Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
Skrevet

Planen i vinter er å gå over rompa på bilen, sjekke brems, byte den bakre traversforingen (bare for morro), og i tillegg ta ned diffen og prøve å få den rustfri.  :)

 

 

Synes diffen er litt slapp i krappe svinger med litt gass, der innerhjulet får lite marktrykk. Og da er det kanskje lurt å sjekke innmaten før den slutter å virke, eller før clutchene slites heilt ut. 

 

Prøvde å låse eit bakjul, og så dra med ein momentarm på det andre. Momentarmen slo ut på ca. 130nm. Så det virker som at diffen er ok? Veit ikkje om det er bra for ein 25% diff, Den låser uansett litt iallefall :)

 

Men 4-lamells kittet fra Bimmerdiffs burde kanskje likevel vera ein bra oppgradering ? Er visst kome eit nytt clutch kitt fra bimmerdiffs til 210 diffen, der du slepp å dreie i clutch huset.

Og du får da i følge dei 50-60% lås med 4 lamells kittet. Det burde bli rått :)

 

 

Skrevet

Hørtes jævelig nice ut, tenker jeg selv må få gjort det samme på min, 60% sperr virker Nice^^ driver å sjekker bremser til e34n men mye å velge i å mye. Dyrt :o tenker 96 e34 m5 bremser bak og noe tilsvarende forran :)

★sent from my wifi microwave★

Skrevet

M5 bremser hadde vore bra. Men dei er litt vanskelige å få tak i? Hadde lyst på m5 bremser eg og, men fant aldri noe sånt.

Orginale 540 bremser fungerer jo også veldig bra.

Men det ser jo mykje tøffare ut med m5 bremser. Dei er jo litt større ;) Og viss du i tillegg kjøper Ebc slissa/borte skiver, så hadde det blitt rått :)

Skrevet

Prøvde å bestille på koed for ei stund sida, men fekk beskjed om at det var usikker leverings tid. Kunne ta alt fra 1mnd til 1år sa dei.

Men kanskje dei har fått inn noken kaliperer no ?

Skrevet

Hmm, ja står på nettsia deems skal skjekke om litt hvor de står på det:) om det er nye konplette kaliptere til den prisen de har oppgitt er det billig!

★sent from my wifi microwave★

Skrevet
  På 4.11.2014 den 9.03, Enes Yakici skrev:

Meget fdissebil med gode oppgraderinger, liker stuket på en 7er med rondell felger! :D Fargen er også en av de fineste fargene som har kommet på e32! :P

Mangen takk for det! :)

Er kanskje litt kjedelig med rondell felger, men dei passer så godt på disse bilene.

  • 1 month later...
Skrevet

Har da endelig fått skifta lameller i differensialen.

 

Begynte å skru ned diffen, men møtte på diverse problemer:

- Bolteskruene til drivakslane var jo sjølvsagt godt "korrodert", pluss at dei er Unbrako jelvar. Var 2 tvilsome Unbrako hoder der, men dei kom ut.

Fant ut at det måtte bli lettast å skru drivakslane av ved navet, og så dra ut flensen som står i diffen i lag med heile drivakselen.

 

- Så hang diffen forbanna godt fast i mellomakselen. Måtte bende diffen ut for å få den til å sleppe mellomakselen.

Bra tung og denne diffklumpen.

 

- Og så var Kontakten til fartsføleren ganske dårlig. Fekk lagd ny kontakt.

 

Etter problema var løyst, var diffen ute. Begynte så å reingjere litt dritt som var på diffen. 

- Fjerna baklokket på diffen.

post-66869-0-80771400-1418574610_thumb.j

post-66869-0-38745200-1418574651_thumb.j,

post-66869-0-44244300-1418574725_thumb.j

 

- Fjerna deretter Lagerhusa som er på V.s, og H.s på diffen. Så var det bare å ta ut innmaten.

post-66869-0-57018500-1418574858_thumb.j

 

- Begynte demontering av Clutch-huset, og lameller

post-66869-0-23220600-1418575110_thumb.j

post-66869-0-31368400-1418575071_thumb.j

 

 

Her er dei gamle lamellane, og skivene.

post-66869-0-22798800-1418575246_thumb.j

post-66869-0-47243300-1418575298_thumb.j

Hadde tenkt å kjøre eit år til med diffen før eg skifta lameller, men ser no at dei var ganske utslitte.

 

Monterte så clutch-huset med 4 nye Clutchar, og 4 nye Skiver. Skifta også simmerringer til utgående aksler, så slepp eg kanskje noke lekasje seinare.

Deler til overs

- 2 Clutcher

- 2 Skiver

- 2 Belleville fjører.

post-66869-0-37254800-1418575741_thumb.j

 

 

Så Håper no at diffen får bedre brems ved eventuell spinn :)

Skrevet

Her kjøpte eg simmerringen.

http://www.ebay.com/itm/111276796980?_trksid=p2060778.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Du klarer nok å skifte simmerringen uten å ta ned Diffen. Du skrur bare vekk drivakselen, og napper ut flensen som står i diffen.

Eksosen kjem kanskje litt i veien, men eg trur det skal gå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...