Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

om din bil er akkurat eu ok, så kan dem fremdeles anbefale deg å fjerne let overfladisk synlig rust slik at det ser helt og pent ut.

  • 3 weeks later...
Skrevet

Ja, okei :)

 

Og man trenger kun motor, girkasse og bakbremser? Eller må man ha noe annet? Og går det an å sette i ny motor først og deretter søke om godkjenning + visning etter det? De ser kanskje ikke forskjell uansett?

Skrevet

touring har vel ventilerte skiver bak uansett, så da er bremsene reddet.

det du gjør er å sende sammenligninger fra realoem.com til BT.

dem ser helst at du søker først, og så setter du i motor når du får lov av dem.

det du KANSJE kan si, er at din orginale motor var deffekt, så du satt inn en større motor og vil nå få dette godkjent.

bare sørg for at dem vet hva motor det er og hvor den komer fra

Skrevet

Greia er at motoren min muuligens kan ta kvelden snart/bli dyr å fikse. Så tenkte i såfall å smekke inn en 2,8L. Og har hørt at søknad om ombygging koster en del tusen? Og har bare råd til én ting av gangen, så må bli motor først eventuelt.

Skrevet

Åja! Så kan bare sende en søknad nå og vise bilen helt gratis? Visningstime koster vel en 500-lapp, men ellers. Hvor lang tid tar det å få bekreftelse? Og hvor lenge varer en godkjent søknad?

Skrevet

koster deg 510kr for å godkjenne.

OM din bil har vært registrert i norge i 10 år eller mer.

 

å få svar på en søknad kan ta opptil flere uker fikk jeg til svar. svar på søknad tok 3 uker hos meg.

usikker på hvor lenge en søknad er gyldig.

Skrevet

jo det skal ikke være noe problem :)

 

men da må du bytte bremser forran til 324x30mm

bak er det 298x20 skiver.

 

evt større, som i m5, som jeg har for salg :P

 

mulig du må bytte stabelisator stag forran og bak til tykkere, men nok en gang må du sammenligne deler på realoem.com

Skrevet (endret)

Hmm. Ser ut til at jeg fikser motoren min først nå, så da utsetter jeg motorbyttet litt. Da kan jeg like gjerne finne en litt fetere motor

Endret av Gabz
Skrevet

elnett er ikke noe problem.

m54 har vel el gass, så er 6 kabler der som må koples opp.

ett elskjema og tungen beint i munnen så er alt på stell.

 

å kaste nedi en S62 i en E38 krever en del kabling, er ca 32 kabler som går fra bilnettet og inn på hjernen som skal syes inn, så da er m54 en del lettere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...