Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har altså ett innsug til min E39 520d som trenger en god innvendig vask, har kjørt på med masse avfetting og høyttrykkspyler, kom utrolig mye sig guffe ut, men kjenner at jeg helst vil ha det gullende rent inni der før jeg monterer det på bilen (egr er koblet ut, så ikke tenk på det).

Noen som har noen tips?

Skrevet

prøve på dette i går. og for meg virket dette umulig. ser du godt hvordan det ser ut inni der? jeg lyste inn en av hulla og kikket inn der EGR sitter. og det så helt forjævelig ut etter 2 timers høytrykk ask. jeg brukte steamer på 140 grader og lot det ligge i bløtt med sterk såpe flere ganger. jeg ga opp til slutt og ser etter et nytt :-)

men har noen andre noe tips er jeg veldig interessert jeg og :-)

Skrevet

parafin eller diesel bad før steaming, må ligge lenge. husk å ta av egr ventilen slik at du kommer godt til.

Skrevet

Da blir det å legge det i ett dieselbad ja, steamer har jeg på jobben :D satser på at det blir bra da.

Så rimelig fælt ut innvendig når jeg begynte, har sikkert fått ut en oppimot en halvliter med seig drit, utrolig at motoren det kom ifra i det hele tatt fikk noe luft...

Skrevet

Bruk biltemas ovn og grillrens. Dette løser opp sot og fastbrent fett/olje.

Du kan selvsagt bruke andre ovnsrens produkter også, men de er ikke bedre men dyrere.

Har selv renset EGR ventilen med dette stoffet. Og det blir gullrent etter et par timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...