Hardtop Skrevet April 12, 2012 Forfatter Skrevet April 12, 2012 Takk takk. Har det moro da, gjør det jeg har lyst til uten å ha noe prestasjonsangst. Kan love dere at det ikke er alt som har egnet seg på bilder. Nå står det litt stille for tiden, har det travelt på andre områder. Blir nok burbygging (har kjøpt) og catchtank, pluss litt til etterhvert. Må få lov til å skryte litt av at jeg endelig etter mange år med Pajero har skaffet meg BMW til hverdagsbruk også da. Det var en litt annen verden for å si det slik, ettersom jeg ikke har vært bortskjemt på komfortfronten... Bare en 520d, men gromvogn i min verden.
Thunegutt Skrevet April 12, 2012 Skrevet April 12, 2012 Grattis med kongebil Mangler kun 2 sylindre, ellers perfekt
Hardtop Skrevet April 12, 2012 Forfatter Skrevet April 12, 2012 Hehe, ja den er jo hakket grommere med sekser. Jeg var faktisk såpass fed up av svære tørste dieselmotorer at det var forlokkende med en bitteliten gjerrigknark av en toliter. Går helt greit, og bruker nesten ingenting. Billig service også, mindre av alt.
Hardtop Skrevet Mai 16, 2012 Forfatter Skrevet Mai 16, 2012 Ettersom Køhler ikke er spesielt opptatt av lavt lydnivå, og Vålerbanen er det, har jeg laget meg et par decibelkillere i tilfelle jeg blir nektet å kjøre med full lyd. Heretter kalt Vålerproppen. Hadde et par rør liggende til overs, så da var det bare å jakte i garasjen etter noe som kunne stappes inni uten å ta fyr. Helst skulle det slippe ut litt eksos også, så helt tett kunne det jo ikke være. Fant et par stålbørster jeg tenkte jeg kunne bruke. Fjernet koppen som samler børstene. Så var det bare å stappe den inn, og låse den med et par skruer. Vakkert blir det ikke, men får håpe det får meg gjennom nåløyet. Så gjenstår det å se om dette stjeler alt som er av hester...
oddis Skrevet Mai 17, 2012 Skrevet Mai 17, 2012 Morsom løsning . Dette er bare for støykontrollen, eller tenker du å ha det påmontert under banekjøring? Kanskje påkrevd med lang last skilt? Tenkte jeg skulle forske litt på mulighetene for eksosspjeld på samme problemet, ser Summit har flere varianter.
Hans Wilhelm Skrevet Mai 17, 2012 Skrevet Mai 17, 2012 På Våler måler de jo støyen ute på banen, så tror nok de får holde seg på under kjøring. God løsning i forhold til mange andre som bare satser på at de får lov å kjøre med for mye støy, gang på gang. Sent from my LT18i using Tapatalk 2
Hardtop Skrevet Mai 17, 2012 Forfatter Skrevet Mai 17, 2012 Er nok en nødløsning, som et alternativ til ikke å få kjøre. Om den er for tett vet jeg ikke ennå, kan ihvertfall se lys gjennom. Får eventuelt trimme den litt med en avbiter. Hvis det bare er måling på banen, ikke i pit, satser jeg på å lette litt på gassen forbi måleren.
thorbis Skrevet Mai 17, 2012 Skrevet Mai 17, 2012 tro meg. er måling i pit og på bane sist jeg kjørte hvertfall blei flagga av 6 ganger på vålertreffet til ccn i 2010
T. Thøgersen Skrevet Juni 26, 2012 Skrevet Juni 26, 2012 Morsomt, her må jeg følge med. Ble det noe av det bremseprosjektet ditt? Mener jeg leste i "inboardfilm fra E30meet" tråden at du kjører med original 325 bremser med DS2500 klosser?
Hardtop Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Skrevet Juni 26, 2012 Ja, jeg har jo alt liggende klart egentlig. Tenkte jeg skulle bytte tetninger i calliperene først, samt bruke opp de DS 2500 klossene jeg ikke fikk solgt. Ellers har jeg fått litt arbeidslyst nå igjen etter helgen på Rudskogen, så jeg har begynt å forberede bytte av traversforinger bak. De har vært litt romme, så bilen har føltes en tanke løs bak. Kjøpte originalforinger, og fylte de med to-komponent gummi av den harde typen. Slik er de originalt. Tettet åpningene med øreplugger. Eneste jeg fant som passet. Blandet gummigugga fra Gasoline. Fylte opp tomrommene slik at det blir hjemmelagde "gruppe N" foringer. Da er det bare å bytte da...
HalvorK Skrevet Juni 27, 2012 Skrevet Juni 27, 2012 Håhå. For et prosjekt. Skal følge med her. Skal ikke stå på dyktigheta hvertfall
Hardtop Skrevet August 5, 2012 Forfatter Skrevet August 5, 2012 Har kjørt litt i helgen, og filmet litt. Rudskogen med Alfa klubben, flott treff med hyggelige alfisti. Hagenisse filmet også litt da jeg lå foran og hadde planer om å imponere med sporvalget mitt. Det ble så som så med det, så jeg slapp ham bare forbi igjen. http://www.facebook.com/photo.php?v=3731833011727 Edit: Fikk ikke til å vise denne, kanskje Hagenisse legger ut en direktelink om han ser dette.
Larsgunnar Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Dette prosjektet har jeg virkelig sansen for! Moro lesning, fortsett slik!
johan-is Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 flott prosjekt, morsomt og lese samt veldig interesant. Mulig det står her en plass, men hvilke dekk kjører du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå