Gå til innhold

320i eller 320D?

Epledude
 Share

Anbefalte innlegg

Si du har et budsjett å følge, og har lyst på en 320 fra 2006.

Med en 320i holder du deg innenfor makspris av hva du er villig til å gi.

Men med en 320D, så sprekker budsjettet.

Er en 320D verdt et budsjett sprekk??

Si at det er ca. 20-30.000,- i forskjell.

Trenger svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat på de to motorene der så vil jeg tross budsjett sprekk anbefale 320d. 320I er riktignok noe billigere med den kjedelige firesylindrede bensinen leverer vesentlig mindre effekt enn hva dieselen gjør, 320d er faktisk en riktig så artig motor i E9x til Norske forhold :) Andrehånds verdi er også viktig å tenke på, 320d er langt mer populær enn 320I og vil derfor holde seg bedre i pris og være lettere å få solgt igjen :)

Lykke til med bilvalg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler 320d... jeg prøvde begge når jeg kjøpte nå og 320d er rett og slett en fordømt god motor. 320i er litt slapp i fisken... forbruket er også veldig høyt sammenlignet med oljebrenneren.

Det som er litt kjipt med 320d er at den høres skikkelig fæl ut på tomgang og det er ikke den mest elegante motoren når du tusler rundt på lave turtall.

(Kan vel og nevne at jeg hadde ingen spesiell elsk for dieselbiler før jeg valgte... min forrige bil var en 1600CC naturlig aspirert japansk twincam, så jeg er godt vant med å vrenge krefter ut av bensinmotorer. I dette tilfellet var rett og slett 320d den beste motoren for bilen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar!

Trodde virkelig 320i hadde 6 sylindra motor...

E36 og 46 har jo det? eller?

Stemmer at E36 og E46 320I har sekser, men da E9x kom i 2005 så ble 320I firesylindret. For å få sekser så må man opp på 325I, men når det er sagt så er disse også kommet seg under 300 000 kr uten ar jeg vet hvordan budsjettet ditt er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 biler foran meg:

320D: pluss: sportsinteriør og hengerfeste. Minus: Ikke setevarme, ikke navi, ikke panorama, ikke multif. ratt.

320i: Pluss: panorama tak, navi, mf ratt, setevarmer. Minus: Ikke Sportsint. og hengerfeste.

Begge har stoffseter og ISOfix og har like mye på turtelleren!

Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg få friste ..

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33419447

Eller Touring..

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33240279

Sleng på noen kroner og du får godt utstyrte biler med finfin kilometerstand og kjøreglede i bøtter å spann i forhold til firern, dette er jo EKTE BMWer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For prisbudsjettet ditt så kan du forresten ta meg et regnestykke jeg gjorde... med 16k km i året, så sparer du ca 5000,- i året på 320d kontra 320i.Har du bilen i 3 år så sparer du mao 15 tusen. Da er tallene 0.8/mil for 320i, 0.6/mil for 320d. 14,- for diesel, 15,- for bensin. Det er antagelig bittelitt snillt i fordel 320i.

Misforstå meg rett... jeg er IKKE en tørrpinne som synes du skal velge bil utifra hva den bruker... i det hele tatt. Liker du ikke dieselen, så for guds skyld... ikke kjøp den!

Men... om det som får deg til å velge en bil kontra en annen er prisforskjell, så må forbruket inn i regnestykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sen kommentar siden du alt har handlet. Menmen.

Jeg hadde valgt 320i, men det er ikke fordi det er en god motor. Det er fordi jeg har hissig dieselallergi. Motoren i E90 320i N46(?) er noe av det mer "kjønnsløse" BMW har prestert på bensinsiden i moderne tid. Den går pent og smidig for å mangle 2 syl, men er ganske linær og karakterløs sammenlignet med de små sekserne. Dieselen går klart bedre, og hvis du trives med diesel og alt det medfører, så er nok sikkert den det beste valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...