evi Skrevet November 17, 2012 Forfatter Skrevet November 17, 2012 Og bilen mister stadig kjølevæske. Ser ingen lekkasjer. Gøy..
Pedi Skrevet November 17, 2012 Skrevet November 17, 2012 Og bilen mister stadig kjølevæske. Ser ingen lekkasjer. Gøy.. Topp-pakning. Ikke gøy. Sikker på at du har fått luftet kjølevæskesystemet skikkelig?
evi Skrevet November 17, 2012 Forfatter Skrevet November 17, 2012 Tja, den er bytta i år, og jeg har vært jæævlig forsiktig med topp, samt pakning. Tror da det. Kommer kun ren væske når jeg lufter, og den går ikke en mm over normal temp, uansett hvor hardt den kjøres. Skal se nøye etter lekkasjer, men tror ikke det er noe. Olja ser fin ut, kjølevæska har antydning til olje i seg, men tror det er rester som sitter i varmeregisteret etter sist gang.. LEI..
HalvorK Skrevet November 17, 2012 Skrevet November 17, 2012 Får nok starte e34 garage etter studieslutt på HiG. Har kanskje litt mer midler å bruke på bilene og da
evi Skrevet November 17, 2012 Forfatter Skrevet November 17, 2012 Må skaffe meg (deltids) jobb.. Du vet ikke om noe?
evi Skrevet November 18, 2012 Forfatter Skrevet November 18, 2012 Stikker ut å ser om jeg finner noen lekkasjer, og strammer reim. Greit å være sikker før jeg forbanner denne bilen helt
evi Skrevet November 18, 2012 Forfatter Skrevet November 18, 2012 Oooog den koker når jeg prøver å lufte den, samt at varmeapparatet ikke blåser varmt..
evi Skrevet November 18, 2012 Forfatter Skrevet November 18, 2012 Mistenker at termostaten ikke er helt som andre barn. Høres ut som den åpner/lukker når den ikke skal, vondt å forklare.
Pedi Skrevet November 18, 2012 Skrevet November 18, 2012 Dette er luft i systemet. Du klarer å lufte systemet skikkelig selv om termostat er ødelagt. Få ut lufta først, for videre diagnose. Bruk en 1,5 liter brusflaske oppned i påfyllinga (med vann i selvsagt) klem godt på slanger osv. E34 kan være et helsike til tider. Jeg sto 1.5 time på en 535 engang før jeg fikk lufta ut. Få snuten opp i lufta, det hjelper også på. PS! Jeg lufter bilen uten å ha motor gang...
evi Skrevet November 18, 2012 Forfatter Skrevet November 18, 2012 Jeg sto i en time å forsøkte å lufte nå, på samme måte som jeg har brukt 4-5 ganger før, og da har det funka fjell. Nå virka det som ting ble værre. Har ikke tid eller kjølevæske nå så får prøve mer i morra. Får slenge inn en bestilling på koed i samme slengen på nye deler jeg skulle hatt.
evi Skrevet November 18, 2012 Forfatter Skrevet November 18, 2012 Pedi, lufter du den avskrudd med varm motor?
Kristiansan'årn Skrevet November 18, 2012 Skrevet November 18, 2012 Du lufter med motoren i gang og i en helling der motoren er høyest og Reva på bilen er lavest og fyller på Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
evi Skrevet November 18, 2012 Forfatter Skrevet November 18, 2012 Gjort det slik før, men tenkte jeg skulle prøve Pedi sin metode
Morty999 Skrevet November 19, 2012 Skrevet November 19, 2012 lufte en m30 gjør man uten att den går, med motoren i gang er det håpløst.
Pedi Skrevet November 19, 2012 Skrevet November 19, 2012 Pedi, lufter du den avskrudd med varm motor? Kald motor... Spiller egentlig ingen rolle, men jeg lufter den jo før jeg fyrer den jeg da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå