Gå til innhold

Takza's E34 535i

evi
 Share

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvordan det kan ha skjedd. Må demontere en del for å sjekke det nærmere.

Samme hvor mye jeg tetter så kommer det en ny lekkasje.. Kan det være for høyt trykk på kjølesystemet eller noe annet som forårsaker dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Bestilt ny hardykobling og ymse deler, og funnet et verksted som kan tilpasse mellomaksel.

Blir demontert i helgen (håper jeg) og skal levere den neste uke. Da satser jeg på at god bilen er klar til neste helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

535'n fyller år i dag! 23år har han holdt ut nå! :D

mmkkh710azsahgvt6gf7.jpg

Siden det er en stor dag for bmw'n så følte jeg for å være effektiv. Fikk vel demontert eksos og mellomaksel på rett over en time :)

5eq2qcytk8fw89r8guqh.jpg

Kan se på hardy'n at den ikke har hatt helt godt av for lang mellomaksel:

lg35yo3ov808krli073n.jpg

0auz7nloyue0db21vzs3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er nå på veien igjen! Vibreringen i gjevn hastighet er vekk.

Det er dog et problem som gjenstår; den vibrerer når jeg akselererer. Spesielt på lavt turtall.

Nå er planen å sitte helt rolig og google til jeg blir grønn for å finne ut hva det kan være :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har undersøkt mye nå. Hadde den opp på bukk her og alt var bra under. Motor og girkassefeste så også fine ut.

MEN! Den går ikke helt rent. Vanskelig å merke men litt er det. Og det er ingen forskjell når jeg napper ut tennkabelen til sylinder 6. (Blir ikke stor forskjell om jeg napper ut en av de andre heller, men er ingen endring på syl. 6.)

Sjekker komperesjonen og den var bra, og det var ingen forskjell med ny plugg eller pluggkabel. Så mistenker at det er noe feil med susen, så skal få kjøpt en brukt og sjekke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har undersøkt mye nå. Hadde den opp på bukk her og alt var bra under. Motor og girkassefeste så også fine ut.

MEN! Den går ikke helt rent. Vanskelig å merke men litt er det. Og det er ingen forskjell når jeg napper ut tennkabelen til sylinder 6. (Blir ikke stor forskjell om jeg napper ut en av de andre heller, men er ingen endring på syl. 6.)

Sjekker komperesjonen og den var bra, og det var ingen forskjell med ny plugg eller pluggkabel. Så mistenker at det er noe feil med susen, så skal få kjøpt en brukt og sjekke det.

Gud som du står på!! Godt jobba ;)

sent from a galaxy far far away...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger, veldig hyggelig. Det var nesten så jeg vurderte å slutte. Å snakke til meg selv her.. :P

Det kommer alltids noe nytt, så prøver å få tatt det litt ettersom, men motivasjonen kommer og går i perioder, hehe :)

Det jeg vet er feil nå er at den ikke går helt rent, at den lekker litt kjølevæske, at girkassa og diffen svetter litt (men de har mye og bra olje! :) ), cruisecontrollen virker ikke etter ombygging, sensor til bremselys trenger en solid justering, fikse ene baklyset (pæra er fin, men virker ikke), og fikse selen på passasjersiden da den ikke vil klippe seg på plass etter en fjær hoppet av. Så det er litt å ta tak i kan man si. Satser på å få tatt problemene en etter en i sommer ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...