Gå til innhold

Hardtops E30 Superduper


Hardtop
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, hvordan fungerer den måleren egentlig? luft eller væske?

vil du klare å få på senterdeksler på felg med studs?!

Det er bare en messingtupp, så den måler vel omgivelsenes temp, uavhengig om det er væske eller luft.

Jeg har ikke prøvd på felgene ennå, blir spennende å se. Må ha såpass lange studs for å få plass til 15mm spacer bak de originale 7x15 kryssekerfelgene jeg skal bruke til banekjøring. De bruker jeg ikke dekslene på uansett.

Hei, det å måle temp i diffen tror jeg ikke blir feil. Kan kanskje gi litt lavere temp etter at man har kjørt. Men det skvalper så at man vil få riktig temp ved kjøring. (jeg monterte i nedre selv).

Det diff arbeide ditt var bra. Har selv holdt på litt og også tatt noen egne "tilnærminger" men det har fungert bra. Flott at du legger ut. Men et spørsmål. Den hylsa (krympehylse) på inngående aksel (pinjong). Den presset du med pressa først?

Jeg har plundret litt med denne. Jeg trodde den skulle skrues til og det er ikke lett. Så hvis du kan bekrefte det ville det vært flott. Har aldri funnet ut av det.

Et bilde av min:

byj3q7dbqklsrdhvg768.jpg

Gøy under bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvordan fungerer den måleren egentlig? luft eller væske?

vil du klare å få på senterdeksler på felg med studs?!

Det er bare en messingtupp, så den måler vel omgivelsenes temp, uavhengig om det er væske eller luft.

Jeg har ikke prøvd på felgene ennå, blir spennende å se. Må ha såpass lange studs for å få plass til 15mm spacer bak de originale 7x15 kryssekerfelgene jeg skal bruke til banekjøring. De bruker jeg ikke dekslene på uansett.

Hei, det å måle temp i diffen tror jeg ikke blir feil. Kan kanskje gi litt lavere temp etter at man har kjørt. Men det skvalper så at man vil få riktig temp ved kjøring. (jeg monterte i nedre selv).

Det diff arbeide ditt var bra. Har selv holdt på litt og også tatt noen egne "tilnærminger" men det har fungert bra. Flott at du legger ut. Men et spørsmål. Den hylsa (krympehylse) på inngående aksel (pinjong). Den presset du med pressa først?

Jeg har plundret litt med denne. Jeg trodde den skulle skrues til og det er ikke lett. Så hvis du kan bekrefte det ville det vært flott. Har aldri funnet ut av det.

Et bilde av min:

[ Bilde ]

Gøy under bilen :)

Ikke mye å sette fingeren på under din bil Tommy. :-) Flytter likegjerne måleren ned jeg også, så utelukkes all tvil.

Hylsa presset jeg sammen først ja, men forsiktig. Leste et eller annet sted at man måtte det for at den skulle kollapse, og det stemte. Måtte opp i nesten 6,5 tonn før nåla begynte å synke. Da passet jeg på å slippe opp, kjenne på slakken, stramme litt til, mindre slakk osv. Siste stramming med dreiemomentmåling gjorde jeg med mutteren. Måtte ta i litt da, selv med forlenger. Å klare å kollapse krympehylsa med mutteren tror jeg er vanskelig.

Du nevnte for meg en gang at du hadde 75% brems, og ingen forspenning (hvis jeg forsto deg rett)

Antar rampevinklene står for 75% brems, men hva gjorde du for å fjerne forspenningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye å sette fingeren på under din bil Tommy. :-) Flytter likegjerne måleren ned jeg også, så utelukkes all tvil.

Hylsa presset jeg sammen først ja, men forsiktig. Leste et eller annet sted at man måtte det for at den skulle kollapse, og det stemte. Måtte opp i nesten 6,5 tonn før nåla begynte å synke. Da passet jeg på å slippe opp, kjenne på slakken, stramme litt til, mindre slakk osv. Siste stramming med dreiemomentmåling gjorde jeg med mutteren. Måtte ta i litt da, selv med forlenger. Å klare å kollapse krympehylsa med mutteren tror jeg er vanskelig.

Du nevnte for meg en gang at du hadde 75% brems, og ingen forspenning (hvis jeg forsto deg rett)

Antar rampevinklene står for 75% brems, men hva gjorde du for å fjerne forspenningen?

Ikke rart jeg plundret med hylas 6,5 tonn :roll:

Takk for info. Det er jo fasit dette :applause:

Du har forstått riktig med diffen. Jeg gjorde ikke den jobben selv, men de har byttet skivene. Det er ikke forspent på lamellene. Dvs at når du åpner diffen er det ikke spent opp slik en org. diff er.

Jeg er særs fornøyd med denne løsningen og bytter bare olje i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i at jeg lett å lure, men så lettlurt at jeg ikke ser forskjell på nøyaktig fint arbeid og slurv er jeg da ikke ;-) Knall innsats med diffen der også. Nå er jo jeg også en kjip orginalfrik, men synes det er flotters at du holder deg til orginalstuket utvendig og gjør gromsaker under skallet. Vi har jo alle fått høre at det er det indre som teller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi skulle startet egen klubb for originalbiler vi Trond. Helst i en eller annen ukurant grønnfarge, eller beige.

Hadde jo Saharabeige 02, og det er vel ikke mange som omlakkerer bilen sin til Lazurblau heller. Det grønne interiøret ditt er nok også tungsolgt. :-)

Ellers har jeg bare fått montert opp de siste bremsrørene med nye slanger, og skrudd sammen bakstillingen til hel ved igjen.

Har også fått den på plass på bilen, men tok ikke bilder av det.

Fra gammelt til... fortsatt gammelt, men litt oppjazza.

n1rgqfed7da8rskg2b5g.jpg

q77a6qtv09akqf0n5r50.jpg

gse1mh9su0e6kadwl8yi.jpg

Neste trinn er da å shine opp fjærbeina foran, og lage litt større utsparing i traversen for eksosen. Har vært litt berøring der innimellom. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å få på plass komplett bakstilling nå, med bremser, dempere og fjærer.

Deilig å se ting ta form igjen. :-)

Fant ut at jeg allikevel lar sensoren stå i det øverste hullet, ettersom den er litt mindre utsatt for vær og vind der. Det er også begrenset hvor hardt jeg får dratt til den pluggen, så da er det tryggest å ikke ha den som tappeplugg.

Ferdig tilkoplet.

hkwgxbwdypgmp80v5q0q.jpg

Fikk også montert ferdig her, og husket faktisk å justere håndbrekket før jeg monterte den siste studen. :-)

Ganske fargerikt under her nå, men det synes ikke så godt med felgene på.

rupzhhs7j8ch2j2jldpr.jpg

Litt mer diskret her.

urse8jo9a6577zxpcddj.jpg

Passer meg bra at det ikke er så mye bling. :-)

På 300mm.de står det at det nødvendig med 14mm spacer for å få på originale kryssekerfelger, men det er mer enn nok klaring med 5mm spacer. I alle fall bak, får se hvorden det blir foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...