Gå til innhold

Ok pris på reparasjoner?


bmw_81
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,bilen har vore til eu kontroll og dette måtte gjerast:legge nye bremserør rundt dieseltanken pga rust,bytte bærekule framme,forhjulsstillingsjekk,bytte bakfjærer begge sider og ny bremseslange.

Mekanikeren rekna ca 4000 i deler,1800 for forhjulsstillingsjekk og ca 9 timer arbeid,total pris kr14000.

Synst dåkke dette virka som ein grei pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og slett ikke 9 timers arbeid å bytte det der på en E36. Hadde kanskje gått med på halvparten. Hør litt rundt om noen kan gjøre det billigere.

4000 i deler har jeg også litt vanskelig for å svelge.

Kjøper man deler på Koed.no koster det 378 for bærearm, 805 for 2 bakfjører, 404 for et sett med alle bremserør og 108 for en bremseslange, totalt 1695.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest ikke totalprisen er så galt for arbeidet, men det å koste på en så gammal bil så mye i verkstedarbeid er bare tull. Du kan få så vanvittig mye mere igjen dersom du gjør det selv.

Det eneste du kanskje krever litt hjelp til er å presse på plass ny kule og lufting av bremser dersom du ikke har erfaringer med det. (klart hjulstilling etc må man jo på verksted for)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takk for svar,angåande arbeidstid så fikk eg forklart att det var mest arbeid med var legging av nye bremserør og skifting av fjærene.Mente det tok 3-4 timar på bremserøra da det var masse som måtte byttast,fjærene tar vel for 1-2 timar.Men det virkar litt i overkant både tids og prismessig som du seie,eg får sjekke litt rundt.

Når det gjeld og legge ut kr14000 på ein 96 modell så kan det forsvarast synst eg når ein tenke på bruksverdi,den er berre gått 165000,er rustfri og ellers i bra stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takk for svar,angåande arbeidstid så fikk eg forklart att det var mest arbeid med var legging av nye bremserør og skifting av fjærene.Mente det tok 3-4 timar på bremserøra da det var masse som måtte byttast,fjærene tar vel for 1-2 timar.Men det virkar litt i overkant både tids og prismessig som du seie,eg får sjekke litt rundt.

Når det gjeld og legge ut kr14000 på ein 96 modell så kan det forsvarast synst eg når ein tenke på bruksverdi,den er berre gått 165000,er rustfri og ellers i bra stand.

Er totalt enig i det med bruksverdi, poenget mitt er at dette er fullt overkomelig selv uten stort med erfaring. Får du med deg en kamerat ordner du dette på ei helg :) Har selv brukt alt for mye penger på min e36, men det er en annen historie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok eit godt poeng ja :)er jo egentli litt tullete og sette bilen på verksted ved det minste problem.Har lite erfaring med skruing sjølv,men kan prøve og høre me noken som kan litt,så kan eg lære litt sjølv og.Ein kastar jo tusenlappar ut vinduet ved og bruke verksted til absolutt alt.:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte av bakfjører tar ikke 1-2 timer. Det er 1 skrue pr side, litt bending med et spett for å få den ut. Tar kanskje 20 min til sammen hvis man har løftebukk, men fult mulgi å gjøre på bakken :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...