tittigulle Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 Folk som ikke har bimmer,skjønner ikke hvorfor jeg ikke selger bilen å kjøper meg noe som går billigere og nyere...kjøre gleden svarer jeg.. det holder med å starte bilen så er jeg glad .. Men nå nærmer det seg eu godkjenning og jeg vet at denne gangen slipper vi ikke unna med kun feil farge på blink lysa .. bilen har har gått litt over 360 nå og det setter sine spor.. frontruta har punktert og sprekt...kanalene er ganske så rustene..eksosen kommer ikke bare ut bak..det smeller godt i forringer bak når jeg girer...noen hjullager må byttes..osv osv.. er det vært å bruke masse tid og penger på den bilen egentlig??? JA..syns nå jeg.. men er det bare for at jeg elsker bilen min? el er det noe fornuft i det? men bilen starter og går.. vi har veldig gode dager og noen dager som går litt tyngre... hva syns dere? eu konrollen er i juni,men jeg tror jeg skal få meg en time over påske for å se om vi har noen sjangse.. er sååå bekymret jeg nå... kan jo ikke bare selge bilen og kjøpe meg noe annet dritt som sikkert har masse problemer og null kjøre glede.. Ja jeg sparer sikker en del kr i bensin men hva så? Trenger litt oppmuntring her jeg nå.. Kjør hardt,kjør stil.kjør BMW uten tvil
2000Touring Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Om bilen du nå har er veldig dårlig, og du vurderer å bytte bil - er det ikke da bare å bytte til en annen BMW?
bricks Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Vedlikehold på eldre bmw tar man fortløpende, blir billigere i lengden
TheEspenK Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Hm kjøpe en tilsvarende EU og flytte over gode deler eller fiffe opp bilen du har......? Hva er billigst? Ja jeg sparer sikker en del kr i bensin men hva så? 525ia, bygd om til manuell siden du skriver du girer? Eller er det 320n? Hva annet får du som går på rundt 0.8 lang, regner du med 1.2 ved aktiv by så blir det vel rundt litern. Ser egentlig ikke problemet jeg
scoot Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Jeg har kosta på mine BMWr summer som tilsvarer andre biler som er ferdig eu-godkjente, men atter en gang velger jeg alltid og holde BMWn i god stand. Og det syns jeg det er verdt, jeg vil ha BMW, jeg vet det koster å holde de i stand, men det er faen meg verdt det!
LarsBMW Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Liker holdningen din trådstarter Entusiast Dersom du er så glad i BMW'en din synes jeg du skal sette den i stand og kose deg med mange nye mil bak rattet! Et eksosanlegg og noen foringer trenger ikke bli så dyrt. Ikke ta sorgene på forskudd. Få tatt en eu kontroll så vurderer du heller etter det hva du skal gjøre
tittigulle Skrevet April 2, 2012 Forfatter Skrevet April 2, 2012 Hm kjøpe en tilsvarende EU og flytte over gode deler eller fiffe opp bilen du har......? Hva er billigst? Ja jeg sparer sikker en del kr i bensin men hva så? 525ia, bygd om til manuell siden du skriver du girer? Eller er det 320n? Hva annet får du som går på rundt 0.8 lang, regner du med 1.2 ved aktiv by så blir det vel rundt litern. Ser egentlig ikke problemet jeg Det er 525èn min som må gå igjennom eu greiene,den er orginal manuel tror jeg...vet ikke hvor mye den bruker på literen jeg men det blir jo mye små kjøring oxo er jeg nok en smule hard på gassen sånn kanskje en skjelden gang
tittigulle Skrevet April 2, 2012 Forfatter Skrevet April 2, 2012 Jeg har kosta på mine BMWr summer som tilsvarer andre biler som er ferdig eu-godkjente, men atter en gang velger jeg alltid og holde BMWn i god stand. Og det syns jeg det er verdt, jeg vil ha BMW, jeg vet det koster å holde de i stand, men det er faen meg verdt det! helt enig med deg... det blir nok til at den går 2 år til på veien...bimmeren og jeg har brukt sååå mange timer sammen,både på veien og i garasjen..
tittigulle Skrevet April 2, 2012 Forfatter Skrevet April 2, 2012 Liker holdningen din trådstarter Entusiast Dersom du er så glad i BMW'en din synes jeg du skal sette den i stand og kose deg med mange nye mil bak rattet! Et eksosanlegg og noen foringer trenger ikke bli så dyrt. Ikke ta sorgene på forskudd. Få tatt en eu kontroll så vurderer du heller etter det hva du skal gjøre har vel egentlig forsømt bilen hele vinter,men hva skal mann gjøre da når mann ikke har mulighet til å parkere den litt... og det straffer seg nå... ja får nok få en time etter påske oxo legge en slagplan.. Kan mann bytte hjullager bak selv el må mann ha presse?
tittigulle Skrevet Juni 24, 2012 Forfatter Skrevet Juni 24, 2012 Jada.. fikk jo aldri somlet meg til denne "tidlig ute eu konrollen" men tanken var god..hihi det ble til at en kamerat og jeg tok en kjapp kontroll selv og vi kom frem til 5 av foringene i bakakselen må byttes( bilen loggrer med rompa og det dunker til ved giring)håndbrekkvire og bremsesko,hjullager og frontrute... foringene og hjullageret har kommet og bakakselen er tatt av.... sitter her å skal bestille detta greiene til håndbrekket oxo kommer jeg ikke inn på koed..... f.... i h.... sånt er til å bli sprø av... og nå som alt lissom var tima og tilrettelagt..humf.. frontruta tar jeg etter første eu kontroll pluss eventuele andre ting de har å klage på.. er det noe som kan gå fryktelig galt når bakakslingen skal monteres på igjen? Denna traversforingen ,åssen er det enklest å få ut den? varme den? dele den? er det noen som har bytta den?
joakimh Skrevet Juni 24, 2012 Skrevet Juni 24, 2012 Jada.. fikk jo aldri somlet meg til denne "tidlig ute eu konrollen" men tanken var god..hihidet ble til at en kamerat og jeg tok en kjapp kontroll selv og vi kom frem til 5 av foringene i bakakselen må byttes( bilen loggrer med rompa og det dunker til ved giring)håndbrekkvire og bremsesko,hjullager og frontrute... foringene og hjullageret har kommet og bakakselen er tatt av.... sitter her å skal bestille detta greiene til håndbrekket oxo kommer jeg ikke inn på koed..... f.... i h.... sånt er til å bli sprø av... og nå som alt lissom var tima og tilrettelagt..humf.. frontruta tar jeg etter første eu kontroll pluss eventuele andre ting de har å klage på.. er det noe som kan gå fryktelig galt når bakakslingen skal monteres på igjen? Denna traversforingen ,åssen er det enklest å få ut den? varme den? dele den? er det noen som har bytta den? traversforingene kan du prøve å gjøre på denne måten http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?t=99236&start=0
tittigulle Skrevet Juni 24, 2012 Forfatter Skrevet Juni 24, 2012 tusen takk for den DIY ..... nå er det jo slik at vi tok av bakakslingen i går... men nå fikk jeg noen ideer på åssen jeg skal prøve å få pressa den ut..fikk litt mere pågangsmot ja..
hsd Skrevet Juni 25, 2012 Skrevet Juni 25, 2012 Dersom du har den ute er det bare å borre hull hele veien rundt slik at presset forsvinner, så napper du ut den innerhylsa, før du napper ut hele gummibelgen Da sitter du igjen med selve metallringen, så tar du bare baufila og kutter ett lite spor, så enda ett spor 180 grader derifra igjen. Så bare tar du meiselen og en hammer og gir det noen kakk så er foringa ute. Hørest kanskje ut som litt styr, men går overaskendes fort.
Olelink Skrevet Juni 25, 2012 Skrevet Juni 25, 2012 Morro lesning om entusiasme. Har selv det samme "problemet" med min e34. Har rullet 370´000 og det tar på selv e34, men den har alltid vært trofast og starter alltid hver morgen. Det helt klart mest fornuftige hadde vært å byttet den ut med en mindre slitt bmw mtp økonomi. Men jeg har brukt så mye tid, penger og den har gitt meg så mange gode stunder (selv om det har vært noen frustrerende også) at jeg får meg ikke til å gi opp den selv om den ene skavanken stort sett avløses av en ny
tittigulle Skrevet Juni 25, 2012 Forfatter Skrevet Juni 25, 2012 de traversforingene gikk forbausende lett å bytte.....skjønner ikke hvorfor jeg har grua meg og utsatt det sååååå lenge... da er det bare 2 av 5 foringer å bytte i bakakselen igjen.. detta går unna... sliter mest med en av luftenippla på caliperen nå.. humf.. den var jo så ødelagt at det var rart den holdt tett... det tar jammen meg på å jobbe på dagen,hjem,dusje,spise og rett i garasjen.. jeg har fått låne en annen bil i mens men..blæææ.. jeg savner bilen min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå