Gå til innhold

Hvorfor må det være sånn !!

M3 Yngve
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

når det gjelder kjøp og salg av bruktbil så finnes det idioter i begge leire, men det er uannsett kjedelig å reise for å se på en bil som selger sier er strøken men som viser seg å være et vrak, når jeg selger så legger jeg prisen en tusing eller to over det jeg forventer å få, da er det rom for litt pruting, alle vil jo gjøre en god handel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man selge noe burde alle ha rett til å kjøpe det. Som selger må man håndtere de utfordringene som kommer, klarer man ikke det er man en dårlig selger og uprofesjonell.

Selvfølgelig hører ikke trusler hjemme i en handel, men det gjør pruting. Det er bare vi naive nordmenn som ikke er noe flinke på det, derfor liker vi det ikke.

Det er helt klart et kulturkræsj. Jeg har selv handlet med utlendinger og har aldri hatt noe problemer, har hatt pruting, men ikke problemer:-)

Mener bare at man ikke kan dømme alle etter hva noen gjør:-D

Bare vent til du får telefon fra 20 forskjellige som gir skambud så kan du tenke deg om om du er dårlig selger! Jeg er taydelighvis det siden jeg ikke vil gå ned 50% i pris, noe jeg forstod utifra det du skrev, at vi skal tollerere(?)

Da forstod du feil. Jeg sa at om man ikke klarer utfordringene av en handel, f.eks pruting, så er man en dårlig selger. Måten man håndterer det på er det er det jeg snakker om her. Pruting er en vanlig handling rundt om i hele verden, utlendinger ser at vi nordmenn ikke er vant til det og tar selvfølgelig utbytte av det.

Som sagt tidligere så er ikke alle utlendinger sånn, og at det finnes eksempler på helt syk oppførsel fra utlendinger, nordmann, kjøper og selger:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... et ganske artig og humoristisk klipp som på flere nivåer viser dybden av fenomenet vi diskuterer i denne tråden. Alt fra kulturelle forskjeller til at alt selvfølgelig har en pris.

Det er imidlertid viktig å merke seg at ingen kan tvinge en selger til å måtte akseptere pruting. Det er derfor uforskammet oppførsel å bli sur hvis man får et nei. Vi vet jo heller ikke om selgeren aksepterte budet på 150 kroner bare for å få familien ut av døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen...Ikke rart pakistanere er overrepresentert i drosjesvindel saken da det er flest sjåfører fra pakistan?

Nemlig... og det er heller ikke rart at "etniske" nordmenn er overrepresentert når det gjelder svindel mot NAV da det er flest slike nordmenn. Det interessante er imidlertid de forholdsmessige tallene. Hvor stor er svindelen sett i forhold til representasjonen i befolkningen. Hvis det er noen signifikante forskjeller er dette interessant i et sosialøkonomisk perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen...Ikke rart pakistanere er overrepresentert i drosjesvindel saken da det er flest sjåfører fra pakistan?

Nemlig... og det er heller ikke rart at "etniske" nordmenn er overrepresentert når det gjelder svindel mot NAV da det er flest slike nordmenn. Det interessante er imidlertid de forholdsmessige tallene. Hvor stor er svindelen sett i forhold til representasjonen i befolkningen. Hvis det er noen signifikante forskjeller er dette interessant i et sosialøkonomisk perspektiv.

Og det er her Wicky blander sammen. Alt må sees i forhold til andel av befolkningen. At folk drar fram en historie om en som snylter er da helt uviktig i denne debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er klart...hvis det sitter 100 Etnisk norske og 100 innvandrere fengslet for svindel så må man nok si at innvandrere er overrepresentert, foreløbig så er vi nemlig flere etniske norske her i landet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir umulig å lage en god statistikk over hvem som svindler mest, de fleste svindlere vil nok neppe innrømme det de holder på med, enten han heter Per eller Rashid

Det finnes tall på hvor mange fra hvert enkelt land første generasjonsinvandrerne kommer fra, og registre på annen generasjonsinnvandrere etc. Slik at man stort sett kan spore etnisitet. Men nå er jo denne diskusjonen basert på etniske nordmenn mot "resten".

Derfor kan man også spore opp hvordan nordmenn er representert i kriminalstatiatikken i antall lovbrudd innen for hver enkelt felt, og sette dette i sammenheng med andre etniske folkegrupper.

Nå er det lenge siden jeg hadde samfunnslære på skolen, men utlendingene var sterkt overrepresentert. Jeg husker bare ikkemhvor mye.

Jeg på en annen side vil kritisere poliktierne i norge, og skylde på dem iforhold til hvilke krav som settes til statsborgerskap, og obligatorisk opplæring for de som ikke kommer på arbeidsvisum.

Canada har fått innvandringen til å bli en berikelse i sitt samfunn.. Det er bare nordmenn som er molbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida... man har massive integreringsproblemer i bl.a Sverige, Danmark, Frankrike, England og Italia også.

Når det gjelder innvandring til land som f.eks USA, Canada, Australia og New Zealand er det viktig å se på hvorfor deres integreringspolitikk er relativt vellykket. Punkt nr. 1 er en temmelig selektiv innvandringspolitikk. Folk skal kunne ta vare på seg selv og sine før de får oppholdstillatelse i landene. Det er ingen vesentlig sosialstøtte å hente hos myndighetene (iallefall ikke i forhold til Norge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...