Gå til innhold

DIY: M50-motorens tomgangsutfordringer!


scoot
 Share

Anbefalte innlegg

hei.. virkelig bra du deler det du har fått med og lært.. sliter med veldig fjuskung på min og rar gange på tomgang. jeg har gått over alle slanger og alle er hele.. Men kobler jeg luftmengdemålern så går den like dann. jeg skal bytte den i morra, så om det hjelper sier jeg ifra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 5 months later...

hei har en 93 e34^^ esse go bil men når den blir varm dør den ut av og til, LMM min var fuckd så før jeg kobla av den så sleit den serriøst med og gå. ble go på tomgang etter at jeg kopla den av men fremdeles sliter jeg med at den dør ut etter og ha kjørt den varm. peiling?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

bumper denne gamle posten da det kan være aktuelt for flere fortsatt : D 

 

 

 

sliter lit med min m50b20 kompressor for tiden.

 

har nylig byttet hjerne og coiler.    

 

tomgangen er fin når motoren er kald, men når den blir varm så jager den litt og fjusker. napper litt på lavt turtall bla.   kan også være litt rar i lyskryss av og til også,  gir gass uten at det skjer noe, tar to sek før den kommer. og er da veldig lett å kvele, men vokner straks til.   men dette er ikke hele tiden.  

 

noen som har noen idér?    har en ny lambda liggende jeg skal prøve å bytte de kommende dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Fin Post dette! :)

 

Har slitt med flere tomgangs problemer på min E34 M50b25. Har heldigvis en "komplett" delemotor, så jeg har hatt mulighet å bytte komponenter uten å måtte slakte lommeboka. MEN..jeg har vel byttet det som kan byttes, (som jeg har trodd var årsaken) men den ble selvfølgelig aldri heilt frisk.

 

Dette frem til i dag!!.. 

Oppdaget plutselig at Vakuumslangen mellom veivhusventilasjon og belg mellom innsug og tomgangsregulatoren var litt sammenklemt på et punkt. Fant ut at den var så godt som tett. (Var akkurat som den hadde smeltet sammen innvendig på et vis og var veldig myk og seig.) Nappet denne av og bilen sveiv fint med ein gang. Satt selvfølgelig på en ny fin slange og mysteriet var løst for denne gang..:)

 

Jeg trodde det var falsk luft tidligere, men dette avkreftet jeg etter å ha sprayet startgass rundt alt som heter vakuumslanger

 

.. Med andre ord: Sjekk vakuumslanger veldig nøye. De kan også bli tette, sammensmelta uten det er spesielt synlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har du tips?

Min m50b25 dauer på tomgang når den er kald men sviver "greit" når den er varm av og til. Den kan finne på og stå og putre veldig på tomgang og riste en del.

Har bytta:tps,lamda,cam og veivsensor,tomgangsregulator(ikke ny), temp sensor i toppen(begge sensorene), tempsensor i innsuget, coiler og dyser og lmm var nye for ett år siden.

Når bilen er kald finner den av og til på og fuske veldig mye og høres ut som den sviver på 4-5syl og dauer frem til jeg tar av stikket på lmm'en. Da sviver den normalt og som ei klokke.

Men når bilen blir varm og god og jeg tar av stikket på lmm'en så dauer den.

På forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...