Gå til innhold

Hardtops E30 Superduper


Hardtop
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bærre lekkert, unge Thorrud!

Har du laget deg bremseskiveskydd med lufting for bremseskivene som skal monteres foran? Ser det er dårlig med slikt der nå.

Takk Hr. Andersen. :-)

Hadde i utgangspunktet tenkt å ha aluminiumsplater med scoop, lagde tilogmed en som ble montert.

Nå har jeg ikke sveisa alu på over et år, og jeg fikk ikke skikkelig dreisen på det. Viste seg at jeg var nesten tom for gass, men gikk uansett litt lei. Kjørte uten skjold på de forrige bremsene, så tenkte å gjøre det samme nå. Bør jeg ombestemme meg?

Her er den stygt sveisa patenten med "norton motorsykkelprinsipp kjøling" :-)

59e55cyt6w8wob83gfr2.jpg

52cjdnz34dmxxgqx8bm5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen på hjula igjen. :-)

Fjernet asfaltmattene under baksetet og på gulvet bak, ca 5 kg bort. Ikke at dette skal være en ribbet lettvekter, men greit å ta bort helt unødvendige ting som også kan være rustfeller.

Teppet beholder jeg, og det veide jeg til 16 kg. Trodde det var tyngre. :shock:

Jeg var spent på hvordan felgene ville se ut til syvende og sist, når bilen hvilte på bakken.

Må si jeg ikke er helt fornøyd, ettersom de bygger for mye ut i kombinasjon med spacerene jeg må ha pga bremsene.

Litt synd, ettersom de er akkurat litt "mer" enn de originale kryssekerfelgene uten å bli for drøye.

gyttgghvu57a80dzsur0.jpg

wbyv3bq4pqn1t4qbodfz.jpg

xqba85l2je0veyjpx9db.jpg

Ser ut til at camberjusteringen bak funker i hvertfall. :-)

yszucpgciq9ak5n5wzty.jpg

Disse hadde nok vært perfekte sammen med skjermutbyggere fra Ireland Engineering, men det har jeg ikke lyst på på denne bilen.

På en bil uten spacere, altså med originale bremser, ville det nok også blitt veldig bra.

wuqh0gy3f0sn2cwrltpi.jpg

5188smnigobv0sr3deui.jpg

prl7t2ydv5f3fb6h49ml.jpg

n7cjkfatw51jmxg8wa6z.jpg

Spørs om jeg ikke kommer til å selge disse, med eller uten nye dekk.

Skal se om jeg får testmontert de på den røde, for å se hvordan de ser ut på bil uten spacere. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene er 300mm foran og 294mm bak. Det som er problemet her er at callipperene er såpass brede at felgene må spaces ut. Særlig foran.

Ok, ja det må være noe solide greier, små wilwoodene mine klarer seg med 7mm spacer på 15" kryss eik. 296mm skiver.

Men nå er jo Brembo bra greier også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye klaring har du til felgen a? kan evt frese ned spaceren litt (hvis kke du får kjøpt en som passer bedre), og/eller frese av litt på innsiden av felgen..

Ehrnst: kjører du rundetider? sikkert ikke noe problem, men noen kjører bremsene mye varmere enn andre, har mye med kjørestil å gjøre. Men siden du ikke har hatt noe problem med de originale bremsene Harald så tror jeg det går fint nå også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker de bremsene der. Blir morro å høre hva du synes om dem etter noen turer på banen. Synd 16" ikke passa som du ville for de så veldig bra ut på bilen. Og som vanlig gjør våpendragaren fra de skumleste avkroker av Drammen nydelig arbeid 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker både bremsene og felgene veldig godt jeg også, bare synd de ikke passer særlig godt sammen. :?

Det er ikke mer enn et par mm klaring foran mellom kallipper og eikene på felgen, så det er ikke mye som kan maskineres.

Så da ser det ut til at jeg får selge disse da, enten med dekk (nye Khumo Ecsta http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So )

eller uten.

Jeg ga 4500,- + 5 stk stygge E36 Motorsportfelger for felgene, 4000,- for dekkene, 500,- for omlegg og balansering.

Felgene var ferdig sveiset og borret om hos Østfold Felgteknikk da jeg kjøpte de av Hylle.

Prøvemonterte de på den røde i dag, uten spacere. Da satt de perfekt. :-)

Denne bilen er så høy foran at det er vanskelig å få inntrykk av hvordan det vil se ut, men med et senkesett bestående av piggdekk, jekk og datter, hjalp det bittelitt. :-)

Bare å komme med bud. :-)

a62msne2vkyylkjeoz72.jpg

gi0mj1qwwssmqw18zu62.jpg

a802uib2ocoe5cmn3is3.jpg

9zaf0hvj8d80ici6b9em.jpg

d2cd0s56kxytb2ycqkwg.jpg

8cf01d8s9cpe6zh6brky.jpg

wmz8r5hl0vpmyol04w32.jpg

ppwn58c7v6uzp21etqg0.jpg

2hub9ov8oqy5x9b89g5n.jpg

nfa8f99mn0dqxhn92y3l.jpg

Disse yter nok felgene mer rettferdighet. :-)

http://farm8.staticflickr.com/7143/6758 ... fb83_b.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7146/6758 ... 40fa_b.jpg

Flere her: http://www.e30owners.com/forums/showthread.php?t=17338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...