Gå til innhold

Min e39 520i facelift 2001


Pyrox
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • 6 months later...

Heisann! Utrolig lenge siden jeg har oppdatert tråden nå! Har ikke gjort stor med bilen siden jeg fikk den. Hovedgrunnen til det er at jeg lenge har hatt og fortsatt har en dyp trengende lyst til å gå til innkjøp av e60. Derfor har jeg heller lagt meg i hardsparing istedenfor å bruke mye penger på e39'en! Slenger ut noen bilder av det jeg har gjort :)

Trekt alle lister med carbon folie.

oz7hz6syqp2lmyzmd5vu.jpg

ifvb1oru76sa1172e8l7.jpg

Montert chrome ringer i instrumentpanelet :)

5t2ss86qky3d62976v7l.jpg

10 watts led angel eyes.

1i2jhnc1iferemgs1raw.jpg

Fjernet rust fra bremser. (før)

cixxz6izmih0xvmukmh8.jpg

(etter)

ift8y8rpq5gh557asenl.jpg

13686lxmg7uwqjih5cyh.jpg

iu25svokhibx0tw1wd7o.jpg

rk75d9lyfr0eaxvbm0ej.jpg

Nå heller jeg mot å heller beholde e39'en. Så kan hende den får seg mye knask fremover :)

Lurer forøvrig på en ting, jeg har avtagbart hengerfeste og PDC. Hvordan er det å montere M-fanger bak med tanke på dette? Trenger jeg kun diffusor med lokk?

Frister også veldig med doble rør på begge sider, men har hørt dette ikke er mulig med hengerfeste?

Bilen har også fått seg en velfortjent service hvor det blir skiftet til skikkelig olje og oljefilter (castrol 10w60) som gs anbefalte. Byttet også alle plugger og vips motorlyset forsvant :)

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har seg slik at jeg må ta av et deksel på selve hengeren og presse kroken vannrett inn. Forestiller meg at diffusoren til M-fanger blir i samme høyde hvor jeg har feste til kroken! Tror jeg skal ta turen til GS og forhøre meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 8 months later...
  • 1 month later...

Trenger litt hjelp! Har hatt bilen i snart to år nå, og er strålende fornøyd :) Men nå i den siste tiden har jeg fått en vannlekkasje inn i bilen. Dette skjedde etter jeg hadde den på verksted hvor det ble rettet opp noen bulker i dørene på passasjer side. Det har seg slik at når bilen står i oppoverbakke samler det seg en liten dam bak passasjer stolen. Sjekket fuktsperren mellom dør og dør panel, denne var løsnet. Har fått fikset det. Men kan ikke forstå at det skal lekke inn i bilen av den grunn? For meg ser det ut som at det lekker ned i kanalen. Hvordan får jeg vannet ut av kanalen? Er rettere sagt forvirret og håper noen der ute kan komme med et oppklarende svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt hjelp! Har hatt bilen i snart to år nå, og er strålende fornøyd :) Men nå i den siste tiden har jeg fått en vannlekkasje inn i bilen. Dette skjedde etter jeg hadde den på verksted hvor det ble rettet opp noen bulker i dørene på passasjer side. Det har seg slik at når bilen står i oppoverbakke samler det seg en liten dam bak passasjer stolen. Sjekket fuktsperren mellom dør og dør panel, denne var løsnet. Har fått fikset det. Men kan ikke forstå at det skal lekke inn i bilen av den grunn? For meg ser det ut som at det lekker ned i kanalen. Hvordan får jeg vannet ut av kanalen? Er rettere sagt forvirret og håper noen der ute kan komme med et oppklarende svar :)

Har du takluke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg tro dreneringen din fra takluken er tett siden du sier fuktsperren er tett og fin.

Da samler vannet seg oftest bak ved mattene og noen ganger under baksetet (som man ikke ser uten og løsne sete og se)  Det renner da nedover lang siden av setet bak rund ved belte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde for øvrig samme problem på min og sjeket dørene og pakninger å alt ved å legge do papir mellom for å sjekke om det ble ble vått, men nei.

Så fikk jeg tips om takluke dreneringen som er gjenganger på BMW og fikk tørket bilen og ventet på stor regnskyld og den kom.

 

Her ser du jo tydelig hvor vannet renner, mellom skjøten og nedover beltet og samlet seg både under setet og ved matten:

 

Bak airbag dekselet ligger slangen som var tett, samler seg drit der overtid. Tok den av og blåste den ren og la den litt i kokende vann, etter det aldri en dråpe ;) Du må nok løsne litt av taket for å finne denne, m,en det er en enkel jobb.

post-45863-0-01095700-1383670767_thumb.j

post-45863-0-69530800-1383670773_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Fuktsperren mellom dør og dør panel var løsnet. Dør panelet var også blitt mykt av fukten/vannet. Men skjønner ikke hvordan det kan renne inn i bilen av den grunn? Renner jo ned i kanalen såvidt jeg har forstått. Og hvordan får jeg vannet ut av kanalen? Hører det skvulper litt av og til.

Burde vel hatt rennemerker hvis det er fra taket vannet kommer?

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...