Bmw Mathias Skrevet Oktober 14, 2014 Share Skrevet Oktober 14, 2014 Eg syns du kan fiksa diffen din, og prøva på eit meir Stance look! Senka maks, strek og poke på hjula, samt å få sota rute! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet Oktober 26, 2014 Share Skrevet Oktober 26, 2014 Lyte nesten følga med her Stramma opp diffen e vel eit fint vinterprosjekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Oktober 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2014 Planen i vinter er å gå over rompa på bilen, sjekke brems, byte den bakre traversforingen (bare for morro), og i tillegg ta ned diffen og prøve å få den rustfri. Synes diffen er litt slapp i krappe svinger med litt gass, der innerhjulet får lite marktrykk. Og da er det kanskje lurt å sjekke innmaten før den slutter å virke, eller før clutchene slites heilt ut. Prøvde å låse eit bakjul, og så dra med ein momentarm på det andre. Momentarmen slo ut på ca. 130nm. Så det virker som at diffen er ok? Veit ikkje om det er bra for ein 25% diff, Den låser uansett litt iallefall Men 4-lamells kittet fra Bimmerdiffs burde kanskje likevel vera ein bra oppgradering ? Er visst kome eit nytt clutch kitt fra bimmerdiffs til 210 diffen, der du slepp å dreie i clutch huset. Og du får da i følge dei 50-60% lås med 4 lamells kittet. Det burde bli rått Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Oktober 30, 2014 Share Skrevet Oktober 30, 2014 Hørtes jævelig nice ut, tenker jeg selv må få gjort det samme på min, 60% sperr virker Nice^^ driver å sjekker bremser til e34n men mye å velge i å mye. Dyrt tenker 96 e34 m5 bremser bak og noe tilsvarende forran ★sent from my wifi microwave★ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Oktober 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2014 M5 bremser hadde vore bra. Men dei er litt vanskelige å få tak i? Hadde lyst på m5 bremser eg og, men fant aldri noe sånt. Orginale 540 bremser fungerer jo også veldig bra. Men det ser jo mykje tøffare ut med m5 bremser. Dei er jo litt større Og viss du i tillegg kjøper Ebc slissa/borte skiver, så hadde det blitt rått Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Oktober 30, 2014 Share Skrevet Oktober 30, 2014 Du får faktisk kjøpt m5 caliptere på koed men det koster!, bare skivene var 2500, og klossene 1500, om jeg husker riktig ★sent from my wifi microwave★ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Oktober 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2014 Prøvde å bestille på koed for ei stund sida, men fekk beskjed om at det var usikker leverings tid. Kunne ta alt fra 1mnd til 1år sa dei. Men kanskje dei har fått inn noken kaliperer no ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Oktober 30, 2014 Share Skrevet Oktober 30, 2014 Hmm, ja står på nettsia deems skal skjekke om litt hvor de står på det:) om det er nye konplette kaliptere til den prisen de har oppgitt er det billig! ★sent from my wifi microwave★ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enes Yakici Skrevet November 4, 2014 Share Skrevet November 4, 2014 Meget flott bil med gode oppgraderinger, liker stuket på en 7er med rondell felger! Fargen er også en av de fineste fargene som har kommet på e32! carburetion reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet November 4, 2014 Forfatter Share Skrevet November 4, 2014 Meget fdissebil med gode oppgraderinger, liker stuket på en 7er med rondell felger! Fargen er også en av de fineste fargene som har kommet på e32! Mangen takk for det! Er kanskje litt kjedelig med rondell felger, men dei passer så godt på disse bilene. Enes Yakici reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enes Yakici Skrevet November 4, 2014 Share Skrevet November 4, 2014 Mangen takk for det! Er kanskje litt kjedelig med rondell felger, men dei passer så godt på disse bilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Desember 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2014 Har da endelig fått skifta lameller i differensialen. Begynte å skru ned diffen, men møtte på diverse problemer: - Bolteskruene til drivakslane var jo sjølvsagt godt "korrodert", pluss at dei er Unbrako jelvar. Var 2 tvilsome Unbrako hoder der, men dei kom ut. Fant ut at det måtte bli lettast å skru drivakslane av ved navet, og så dra ut flensen som står i diffen i lag med heile drivakselen. - Så hang diffen forbanna godt fast i mellomakselen. Måtte bende diffen ut for å få den til å sleppe mellomakselen. Bra tung og denne diffklumpen. - Og så var Kontakten til fartsføleren ganske dårlig. Fekk lagd ny kontakt. Etter problema var løyst, var diffen ute. Begynte så å reingjere litt dritt som var på diffen. - Fjerna baklokket på diffen. , - Fjerna deretter Lagerhusa som er på V.s, og H.s på diffen. Så var det bare å ta ut innmaten. - Begynte demontering av Clutch-huset, og lameller Her er dei gamle lamellane, og skivene. Hadde tenkt å kjøre eit år til med diffen før eg skifta lameller, men ser no at dei var ganske utslitte. Monterte så clutch-huset med 4 nye Clutchar, og 4 nye Skiver. Skifta også simmerringer til utgående aksler, så slepp eg kanskje noke lekasje seinare. Deler til overs - 2 Clutcher - 2 Skiver - 2 Belleville fjører. Så Håper no at diffen får bedre brems ved eventuell spinn ///MPower reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Desember 14, 2014 Share Skrevet Desember 14, 2014 eventuell spinn hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Desember 16, 2014 Share Skrevet Desember 16, 2014 Arg! Må bytte ut simringen på min venstre da den drypper :/ hvor kjøpte du repsett og var det dyrt? Tok det lang tid å ta ned og oppigjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Desember 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2014 Her kjøpte eg simmerringen. http://www.ebay.com/itm/111276796980?_trksid=p2060778.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Du klarer nok å skifte simmerringen uten å ta ned Diffen. Du skrur bare vekk drivakselen, og napper ut flensen som står i diffen. Eksosen kjem kanskje litt i veien, men eg trur det skal gå Kristiansan'årn reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå