Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig byttet byttet glødeplugger, gløderele og temp.sensor på min 2002 320D. Glødelampa slukker etter 1 sek, selv ved -6 som det er nå. Er det normalt? Bilen starter greit, etter 3-4 sek..

Skrevet
Har nylig byttet byttet glødeplugger, gløderele og temp.sensor på min 2002 320D. Glødelampa slukker etter 1 sek, selv ved -6 som det er nå. Er det normalt? Bilen starter greit, etter 3-4 sek..

Min 530d gløder ikke alltid i -6 en gang :P Men den kan finne på og gløde ved +2 for eksempel.. Starter like fint og fort hver gang.. Syns det er litt rart.. Kan til og med starte uten gløding i -10 og når det blir +5 da vil den gløde..

Gløder ikke mer en 3-4 sec med meg ca :) (Når den finner ut at den må gløde ja :lol: )

Skrevet

trengs det egentlig gløding på commonrail motor da? på firmabilen min (vw t5 1,9ti) så gløder jeg aldri. vrir bare om nøkkelen som på en bensinbil. starter alltid med en gang!

Skrevet
trengs det egentlig gløding på commonrail motor da? på firmabilen min (vw t5 1,9ti) så gløder jeg aldri. vrir bare om nøkkelen som på en bensinbil. starter alltid med en gang!

Ser ikke slik ut på min vertfall, normalt kan jeg vri om og starte med en gang, men det er AV og til den finner ut at den skal gløde, og da blir den litt sur om jeg hopper over prosedyren :lol: Så jeg bruker og skru på og vente et secund før jeg starter for og se om det kommer opp "Pre heating" :)

Skrevet
Sammenlikner med faderens V70, den må glødes 6-7 sek når det er noen kuldegrader..

En kompis med 1 gen v70 må også gløde en liten stund, sikkert rundt 6-7 sek.

Bmwen min er mye raskere. Så lenge den starter fint etter lampa slukker så er nok alt slik det skal være. :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Skrevet

Når glødelampen viser i +5 men ikke i -10, tyder det på att temp.sensoren er gåen.

Bilen skal gløde ganske lenge etter at bilen er startet også. Dette for å oppretholde berfekt temp. og en opptimal forbrenning.

Skrevet
Når glødelampen viser i +5 men ikke i -10, tyder det på att temp.sensoren er gåen.

Bilen skal gløde ganske lenge etter at bilen er startet også. Dette for å oppretholde berfekt temp. og en opptimal forbrenning.

Har ingen feilkoder på tempsensor, den fusker heller ikke etter start i minus grader uten gløding, men om den vil gløde og jeg starter før den slukker hoster den en del før den går jevnt.. :P

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...