jojr Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 Jeg sitter med 2 biler på hånden nå en 520 M54B22 motor med 210 Nm og en 523 M52B25TU 245 Nm det skal visst være 170 HK i begge, faceliften har gått 245000 og prefacelift 208000 2001 og sen 1999 mod men usikker nå på hvilken jeg skal ha pga litt utstyr. Men hva er best av motorene og vil jeg merke noen forskjell på ytelsen på disse 2 Går fra en 523 og vil ikke ned i ytelse. Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 23, 2012 Share Skrevet Mars 23, 2012 ville gått for 2.5 liter 170hken da 2,2 litern kan bli litt slapp i en slik tung bil. skal ikke kimse på ekstra dreimoment. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mars 23, 2012 Share Skrevet Mars 23, 2012 Skiller 0,3-0,6 sek. 0-100 avhengig av karosseri og gir så 520en er jo litt svakere. 2,5en passer bilen bedre, men facelift er penere imo. Vanskelig valg gitt. Automat eller manuell på de? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet Mars 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2012 ja lurer litt på det, for det er tydelig at 525 M54b25 har samme moment som M52B25 Å ut i fra det jeg har googlet meg til her, så er det ikke store kvalitetforskjell på disse heller, så lenge det er en tub versjon. Det kan nesten se ut som de fleste heller mot M52 motoren. Å de 7000,- kr jeg sparer i omreg kan jeg jo gi litt omsorg i motoren for Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet Mars 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2012 ville gått for 2.5 liter 170hken da 2,2 litern kan bli litt slapp i en slik tung bil. skal ikke kimse på ekstra dreimoment. Det er dessverre automat, kjører såpass mye og står en del i kø ¨så velger det nå, å motoren er uansett ikke stor nok til at det er morro med manuell, Faceliften er jo penere og ser veldig mye nyere ut for meg, helt til jeg spør samboeren som ikke ser forskjell. Men jeg har klart å forhandle meg frem til en veldig bra pris på begge, nesten halvparten av hva de ligger ute for.(tror det er veldig tregt å selge bil om dagen) men prefaceliften har ikke gått like mye og har skinninteriør noe jeg måtte brukt penger på å byttet i faceliften Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet Mars 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2012 Skiller 0,3-0,6 sek. 0-100 avhengig av karosseri og gir så 520en er jo litt svakere.2,5en passer bilen bedre, men facelift er penere imo. Vanskelig valg gitt. Automat eller manuell på de? Automat er det på disse. Sjelden jeg lurer så mye ved bilkjøp, preface bilen har vært avregestrert siden 2008 men stått inne og blitt startet å kjørt innimellom, men det kan jo fort være negativt også. Hvem tar jeg kontakt med for å finne ut om bilen har vært større kollisjon eller lignende Så ikke jeg kjøper en bilsom er satt sammen av en kar på låven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mars 23, 2012 Share Skrevet Mars 23, 2012 Hadde kjøpt preface. Lite forskjell ellers når det gjelder facelift vs. preface. Det lille kosmetiske kan du ettermontere (facelift lykter osv.). Kan høre med Statens Vegvesen, og event. verkstedene som har tatt EU-kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet Mars 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2012 Ja det ble prefacelift, så da er bil kjøpt inn, men skriv gjerne inn mer her om du har noen mening om forskjellen på disse 2 Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mars 23, 2012 Share Skrevet Mars 23, 2012 Siden bilen din er produsert etter 9/1998, er det veldig få forskjeller til en facelift modell. Bort fra det selvsagte, som fangere, lykter og motor. Ellers er andre ting helt likt, som understell, styring, bremser, eksos, klima, resterende karossideler. Samme ABS system, lysenheter osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Mars 23, 2012 Share Skrevet Mars 23, 2012 Stemmer for mer info om nybilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet Mars 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2012 Nå er det E39 nr 3 jeg har siden nyttår, men denne virker helt grei. info om bilen og utstyr Deilig med en bil som ikke er skrudd i stykker, en av få jeg har kjøpt, som har alt av plastdeksel og annet som pleier å bli borte helt intakt. Så da er det en av to kanskje enten er bilen skadd og bygd opp igjen, eller så har jeg vært heldig å fått en bil som bare er passet godt på. Options Vehicle information Type Value VIN WBADR41010GT69290 Type code DR41 Type 523I (EUR) E series E39 (2) Series 5 Type TOUR Steering LL Doors 5 Engine M52/TU Displacement 2.50 Power 125 Drive HECK Transmission AUT Colour COSMOSSCHWARZ METALLIC (303) Upholstery STANDARDLEDER/BEIGE E36 SANDBEIGE E (N6SN) Prod.date 1999-04-16 Options Code Description (interface) Description (EPC) S220A NIVEAUREGULIERUNG Self-levelling suspension S248A LENKRADHEIZUNG Steering wheel heater S266A LM RAEDER/RADIALSPEICHE 48 BMW light alloy wheel, radial spoke 48 S302A ALARMANLAGE Alarm system S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Windscreen, green-tinted upper strip S386A DACHRELING Roof railing S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Lift-up-and-slide-back sunroof, electric S413A GEPAECKRAUMTRENNETZ Luggage compartment net S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S441A RAUCHERPAKET Smoker package S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Headl.washer system/intensive cleaning S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) Code Description (interface) Description (EPC) S522A XENON-LICHT Xenon Light S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S536A STANDHEIZUNG Auxiliary heating S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Cruise control S666A RADIO BMW BUSINESS CD Radio BMW Business CD RDS S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi system Professional DSP S773A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Fine wood trim S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN White direction indicator lights S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Cold-climate version S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Additional Export tank filling S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe S888A DAENISCH/BETRIEBSANL./SERVICEHEFT Operating instructions, Danish S896A TAGFAHRLICHTSCHALTUNG Daytime driving lights S925A VERSANDSCHUTZPAKET Dispatch protection pack Standard equipment Code Description (interface) Description (EPC) S202A STEPTRONIC Steptronic S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights S548A KILOMETERTACHO Kilometre speedo Information Code Description (interface) Description (EPC) S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Provisions for BMW 6 CD changer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå