Gå til innhold

BMW 635CSi - Tysk bil, endelig blitt norsk!

Anbefalte innlegg

Jeg hadde som sagt 635'n ute av garasjen i dag for aller første gang i år. :)

Som dere ser er det fortsatt snø her nord og selv om veiene er tørre er de fortsatt skitne.

Men så snart det blir litt renere langs veiene regner jeg med å hente prøveskilter igjen.

CIMG58361.jpg

CIMG5834.jpg

CIMG5861.jpg

CIMG5842.jpg

Prøvemonterte emblemene bak, men har ikke klistret de på enda:

DSC_0763.jpg

Overskyet som det var ble det ikke særlig bra bildekvalitet heller, men det får så være.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Hva koster det for å få skilter på denne da? Eller venter du til den blir veteran? :)

Du sitter på ett stykk nydelig bil vertfall, det er nå sikkert! :applause:

Takk for det! :)

Koster ca. 20-30 000kr i engangsavgift hvis jeg skal ha skilter nå, så kommer forsikring og det i tillegg. Jeg har tenkt å vente med å registrere den til den blir veteran, det er bare i underkant av 1,5 år igjen til så det skal jeg klare. Pengene jeg sparer kan jeg bruke på hellakkering og/eller andre ting heller. Målet er å få denne bilen i så bra stand som mulig og stelle pent med den.

Det stemmer bra det :)

Er herlig å kjøre E24 igjen!

Digg lyd når du ga på litt, men var livredd for å kjøre i deg når jeg kjøre etter, din stopper nok litt fortere en 1,8 tonn stasjonsvogn

Er ganske stille siden det er originalt eksosanlegg på den, men er fin lyd av M30'n ja! :)

Apropo bremser så mistet jeg de faktisk første turen jeg hadde med den natt til Torsdag.. :o

Kaliperen på høyre side foran hang litt på, lite nok til at jeg ikke merket noe til det under kjøringen men mye nok til at det ble endel varme i bremseskiven. På landeveien kjølte fartsvinden ned kaliperen nok til at bremsene fungerte som normalt, men da jeg sakket farten og kjørte rolig gjennom byen etterpå forplantet varmen seg i klossene og så videre i kaliperen.. Det resulterte i at bremsevæsken kokte og pedalen gikk i gulvet, hadde veeeldig lite bremsevirkning da det skjedde og hovedsaklig kun på venstre side.. I tillegg begynner sikkert bremsevæsken å bli veldig gammel for skiven var ikke rødglødende engang, bare veldig varm. Fant ut at mansjetten rundt stemplet ikke lå i sporet sitt som den skulle og at det derfor hadde tørket litt ut rundt der. Måtte bare presset stemplet ut og inn noen ganger for å få bevegelse i det så ble bremsene bra igjen. Etter "reparasjonen" har bilen fungert bra hele torsdagen og fredagen, bremsene har kjentes fine ut og det har ikke vært noe problemer.

Men kaliperene foran bør såklart overhales før bilen blir registrert, samt få på nye bremseklosser.

Liker:) Flott bil!!

Takk takk! :)

Har tatt endel bilder i går og i dag som jeg skal laste opp når jeg får tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...