Gå til innhold

Airbag/antispinn lampe lyser til tider


Bmw320ci
 Share

Anbefalte innlegg

hvordan vet du ikke airbag funker...? har du kjæsjet å prøvd:-) :-)

hehe nei jeg har hatt liknende prob og av en merkelig grunn forsvant det engang jeg koblet av pluss på batteri i sammenheng med en annen jobb..

er jo en enkel sak å prøve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan vet du ikke airbag funker...? har du kjæsjet å prøvd:-) :-)

hehe nei jeg har hatt liknende prob og av en merkelig grunn forsvant det engang jeg koblet av pluss på batteri i sammenheng med en annen jobb..

er jo en enkel sak å prøve..

Hehe. Har nok ikke testet det så nøye nei :lol:

Antispinnen er jeg sikker på :D

Jeg skal teste ut forslaget ditt iløpet av morgendagen. Who knows, kanskje det funker. Vil vel tro at problemet vil komme tilbake, selvom det forsvinner der og da. Er vel en grunn til at det popper opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på din 2000 modell 320 vil jeg anta du har ASC. Da er det en av ABS følerne som tuller med tanke på at du ikke har styrevinkel sensor o.l.

Må få tatt en diagnose for å se hva som tuller.

Bilen min har ikke antiskrens, bare antispinn( Tror jeg iallefall). Man finner det ut ved og holde antispinn knappen inne i 7- 8 sek? Også skal det lyse en annen lampe?

Hvis dette stemmer, så har jeg ikke antiskrens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull.

Det der er ikke en måte å sjekke det på.

Biler som kom med ASC+T vil ikke få andre lamper slått av uansett. Min kom med ASC+T IKKE DSC og ingen andre lamper slås av når jeg holder den inne.

DSC derimot vil fungere slik du får. Da vil traction control OG ABS slås av.

Selv om du har ASC så betyr ikke det at du ikke har skerns da det er to versjoner ASC og 3 versjoner DSC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull.

Det der er ikke en måte å sjekke det på.

Biler som kom med ASC+T vil ikke få andre lamper slått av uansett. Min kom med ASC+T IKKE DSC og ingen andre lamper slås av når jeg holder den inne.

DSC derimot vil fungere slik du får. Da vil traction control OG ABS slås av.

Selv om du har ASC så betyr ikke det at du ikke har skerns da det er to versjoner ASC og 3 versjoner DSC.

Hmmm. Takk for informasjon. Da lærte man noe nytt :D

Jeg skal få tatt en diagnose test iløpet av neste uke. Håper jeg får ett svar på problemet da. Jeg har mulighet til og lese av feilkoder via en universal maskin. Tror du denne vil finne de samme feilkodene som f eks apperatene de har hos Bmw?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig.

Men det er ikke sikkert du vil få samme feilkode nummerne som hos BMW.

Bare vær sikker på at du får riktig kode, mange universal lesere kan f.eks lese veivakselføler feil som kamføler feil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig.

Men det er ikke sikkert du vil få samme feilkode nummerne som hos BMW.

Bare vær sikker på at du får riktig kode, mange universal lesere kan f.eks lese veivakselføler feil som kamføler feil. :)

Hehe. Får ta en test og finne ut hva den sier.

Takker iallefall for god hjelp. Mange med mye kunnskap på denne siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...