Gå til innhold

det nærmer seg eu godkjenning og jeg vet at dette blir dyrt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk som ikke har bimmer,skjønner ikke hvorfor jeg ikke selger bilen å kjøper meg noe som går billigere og nyere...kjøre gleden svarer jeg.. det holder med å starte bilen så er jeg glad 8) ..

Men nå nærmer det seg eu godkjenning og jeg vet at denne gangen slipper vi ikke unna med kun feil farge på blink lysa :( ..

bilen har har gått litt over 360 nå og det setter sine spor.. frontruta har punktert og sprekt...kanalene er ganske så rustene..eksosen kommer ikke bare ut bak..det smeller godt i forringer bak når jeg girer...noen hjullager må byttes..osv osv..

er det vært å bruke masse tid og penger på den bilen egentlig???

JA..syns nå jeg.. men er det bare for at jeg elsker bilen min? el er det noe fornuft i det?

men bilen starter og går.. vi har veldig gode dager og noen dager som går litt tyngre...

hva syns dere?

eu konrollen er i juni,men jeg tror jeg skal få meg en time over påske for å se om vi har noen sjangse..

er sååå bekymret jeg nå... kan jo ikke bare selge bilen og kjøpe meg noe annet dritt som sikkert har masse problemer og null kjøre glede..

Ja jeg sparer sikker en del kr i bensin men hva så?

Trenger litt oppmuntring her jeg nå..

Kjør hardt,kjør stil.kjør BMW uten tvil

Skrevet

:mrgreen:

Hm kjøpe en tilsvarende EU og flytte over gode deler eller fiffe opp bilen du har......?

Hva er billigst?

525ia, bygd om til manuell siden du skriver du girer? Eller er det 320n? Hva annet får du som går på rundt 0.8 lang, regner du med 1.2 ved aktiv by så blir det vel rundt litern. Ser egentlig ikke problemet jeg :)
Skrevet

Jeg har kosta på mine BMWr summer som tilsvarer andre biler som er ferdig eu-godkjente, men atter en gang velger jeg alltid og holde BMWn i god stand. Og det syns jeg det er verdt, jeg vil ha BMW, jeg vet det koster å holde de i stand, men det er faen meg verdt det!

Skrevet

Liker holdningen din trådstarter :) Entusiast :)

Dersom du er så glad i BMW'en din synes jeg du skal sette den i stand og kose deg med mange nye mil bak rattet! Et eksosanlegg og noen foringer trenger ikke bli så dyrt. Ikke ta sorgene på forskudd. Få tatt en eu kontroll så vurderer du heller etter det hva du skal gjøre :)

Skrevet
:mrgreen:

Hm kjøpe en tilsvarende EU og flytte over gode deler eller fiffe opp bilen du har......?

Hva er billigst?

525ia, bygd om til manuell siden du skriver du girer? Eller er det 320n? Hva annet får du som går på rundt 0.8 lang, regner du med 1.2 ved aktiv by så blir det vel rundt litern. Ser egentlig ikke problemet jeg :)

Det er 525èn min som må gå igjennom eu greiene,den er orginal manuel tror jeg...vet ikke hvor mye den bruker på literen jeg men det blir jo mye små kjøring oxo er jeg nok en smule hard på gassen sånn kanskje en skjelden gang :^o

Skrevet
Jeg har kosta på mine BMWr summer som tilsvarer andre biler som er ferdig eu-godkjente, men atter en gang velger jeg alltid og holde BMWn i god stand. Og det syns jeg det er verdt, jeg vil ha BMW, jeg vet det koster å holde de i stand, men det er faen meg verdt det!

helt enig med deg... det blir nok til at den går 2 år til på veien...bimmeren og jeg har brukt sååå mange timer sammen,både på veien og i garasjen..

Skrevet
Liker holdningen din trådstarter :) Entusiast :)

Dersom du er så glad i BMW'en din synes jeg du skal sette den i stand og kose deg med mange nye mil bak rattet! Et eksosanlegg og noen foringer trenger ikke bli så dyrt. Ikke ta sorgene på forskudd. Få tatt en eu kontroll så vurderer du heller etter det hva du skal gjøre :)

har vel egentlig forsømt bilen hele vinter,men hva skal mann gjøre da når mann ikke har mulighet til å parkere den litt... og det straffer seg nå... ja får nok få en time etter påske oxo legge en slagplan..

Kan mann bytte hjullager bak selv el må mann ha presse?

• 2 months later...
Skrevet

Jada.. fikk jo aldri somlet meg til denne "tidlig ute eu konrollen" men tanken var god..hihi

det ble til at en kamerat og jeg tok en kjapp kontroll selv og vi kom frem til 5 av foringene i bakakselen må byttes( bilen loggrer med rompa og det dunker til ved giring)håndbrekkvire og bremsesko,hjullager og frontrute...

foringene og hjullageret har kommet og bakakselen er tatt av.... sitter her å skal bestille detta greiene til håndbrekket oxo kommer jeg ikke inn på koed..... f.... i h.... sånt er til å bli sprø av... og nå som alt lissom var tima og tilrettelagt..humf..

frontruta tar jeg etter første eu kontroll pluss eventuele andre ting de har å klage på..

er det noe som kan gå fryktelig galt når bakakslingen skal monteres på igjen?

Denna traversforingen ,åssen er det enklest å få ut den? varme den? dele den? er det noen som har bytta den?

Skrevet
Jada.. fikk jo aldri somlet meg til denne "tidlig ute eu konrollen" men tanken var god..hihi

det ble til at en kamerat og jeg tok en kjapp kontroll selv og vi kom frem til 5 av foringene i bakakselen må byttes( bilen loggrer med rompa og det dunker til ved giring)håndbrekkvire og bremsesko,hjullager og frontrute...

foringene og hjullageret har kommet og bakakselen er tatt av.... sitter her å skal bestille detta greiene til håndbrekket oxo kommer jeg ikke inn på koed..... f.... i h.... sånt er til å bli sprø av... og nå som alt lissom var tima og tilrettelagt..humf..

frontruta tar jeg etter første eu kontroll pluss eventuele andre ting de har å klage på..

er det noe som kan gå fryktelig galt når bakakslingen skal monteres på igjen?

Denna traversforingen ,åssen er det enklest å få ut den? varme den? dele den? er det noen som har bytta den?

traversforingene kan du prøve å gjøre på denne måten http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?t=99236&start=0

Skrevet

tusen takk for den DIY ..... nå er det jo slik at vi tok av bakakslingen i går... men nå fikk jeg noen ideer på åssen jeg skal prøve å få pressa den ut..fikk litt mere pågangsmot ja..

Skrevet

Dersom du har den ute er det bare å borre hull hele veien rundt slik at presset forsvinner, så napper du ut den innerhylsa, før du napper ut hele gummibelgen

Da sitter du igjen med selve metallringen, så tar du bare baufila og kutter ett lite spor, så enda ett spor 180 grader derifra igjen. Så bare tar du meiselen og en hammer og gir det noen kakk så er foringa ute.

Hørest kanskje ut som litt styr, men går overaskendes fort.

Skrevet

Morro lesning om entusiasme.

Har selv det samme "problemet" med min e34. Har rullet 370´000 og det tar på selv e34, men den har alltid vært trofast og starter alltid hver morgen.

Det helt klart mest fornuftige hadde vært å byttet den ut med en mindre slitt bmw mtp økonomi.

Men jeg har brukt så mye tid, penger og den har gitt meg så mange gode stunder (selv om det har vært noen frustrerende også) at jeg får meg ikke til å gi opp den selv om den ene skavanken stort sett avløses av en ny :-P

Skrevet

de traversforingene gikk forbausende lett å bytte.....skjønner ikke hvorfor jeg har grua meg og utsatt det sååååå lenge... da er det bare 2 av 5 foringer å bytte i bakakselen igjen.. detta går unna...

sliter mest med en av luftenippla på caliperen nå.. humf.. den var jo så ødelagt at det var rart den holdt tett...

det tar jammen meg på å jobbe på dagen,hjem,dusje,spise og rett i garasjen.. jeg har fått låne en annen bil i mens men..blæææ.. jeg savner bilen min

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...