Gå til innhold

Dekk til 10" bred felg

Super520
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg noen felger i fjord, som hadde alt for små dekk bak, da felgene er på 10" så tenkte jeg å sette på 265/35 18" dekk og har kikket litt på disse Nankang NS-2

så lurte på om de dekkene vil passe på felgen? og om Nankang er et greit merke? Gidder ikke å bruke for mye penger på felgene.

takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

265 på 10´´ skal gå fint det. Hvordan det kommer til å se ut er jeg usikker på, da jeg ikke vet "normal" størrelse på en 10´´. Sjekket på nettet og 265 går alt fra 9´´til 10.5´´ så jeg ser for meg at på 9´´ så er det ganske fult men på 10.5´´ er det syk stretch. Så burde ikke se så alt for ille ut på 10´´. Men men...

Nankang ns-2 er vell helt ok. Ikke mere eller mindre. Du får bedre dekk, og du får enda værre. Fikk pressa de godt på varme dager på gamle merca, og de tok vannet ganske greit bort når det først regna som fy, men når det er kjølig og vått syntes jeg de ble litt harde og miste noe feste. Dogg på 225/30/20 forran og 245/30/20 bak, så hadde ikke all verdens med dekkvegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører Nankang og det funker veldig fint. Det er ikke som å kjøre på vinterføre som noen påstår. Gode dekk!

På min bil har jeg 255/35-18 på samme bredde felg, og det ser veldig fint ut. Blir jo mindre subbing når du laster bilen mye og veien er veldig humpete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handla flere ganger hos de. Er trygt det. Tar ca en uke før du har dekkene (det vil ta lenger tid nå pga påske da.)

Ang. Nankang har jeg hørt mye dårlig om de, en kompis bytta de fordi de var så dårlige på vått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører Nankang og det funker veldig fint. Det er ikke som å kjøre på vinterføre som noen påstår. Gode dekk!

På min bil har jeg 255/35-18 på samme bredde felg, og det ser veldig fint ut. Blir jo mindre subbing når du laster bilen mye og veien er veldig humpete.

De fleste dekk funker "rimelig greit" om man bare fiser runt. Nankang har jo overlegen dekkstøy i tillegg til å ha veldig stiv dekkvegg.. Skal du bare kjøre rundt i vanlig tempo er det helt greit.. Slipper i sving ved belastning på tung bil iallefall.. Spesielt ved vått føre..

Høres bra ut :) noen som har handla fra dekkonline.com her? er det lang leverings tid hos dem? og alt kommer i posten regner jeg med?

super520

Har handla hos de jeg.. Tok 3 dager fra jeg bestilte til de lå ute på trappa mi. Fabelaktig side..

Angående 10,5" felg og 265 bredde. Du får ikke syk strekk av det.. Litt med falken kanskje men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet der også, ikke noe stress. Kommer på døra di. Jeg ombestemte meg en gang på dim og sende en mail til de, så snakket med noen fra servicesenter i tyskland eller no, ordnet seg. De tok tilbake dekka og retunerte penga. Null problem. Er fornøyd med de. Leveringstid på ukes tid, men lengere i påsken vil jeg tro.

Tja, som sagt nankang dekka er midt på 3. Men jeg personlig følte ikke at de var SÅ dårlig på vått at jeg ville bytte de. Klart, hadde ikke all verdens av power, men hadde rimelig stiv og lav vogn med fin camber og justeringer, så jeg fikk brukt den godt i svinga, og ja, du hadde mindre å gå på med de på vått enn dyrere dekk. Men det er jo bare å være klar over det og ikke stunte deg ihjel på våt føre. Ellers på tørra så syntes jeg de var helt greie dekk. Jeg klarte å presse de godt i svinga de få gangene jeg virkelig pressa, og det gikk greit det. Men som de andre også sier, du har sikkert enda mere å gå på hvis du legger mere penger på bordet.

PS. Ja, de er nok støyete. Det at de slipper ved belasting på tung bil stemmer nok det, IHVERTFALL på våt føre. Så igjen, det er opp til deg. De er ikke så gode på vått som andre dekk. Merca veide 1350kg så de taklet den ganske brukbart. LES; de taklet den greit i forhold til prisen ;)

PPS.

235/40 på 10´´ hørtes stretchy ut for meg ;) Stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut :) noen som har handla fra dekkonline.com her? er det lang leverings tid hos dem? og alt kommer i posten regner jeg med?

super520

Jeg fant egentlig ut at det ikke var noe billigere. Hvis jeg hørte litt rundt (i Trondheim) fant jeg Nankang ferdig omlagt og balansert til bare noe hundrelapper billigere enn hva dekkonline ville blitt. Omlegging koster flesk hvis sjappa ikke selger deg dekkene. Legger du om selv blir det jo ganske mye billigere!

RS-Heggem: Bare fjas! :) Da har jeg vel kanskje vokst fra meg rally-kjøre-stilen som du sikkert bruker flittig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant egentlig ut at det ikke var noe billigere. Hvis jeg hørte litt rundt (i Trondheim) fant jeg Nankang ferdig omlagt og balansert til bare noe hundrelapper billigere enn hva dekkonline ville blitt. Omlegging koster flesk hvis sjappa ikke selger deg dekkene. Legger du om selv blir det jo ganske mye billigere!

Vet du hvor dem selger billig nankang i Trondheim? Skulle hatt litt gummi på bakfelgene til E34en. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor dem selger billig nankang i Trondheim? Skulle hatt litt gummi på bakfelgene til E34en. ;)

Det ble 2400,- for bakdekkene på Tempe dekkservice. Fra dekkonline blir det vel 1800,- for dekkene + omlegg og avbalansering. Da er det ikke bryet verdt å bestille over nettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...