Gå til innhold

Min e39 520i facelift 2001


Pyrox
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Er ny her på forumet og har nettopp gått til innkjøp av min første bil. Tittet først på audi a4 1.8t, men ble omsider frarådet en slik bil og gikk heller til innkjøp av en bmw e39. Har hatt lappen siden november 2011 og har vært på utkikk etter bil helt til nå nylig :)

Mine krav var:

-Rustfri

-Svart skinn interiør

-Km stand under 200k

-Bra pris

-Mye utstyr

-Pen lakk

-Eu godkjent lenge

Har med andre ord letet lenge og fant til slutt en perle :) Bilen er en 520 2.2 med 170 hk og en km stand på 190k :) Er veldig fornøyd så langt. Den er helt fri for ulyder, stiv og fin, pen i lakken og bortimot rustfri! Siden dette er min første bil, har den greit med power. Ble faktisk overrasket over effekten og lyden. Herlig lyd av rekkesekseren på høye turtall :) Men går vel ikke lange tiden før jeg er vant til den!

Planer for bilen

-Nytt anlegg, det orginale gjør meg hovegalen!

-19 sommerfelger

-Xenon i kjørelys

-10 watts led Angel eyes

-Ny lyddemper (for litt mer lyd)

-M fanger

Bare til å komme med kommentarer og forslag til hva som kan gjøres :) Men ha i baktanke at jeg har et "student" budsjett!

26zw0f86btwxgjna63he.jpg

67p7fgg75gynsw1r3xu5.jpg

gumb8x1xj3swxm6r6zih.jpg

8h9oq8q8dmjc8i3vtnla.jpg

pw6562g2d3aacktmedtj.jpg

bmbxwenki2upkihzz0y7.jpg

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes faktiskt den fangeren va pen.. så om du vil ha en pen bil billigt. så ville eg kjøpt meg et sett senke fjøre 1500-2500kr å evt kjikka etter noen greie hjul :) senk å felg er halve bilen :) så ud så fangeren va fri for skader. så ville tenkt meg to ganger om før eg skifta te m-fanger.har selv skiftet. men va sår i mine orginale behold lykter å crom å sats på noen blanke hjul.. så ud så et godt emne.herlig lyd i bmw sine sexerer ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :) Jeg skal ikke bytte ut lyktene! Som sagt over, orange blinkers kler svart bil :)

Min første prioritering er anlegg. Deretter kommer felger. Har leitet litt på ebay og fant følgende:

http://www.ebay.com/itm/BMW-5-Series-E3 ... 053wt_1037

Noen her inne som har erfaring med denne spilleren? Enkel å montere?

Har og sett på en dyrere versjon, dynavin. Hva ville dere ha valgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har kjørt bilen 280 mil nå, og i går når jeg skulle på trening merket jeg at den vibrerte + at den gikk veldig hakkete, underveis kom det og et gult motorlys nede til venstre i dashen. Skal nevnes at motor ikke ble skikkelig varm på den lille turen (ca en km) men den har ikke "harket" slik før, selv om den har vært kald.

I dag startet jeg den opp og hørte på motoren, virker som det kommer noen skravle/tikke lyder fra de bakerste sylinderne.

Så ja, hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

swirl flaps som har løsnet kanskje? heh

Er ikke sånt på bensin motor.

Kansje defekt coil eller vann som ligger nede i plugg hullet.

Ta ut feilkode så får du meir nøyaktig svar.

Ikke gale, ser ut som du har rett, det vil jeg si er utrolig bra med tanke på hvor lite informasjon jeg har postet! Har hatt bilen på diagnose i dag :) Viste seg at den fusker på femte sylinder! Så regner med det er coilen/plugghetten eller pluggen som har tatt kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...