg kjøpte hadde jo selvfølgelig noen småfeil, men ikke på langt nær så alvorlige og mange som den i Bergen. Han jeg kjøpte den av opplyste meg også om det lille som var galt med bilen...

Det er enklere (og artigere) å ettermontere ekstrautstyr, enn å restaurere en hel bil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier normalt å reise max 5km for å se på en bil til 5k osv.

Hvis man bare er tolmodig nok, så dukker allti noe opp i lokalmiljøet.

PS: Har kjøpt en bil fra Førde engang, og gått på en smell jeg også, så vil

aldri reise langt igjen for å kjøpe bil =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...