Gå til innhold

hva kan jeg forlange for en bra strøken e30

ronny87
 Share

Anbefalte innlegg

hei kjøpte meg en e30 320 87mod(coupe) men en liten skade i front, så holder på å fikse den no men så lurer eg på van noen sånn er verdt ser enn del av disse ligger høyt i pris, har sett over bilen og den er meget fin, kjøpte den av en gammel mann og han hadde hatt den siden den var 2 år gammel til no, har nesten ikkje funnet noe rust på den enste var litt på innsiden av ene men ikkje kommet rundt kanten ellers er kanaler hjulbuer, dempertårn og ja det vanelige som ruster på disse veldig bra=) så hva er noe sånn verdt???? håper på svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du kan forlange kommer vel ann på flere faktorer, så det har jeg ikke noe godt svar på.

Det jeg dog vil si at du ikke bør annonsere den som en strøken bil, da du på ingen måte har en strøken bil. Du skriver om frontskade og rust. En strøken bil har IKKE frontskade og rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs på km.stand, utstyr, farge, osv. Du må huske at det er en kjøpers marked. Du kan forlange det du vil for den, men bilen er bare verdt det som kjøper er villig til å betale. De fleste som kjøper E30 i dag vil helst ha 325i, derfor ligger disse høyere i pris enn 320i, som ofte blir prosjekter med motorbytte (det blir også 325i for den saks skyld).

Det vil være lettere å anslå verdi hvis du legger inn bilder og mer info.

Det er forresten best å unngå "strøken"-begrepet hvis bilen er noe mindre enn feilfri. Si heller at den er i fin stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byr 1500,- inkl. frakt til nordnorge.

Det er det JEG vil betale.. :P

Nei, det er som de andre sier kjøpers marked..

En E30 er ikke en E30, for å anslå en noenlunde verdi må man ha en drøss med bilder av høy kvalitet, utstyrslisten og en teknisk "rapport", selv da er det ikke lett å komme frem til en pris. Hva som er "strøkent" kommer veldig ann på øyet som ser, noen er kanskje ikke så nøye og syns en bil som ser bra ut utvendig og er fin å kjøre er "strøken" når det finnes skjult rust, fusk og slitne deler rundtom. Det er derfor vanskelig å anslå en pris over nett på denne måten, du må nesten ta deg en kikkerunde på finn og autodb for å finne ut hva biler med i tilsvarende stand og med tilsvarende utstyr som din går for. Husk at farger, motor og ettermonterte/uoriginale deler kan ha mye å si for prisen, to biler i lik stand og med ca det samme utstyret kan gå for ganske forskjellige summer bare pga at den ene har "feil" farge, stygge felger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bra strøken E30 med kollisjonsskade og rust? Herregud..

De E30`ene ( M3 og 325i osv unntatt) som i det hele tatt er verdt noe, er gjerne pensjonisteide biler med lite rust og lav km-stand som ikke er kjørt ihjel. Dette er gamle biler nå og dessverre råtner e30 ganske fort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...